Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Ce poți să faci ca să ai un copil activ și sănătos?

Ce poți să faci ca să ai un copil activ și sănătos?

Activitatea fizică este esențială pentru o viață sănătoasă. Un copil, în mod special, este cu adevărat sănătos doar dacă se joacă în mod dinamic sau face exerciții în majoritatea zilelor săptămânii.

Unul dintre cele mai grozave lucruri pe care le poți face pentru sănătatea copilului tău este să-l ajuți să facă din activitatea fizică un obicei – ceva care să fie firesc să se întâmple zilnic, pe toată durata copilăriei. Ulterior, activitatea fizică se va transforma pe nesimțite în exercițiu conștient și când devine adult îi va fi intrat deja în reflex.

Deprinderile copilului încep cu tine. Tu ești pentru el un model, persoana în funcție de care își construiește propria filosofie de viață și, mai ales, obiceiurile sănătoase.

Iată câteva trucuri care pot face din mișcare o obișnuință în familia voastră:

  1. Dedică timp mișcării în fiecare zi

Creează contexte potrivite pentru exercițiu fizic cel puțin o oră pe zi, atât pentru tine cât și pentru copilul tău. Sparge cele 60 de minute în intervale de 10-15 minute pe care le puteți insera ca pauze în programul vostru zilnic, vreme în care dați o tură de cartier în pas alergător, săriți coarda sau vă jucați cu mingea.

O să îți vină mai ușor să faci asta dacă fixezi alarme zilnice pe telefon care să te anunțe că e timpul să luați o pauză de la tot ce faceți și să găsiți o activitate distractivă care să vă solicite fizic. Indiferent ce vârstă are copilul, sunt slabe șanse să refuze oportunitatea de a petrece timp cu tine sau de a scăpa de sarcini mai puțin plăcute, cum ar fi scrisul temelor.

  1. Ia-i o jucărie de care nu se va plictisi nici când va deveni adult

De la trei ani încolo este momentul ideal să-ți încurajezi copilul să-și găsească „jucăria“ favorită într-un magazin de articole sportive. O trotinetă, mult mai ușor de ambalat și stocat decât o bicicletă, pentru copii mai mici și mai mari, trece cu succes proba timpului, mai ales că cele pentru micuții în vârstă de trei ani au trei roți, iar cele pentru cei de la cinci ani în sus au ghidon reglabil. Aceste trotinete Razor, spre exemplu, au primit ani la rând titlul de „jucăria anului“ și, bănuim noi, recomandările nu vin doar din partea copiilor, ci și a părinților.  

Alătură-te și tu, trotineta e ușor de manevrat, s-ar putea să-ți placă și ție să ai una. Drumul către birou în fiecare dimineață poate deveni o plăcere, iar plimbările obișnuite în parc au mai mult sens atunci când nu trebuie să alergi după copilul tău care prinde o viteză de supererou pe două roți.  

  1. Planifică activități de familie care implică exercițiu fizic

Mergeți în drumeții, plimbați-vă cu bicicletele sau parcurgeți pe jos traseele favorite din oraș. Cheia este să îi pui la dispoziție opțiuni active din care copilul să aleagă. Fii mereu pregătită cu idei, nu aștepta ca inițiativa să vină întotdeauna din partea copilului plin de energie care ar face orice, inclusiv activități statice sau… nesănătoase. Ca soluția să fie foarte tentantă invită, din când în când, și un prieten de-al copilului tău să vi se alăture.

Încurajează orice inițiativă care implică activități sportive și fii un soi de Jim Carrey în „Yes Man“; spune da la orice înseamnă oportunitatea de face mișcare alături de ființa cea mai dragă ție.

  1. Îmbrățișează rutina – e o comoară în stimularea dragostei pentru mișcare

Profită de rutină și transformă activitățile, de altfel monotone, precum plata dărilor sau mersul la piață în oportunități de mers pe jos. O activitate atât de plăcută și simplă are, potrivit unor studii prezentate la Congresul Societății Europene de Cardiologie, un efect anti-îmbătrânire pentru tine, prin repararea ADN-ului, iar celui mic îi face viața lungă și sănătoasă. Se spune că mersul zilnic pe jos poate prelungi viața cu 7 ani.î

activitati_copii_sanatate

  1. Organizează ieșiri de weekend cu alte familii care au copii

Alegeți o destinație care îmbină sportul și joaca. Un parc de aventură este ideal, atât pentru copii cât și pentru adulți. Cățăratul în copaci, glisarea cu tiroliana printre ramurile copacilor sau deasupra unui lac, competițiile de tir cu arcul, turele cu bicicleta sau caiacul, toate acestea sunt genul de activități care te fac să te întrebi la finalul zilei: când a trecut așa de repede timpul?

Distracția se transformă în amintiri și, cu atât mai important, în amintiri pe care va încerca tot restul vieții să le recreeze.

  1. Lasă-l să aleagă singur activitatea organizată la care i-ar plăcea să participe   

Copilul nu are nevoie să aibă programul încărcat de dimineață până seara cu activități organizate și să fie într-o alergare continuă – are timp să decidă dacă vrea să-și ocupe în felul acesta ziua când crește; investește altfel în el și încearcă să descoperi ce activitate îl face să se simtă bine și îi place și abia apoi înscrie-l la cursuri organizate.

Tenis, dans contemporan, arte marțiale, fotbal, indiferent ce alege, învață-l că cel mai important este să se bucure de fiecare clipă în care își solicită corpul prin mișcare.

Dacă activitatea fizică este sau devine un obicei pentru tine, atunci, fără prea mari eforturi, aceasta va deveni un obicei și pentru copilul tău. Ține-te de un program zilnic de mișcare, oferă-i soluții inteligente și active atunci când își dorește jucării și încurajează-i orice inițiativă care implică exercițiu fizic. Nu-i așa că gândul că vei petrece timp de calitate în aer liber, împreună cu micuțul tău, te face să aștepți cu și mai mare nerăbadre orele petrecute împreună cu el?

Sursă foto: unsplash.com, dollarphotoclub.com

Comments

comments

Lasă un răspuns