Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Evenimente > 10 alimente pentru afecțiuni respiratorii

10 alimente pentru afecțiuni respiratorii

Ceea ce mâncăm nu vindecă direct bolile aparatului respirator, însă atenuează semnificativ simptomele și preîntâmpină evoluția acestora.

Anotimpul rece este sinonim cu gripa sau cu agravarea unor sensibilități respiratorii preexistente. Știm că fructele și legumele aduc numai beneficii organismului, doar că unele au statut special, întrucât detoxifică tractul respirator, scad riscul de cancer și îmbunătățesc funcția respiratorie grație conținutului bogat în antioxidanți.

Mere

Iată încă un motiv să mănânci cel puțin un măr în fiecare zi, dacă nu chiar mai multe… Potrivit unei cercetări recente, riscul de a face astm a scăzut cu 30% în cazul celor care au consumat în medie trei mere zilnic. Rezultatele sunt puse pe seama unor flavonoide, precum și a vitaminelor E și C, care susțin funcționarea optimă a plămânilor.

Grepfrut

Naringina este numele unei substanțe din acest fruct, care inhibă activarea unei enzime ce provoacă tumori, arată studiile. Grepfrut-ul mai conțin licopen, care curăță plămânii, fiind un aliat pentru cei care s-au lăsat de fumat. Alte citrice, precum portocalele, sunt, de asemenea de ajutor, grație vitaminelor C și B6, cu rol în transferul oxigenului.

Avocado

Încadrat la categoria fructe, avocado este vital în alimentația celor cu boli respiratorii. Acesta protejează celulele de acțiunea nocivă a radicalilor liberi. Împuști doi iepuri dintr-un foc, fiindcă grăsimile mononesaturate din avocado ajută la reducerea colesterolului.

Morcov

Unele studii afirmă că betacarotenul din aceste rădăcinoase, transformat de organism în vitamina A, reduc incidența astmului. Morcovii mai conțin vitaminele A, C, licopen, toți antioxidanți care susțin funcția pulmonară și reduc riscul de a dezvolta o boală de natură respiratorie.

Dovleac

Este leguma-vedetă a sezonului rece și ar fi păcat să nu o folosești din plin, mai ales că este o sursă importantă de vitamina C, necesară sistemului imunitar. O porție de dovleac gătit asigură aproximativ 20% din necesarul zilnic de vitamina C, prin care sporești rezistența organismului la infecții. Cercetările arată că vitamina C previne deteriorarea plămânilor prin faptul că ține la distanță radicalii liberi. De exemplu, un studiu finlandez demonstrează că pacienții care au consumat zilnic alimente bogate în vitamina C au fost feriți de răceli și pneumonie.

Usturoi

Folosit de secole ca adjuvant în întărirea sistemului imunitar, usturoiul este folosit de tot atâta timp, cu mult înainte ca antibioticele să fie inventate, ca leac pentru infecții respiratorii. Calitățile sale antiinflamatorii se datorează alicinei și a altor compuși sulfuroși. Alicina, susțin studiile, când ajunge în organism se descompune, producând un acid ce distruge radicalii liberi.

Ceapă verde

Nu puține sunt studiile care demonstrează că oamenii cei mai sănătoși consumă zilnic 100 de grame de ceapă verde. De ce n-ai încerca și tu? Este o legumă cu multiple virtuți medicinale, cu acțiune antipiretică, expectorantă, antibacteriană și antifungică, eficientă în răceli și viroze. Ceapa verde contribuie la eliminaerea mucusului și toxinelor. Mărunțește-o și presăr-o peste aproape peste orice preparat!

Ardei iute

Sunt bogați în capsaicină, substanța care le conferă gustul iute. Aceasta îmbunătățește circulația sangvină, stimulează eliberarea mucusului și susține lupta cu infecțiile.

Legume crucifere

Varza, conopida, broccoli, dacă sunt consumate regulat, stopează progresia cancerului pulmonar. Aceste legume sunt pline de antioxidanți și de clorofilă, care împrospătează sângele și întăresc imunitatea.

Semințe și nuci

Miezul de nucă, fisticul, arahidele, migdalele, semințele de floarea-soarelui sau de in conțin cantități impresionante de magneziu, care contribuie la sănătatea plămânilor. Totodată, acizii grași esențiali sunt aliații sistemului cardiovascular.

Cafeaua, bună pentru astm

O fi cap de afiș în multe controverse legate de sănătate, dar cafeaua este totuși bună la ceva. Cafeina are rol bronhodilalator și, prin urmare, atenuează simptomele astmului, ca șuieratul, tusea și senzația de sufocare. Vestea bună este că efectul ține câteva ore bune după ce ai băut o ceașcă. Dacă nu te împaci cu cafeaua sau medicul ți-a interzis-o din pricina altor probleme cronice, alege ceaiul negru, la fel de eficient datorită cafeinei.

Știai?

Lipsa vitaminei D este una dintre cauzele bolilor cronice, inclusiv respiratorii. Laptele o conține din plin, dar, în același timp, el favorizează producția de mucus și are potențial alergen, fiind, astfel, factor agravant în astm, susțin numeroase cercetări.

Trucuri la minut

Prepară un ceai din două lingurițe de oregano uscat la o cană cu apă clocotită. Fă gargară cu acest amestec pentru a ușura simptomele răcelii. Oregano are calități antibiotice și antivirale. Un alt condiment apreciat în bucătărie, rădăcina de ghimbir, alină durerea și dezinfectează căile respiratorii, contribuind la eliminarea toxinelor din plămâni. Folosește ghimbirul tocat sau ras în mâncare.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr50/15.12.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus