Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Cum sa adormi mai repede

Cum sa adormi mai repede

Dacă faci parte dintre cei care adorm greu, iată câteva sfaturi despre cum poţi trece peste acest lucru.

1. Trebuie să reduci cafeina – că bei sucuri carbogazoase, cafea, ceai verde şi aşa mai departe, toate te afectează. Încearcă să reduci din cantitatea băută chiar din timpul zilei. Aproape de ora de culcare nu este recomandată.

  • 5 riscuri ale lipsei de somn

2. Culcatul copiilor poate fi adevărată aventură. În locul nervilor apelează la cititul unei poveşti simple. Mai mult, ultima masă nu trebuie luată prea târziu pentru a nu afecta calitatea somnului.
 
3. Sportul regulat este medicament şi pentru organism, şi pentru un somn bun şi odihnitor.
Mişcarea trebuie făcută cu circa 5-6 ore înainte de a ne culca.

4. Pune telefonul mobil pe silent – pentru a te linişti pentru somn. Un telefon care bip-ăie, sună, nu este deloc de ajutor dacă vrei să adormi.

5. Dieta echilibrată ajută somnului. Poţi face acest exerciţiu câteva zile. Mânâncă la ultima masă lucruri care nu îngreunează stomacul (salate, iaurt, banana, etc). O masă încărcată de calorii nu face altceva decât să alunge somnul sau să-l îngreuneze.

6. Ceaiuri naturale din plante – pe piaţă sunt numeroase ceaiuri care ajută somnului. Muşeţelul sau ceaiul de tei sunt binevenite, fiind sedative uşoare şi naturale.

7. Evită fumatul – nicotina nu este sănătoasă nici pentru organism, nici pentru somn.

8. Mai puţin alcool – există mitul conform căruia un pahar de alcool te poate ajuta să dormi mai bine. Adevărul este altul. Studiile arată că, băut înainte de culcare, scade durata odihnei şi creşte şansele de a te trezi deseori peste noapte.

9. Stinge luminile – pentru a face întuneric în cameră. Trage draperiile, stinge luminile, fă linişte – toate acestea te pot ajuta să adormi mai repede.

10. Exerciţiile de respiraţie sunt importante căci îţi eliberează şi mintea, te relaxează. Unul dintre cele mai potrivite exerciţii de respiraţie este folosirea abdomenului, şi nu a pieptului. Inspiră lung pe nas pentru trei secunde, apoi expiră pentru trei secunde.

Citeste si aplica si leacul chinezesc impotriva insomniei


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus