Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > 100 de sfaturi ca sa ai sarbatori frumoase

100 de sfaturi ca sa ai sarbatori frumoase

1

Nu lăsa cumpărarea cadourilor pe ultima clipă. Goana prin magazine te va obosi peste măsură și vei fi irascibilă în alte activități în care e nevoie de tine.

2

Dacă ai în plan să organizezi masa festivă la tine acasă, nu te mâhni dacă nu reușești să aduni toate rudele. Invită-le din timp, iar dacă nu pot să vină, bucură-te de cele care au confirmat prezența.

3

Fă o listă de cumpărături și alta cu treburi de bifat în perioada premergătoare Crăciunului. Îți ușu­­rea­­ză munca și te scutesc de eventuale omisiuni.

4

Dacă nu vrei bătăi de cap, notează zilele în care trebuie să te ocupi de curățenie și când să începi pregătirea bucatelor, apoi trece-le pe lista cu „rezolvate“. Asta îți va da o stare de mulțumire.

5

Nu băga prea adânc mâna în buzunar pentru cadouri, oricâte oferte ai vedea. Limitează-te la bugetul alocat. Altfel, vei avea o grijă în plus când vei fi nevoită să reduci alte cheltuieli.

6

În perioada sărbătorilor, toată lumea vrea să fie cu facturile achitate la zi. Mergi din timp să plătești dările, pentru a evita aglomerația care vine la pachet cu mulți nervi.

7

Dacă vrei să faci o comandă pe internet, fă-o din vreme, ca să eviți surprizele neplăcute. Din cauza numărului mare de solicitări, curierii pot întârzia cu livrarea produselor.

8

Implică fiecare membru al fa­­mi­­liei în treburile casnice. Asta te va scuti de oboseală și îți rămâne timp să te faci frumoasă, acasă ori la salon.

9

În verva pregătirilor, uiți să mănânci. Astfel, devii irascibilă și tensionezi atmosfera din familie. Dacă n-ai timp să iei masa în tihnă, alege gustări energizante, precum iaurtul, fructele, nucile.

10

Fă cumpărături doar cu lista la tine, ca să nu uiți ceva și să nu fii nevoită să faci multe drumuri, mai ales că sunt toate șansele ca hipermarketul să fie ticsit de lume.

11

Dacă mergi cu partenerul să faceți aprovizionarea, concentrează-te pe aspectele importante, nu pe ce a uitat să treacă pe listă. Din mici discuții se pot isca certuri aprinse.

12

Nu-i reproșa partenerului că nu te ajută suficient la treburile casnice. Fii calmă și împăciuitoare, ca să nu strici cu vorbe grele cea mai frumoasă perioadă din an.

13

Obișnuiește-te cu gândul că nu poți împăca pe toată lumea și trebuie să-ți asumi anumite decizii. Dacă socrii se supără pentru că nu mergeți la ei de Crăciun, promiteți-le că veți fi împreună anul viitor.

14

Profită de zilele libere, când ești mai des în preajma copiilor și bucură-te de joaca lor. Acordă-ți un sfert de oră doar pentru a-i privi și a te încărca sufletește.

15

Când ești stresată, ai tendința să transformi problemele mici în mari neîmpliniri. Găsește resurse în sufletul tău să le faci față, concentrându-te pe ce ai, nu pe ce ți-ai dori.

16

Nu te strădui să le faci pe toate ca la carte. Pregătirea sărbătorilor e perioada cea mai frumoasă. Rezolvă treburile fără încordare, în linişte, cu iubire, aşa cum se cuvine să fie.

17

Acceptă-i pe ceilalți așa cum sunt și nu-i obliga pe cei din familie să reacționeze la fel de prompt ca tine. Cere ferm ajutorul dacă simți că nu faci față.

18

Dacă nu ți-e pe plac ceva, trage adânc aer în piept, încearcă să te detașezi de problemă şi ia în considerare o altă variantă de rezolvare. Nu uita să găsești ceva pozitiv în orice situaţie.

19

Nu vei avea timp într-o singură zi să speli geamurile, frigiderul și nici să cureți toate încăperile. Stai un pic și analizează cât poți să duci și cum să te organizezi.

20

Dacă ești în febra pregătirilor, asta nu te împiedică să găsești timp și pentru tine. Nu renunța la obiceiul de a ieși la film cu prietenele, de a rezolva o integramă sau de a citi o carte.

21

Adu un plus de optimism stării tale interioare pulverizând în casă arome care alungă tensiunile. Uleiurile esențiale de iasomie sau lavandă te fac să te simți în formă.

22

Nu lăsa retușurile pentru ultima zi. Bucură-te și înainte de sărbători de casa primenită. O locuință curată ca lacrima îți dă o stare de mulțumire interioară.

23

Cumpără ceva nou pentru casă, oricât de limitat ar fi bugetul. Alege o vază cochetă, un mic tablou sau câteva pernuțe decorative.

24

Fă-te frumoasă cu zâmbetul pe buze și fără să intri în panică. Mergi la coafor din timp, chiar cu câteva zile înainte de petrecere.

25

Fă o detoxificare de câteva zile pentru a-ți pregăti ficatul de avalanșa de mâncăruri grele. Mănâncă salate și bea sucuri proaspete de fructe sau legume și multe ceaiuri.

26

Dacă vei avea musafiri de sărbători, probabil îi vei și găzdui. Pregătește din timp lenjeriile de pat și prosoapele. Pune-le separat, curate și călcate.

27

Dacă gătești cu ceva timp înainte, te ții departe de stres, fiindcă ai timp să refaci preparatele care nu ți-au ieșit. E simplu să le încălzești apoi la cuptor.

28

Chiar și friptura poate fi pregătită dinainte, apoi răcită și porționată. Cu puțin timp înainte de a sosi oaspeții, doar o pui la cuptorul cu microunde.

29

Decorează casa în etape. Fru­­musețea obiceiului nu trebuie să se piardă într-o sesiune maraton în urma căreia vei fi epuizată. E o bucurie să împodobești în fiecare zi câte un colțișor.

30

Te simți copleșită doar la gândul că locuința trebuie să strălucească înaintea sosirii invitaților? Fă curățenie din vreme și vei fi mai liniștită.

31

Fă provizii din anumite ingrediente importante (zahăr, lapte, unt, ouă, ulei), ca să eviți situația în care rămâi fără unul dintre ele în toiul pregătirilor ori ți se taie o cremă.

32

Dacă ai uitat ceva esențial, cea mai sănătoasă atitudine este să te așezi, să pui alături o cană cu ceai și să vezi lucrurile bune pe care le-ai făcut până în acel moment.

33

E bine să ai în casă mici lucruri utile – stocuri de chibrituri, lumânărele, hârtie de copt sau de împachetat. Nu știi niciodată când ai nevoie de ele. Asta se poate întâmpla chiar azi.

34

Zilnic, exersează tehnica respirației profunde timp de cinci minute. Tot ce trebuie să faci este să închizi ochii și să fii conștientă de felul cum respiri. Astfel, reduci stresul și alungi insomnia.

35

Scrie din vreme într-un un carnețel mesajele personalizate pe care le vei trimite cunoscuților în ziua de Crăciun și în noaptea dintre ani. Expediază-le la momentul potrivit.

36

Păstrează simplitatea. Nu prepara mâncăruri sofisticate dacă te pun în încurcătură. Nu te afli la un concurs culinar, ci alături de cei care te iubesc și nu te judecă.

37

Seara, te ajută să te deconectezi o muzică relaxantă, poate chiar colinde, în timp ce faci o baie liniștitoare (un festin pentru piele!) în spumă parfumată.

38

Fiindcă sărbătorile sunt adesea un moment presărat cu excese, nu renunța la mișcare. Plimbă-te în aer curat. E cel mai natural mod prin care corpul produce endorfine.

39

Un pahar cu șampanie e inofensiv, însă prea multe se pot lăsa cu deshidratare și un ficat suprasolicitat. Bea tot atât de multă apă, ca să treci cu bine peste situațiile neplăcute.

40

Nu scăpa din vedere că e Crăciunul, când relaxarea și buna dispoziție trebuie să fie reguli. Dacă lucrurile nu merg conform planului, fă haz de necaz și transformă-le în amintiri plăcute.

41

Cumpără în plus ciocolată, bomboane și eventual cosmetice, pentru cazul în care apare un invitat neașteptat și nu ai pregătit un cadou pentru el. Copiii se vor bucura cel mai tare.

42

Dacă planifici ca între Crăciun și revelion să aveți o escapadă în doi la un restaurant in­­tim, fă rezervare din timp. Dacă lași asta pe ultima clipă, riști să nu găsești masă liberă.

43

Când toată familia se reuneș-te, evită dezbaterile declanșatoare de ceartă, precum cele politice. Dacă aduce cineva în discuție o asemenea temă, schimbă subiectul.

44

În verva pregătirilor, nu bea mai multă cafea ca de obicei doar ca să stai trează până târziu. Dacă nu te poți abține, ale­ge-o pe cea decofeinizată, ca să ai un somn liniștit.

45

Membrii familiei care preferă alte activități după festinul culinar poate că nu au chef să stea tot la masă la pălăvrăgeală. Planifică un joc de grup, care să-i implice pe toți.

46

Oricât de obosită te-ai simți în timpul pregătirilor, nu te refugia în mâncare, fiindcă te nu te vei simți mai bine și nu vei avea elan să termini ce ai început.

47

Dacă ai posibilitatea, fă cumpărături dimineața, nu seara. În a doua parte a zilei, hipermarketurile sunt aglomerate, fiindcă mulți vin direct de la serviciu.

48

Du-te la biserică înainte de sărbători. Fă-ți timp pentru hrana spirituală. Alege o bisericuță unde nu merge multă lume, ca să te reculegi în liniște.

49

Pune la încărcat din vreme acumulatorii pentru aparatele de fotografiat sau de filmat și ține-le la îndemână pentru clipele în care vrei să imortalizezi momentele de familie.

50

Profită de finalul de an pen­­­­tru a-ți exprima recu­­noștința față de o persoană pe care simți că nu ai răsplătit-o cum se cuvine. Scrie-i o scrisoare în care îi spui că o apreciezi.

51

În preajma sărbătorilor, fă-le o vizită bunicilor chiar dacă locuiesc departe. Dacă nu mai sunt în viață, mergi la un cămin de bătrâni și ascultă-le poveștile.

52

Urmărește împreună cu toată familia un film tematic, potrivit cu spiritul sărbătorilor. „It’s a Wonderful Life“ vă face să râdeți, să plângeți și vă conectează la magia Crăciunului.

53

Dacă nu ai un partener, s-ar putea să te simți tare singură după plecarea rudelor. Psihologii cred că terapia cea mai bună este să te implici într-o acțiune de voluntariat.

54

În cele câteva zile de va­­canță, ești tentată să verifici în permanență căsuța de e-mail sau mesajele din telefon. Dacă vrei sărbători tihnite, ai nevoie de o pauză în care să te rupi de problemele de la serviciu.

55

Finalul anului e un prilej excelent să te revezi cu prietene vechi la un ceai și să profiți de zilele de concediu. Oricât de dor ți-e de ele, nu te obosi mergând numai la astfel de întâlniri.

56

Organizează-ți treburile gospodărești astfel încât să nu fii nevoită să rămâi muncești până după miezul nopții. Odihna suficientă (7-9 ore) îți asigură zile senine.

57

Chiar dacă ești în concediu, asta nu înseamnă că trebuie să iei pauză de la dietă. Ai grijă în continuare de siluetă și nu face ca excepțiile alimentare să devină reguli.

58

Dacă ai invitați, imediat după micul dejun din dimineața de Crăciun, întinde fața de masă, așază farfuriile, șervețelele, tacâmurile și paharele, ca musafirii să nu te prindă nepregătită.

59

Cel mai probabil, ai în cercul de cunoștințe o persoană care îți dă o stare negativă prin simpla ei prezență. Mai bine nu o trece pe lista de invitați.

60

Bea multă apă ca să te menții hidratată în această perioadă, când excesele alimentare intoxică organismul. Opt pahare pe zi te ajută să elimini toxinele și să alungi anxietatea.

61

Chiar și cinci minute de vorbă cu plantele din living sunt suficiente pentru a revigora mintea, trupul și sufletul. E o formă de relaxare.

62

Nu-i nevoie să te deplasezi până la un salon de masaj. Gândurile rele dispar ca prin minune dacă apeși cu buricele degetelor mușchii de la ceafă și aștepți cinci minute efectele.

63

Orice conflict ai avut cu partenerul de viață zilele trecute, nu-l aduce acum în prim-plan doar pentru că ai mai mult timp să-l întorci pe toate fețele. Crăciunul înseamnă și iertare.

64

Nu arunca hainele vechi, nici jucăriile copiilor. Fă un pachet cu tot ce-ți prisosește și dă-l celor care au nevoie. Să aduci zâmbetul pe buzele cuiva e un dar pentru sufletul tău.

65

Exersează în oglindă un nou stil de machiaj. Acum nu mai ești pe fugă precum dimineața înainte de serviciu, când recurgeai la aceleași trucuri. Ai liber la cât multe încercări.

66

Curățenia merge ceas dacă nu-ți pierzi entuziasmul și te cronometrezi. Propune-ți să faci ceva, să zicem, în 20 de minute și străduiește-te să te încadrezi în timp.

67

Când vii înfrigurată de afară, savurează un vin aburind, fiert cu mirodenii și garnisit cu felii de portocală și baton de scorțișoară. E ca un balsam ce te încălzește pe loc.

68

Fă-ți o mască exfoliantă din zahăr și unt de cocos și aplic-o pe zonele uscate (ten, coate, genunchi, tălpi). Pielea va fi din nou catifelată, perfectă pentru mângâieri.

69

Alintă-te cu un desert să­­nătos: amestecă pulpă de avocado, pudră de cacao și sirop de agave ori de arțar.

70

Pregătește-ți tenul de sărbătoare aplicând o mască plină de vitamina A: amestecă un morcov ras cu miere, întinde pe faţa curată, lasă un sfert de oră și clăteşte cu apă rece.

71

Înainte de plecarea la petrecerea de revelion, stai 30 de minute sau chiar o oră cu picioarele pe niște perne. Asta va preîntâmpina umflarea picioarelor după o noapte de dans frenetic.

72

Probează rochia de revelion cu o zi înainte, nu cu cinci minute înainte de plecare. Dacă e nevoie de eventuale retușuri, ai timp să le faci.

73

Orice tratament facial se face cu o zi înainte, nu exact în ziua petrecerii. Altfel, machiajul nu se va fixa armonios și vei ieși în poze cu fața iritată.

74

Nu începe dieta exact de sărbători. E suficient să eviți pâinea și dulciurile în exces ca să nu aduni multe kilograme în această perioadă.

75

Senzația de greață instalată după masă îți strică uneori cheful de sărbătoare. Oriunde te afli, e bine să ai mereu la-ndemână rădăcină proaspătă de ghimbir.

76

Nu renunța la leacurile naturale pentru imunizare pentru că e perioada sărbătorilor. Consumă zilnic portocale, cătină, pătrunjel şi varză-de-Bruxelles, surse importante de vitamina C.

77

Ca să nu dai iama în platourile cu bunătăți și să ți se facă rău, astâmpără-ți poftele consumând cu o oră înainte de masă o salată de fructe (mere, pere, struguri).

78

Pentru petrecere, cea mai potrivită este oja satinată. Merge perfect la ținutele de seară, îți dă un aer șic și scoate în evidență pielea netedă.

79

O manichiură reușită se realizează în câțiva pași simpli, dar de efect: degresează unghiile, aplică lacul protector, apoi nu mai mult de două straturi de ojă. La final, fixează cu un spray.

80

Chiar dacă alegi pentru revelion o ținută alcătuită din pantaloni și o bluză elegantă din mătase fină, nu uita de tocuri. Acestea completează ținuta și conferă eleganță.

81

Învață-ți copiii să fie generoși: din multele cadourile primite, ar putea să le ofere câteva celor mai puțin norocoși, vecini sau alți puști de la casele de copii.

82

Încearcă ceva nou: o masă alcătuită doar din germeni, un pește netestat până acum, o coafură nouă, un șampon doar din ingrediente naturale sau, de ce nu, altă culoare de păr.

83

Spune ce simţi şi simte ce spui. Asumă-ţi ce rosteşti, dar şi ce faci şi recunoaşte sincer atunci când greşeşti.

84

Scapă de cearcăne aplicând dischete demachiante îmbibate în infuzie proaspătă de mentă – acţionează ca un balsam şi revitalizează tenul.

85

Dacă ești prea nervoasă, combină flori de păducel cu valeriană şi talpa-gâştei pentru a obţine un excelent ceai sedativ cardiac şi nervos.

86

Pregătește-ți unghiile pentru asaltul ojelor elegante, cufundându-le în apă sărată. Le îmbunătățește aspectul și cuticulele se înmoaie mai uşor.

87

Ai o stare de spirit excelentă, dar e important felul cum o transmiți prin zâmbet. Bicarbonatul împreună cu zeama de lămâie îți fac o dantură de star.

88

Se spune că de pe masa de revelion nu trebuie să lipsească peștele, ca să fii ușoară tot anul. Alege-l pe cel bogat în omega 3 (macrou, sardine, ton).

89

Ca noul an să te prindă parfumată, e suficient să aplici parfumul pe încheieturi cu o jumătate de oră înainte de plecare, nu chiar înainte de a ieși pe ușă. Astfel, te va ține ore bune.

90

Tratament-fulger pentru riduri: tamponează apă termală imediat după ce aplici fondul de ten, și le faci nevăzute. Ca să distragi total atenția de la ele, nu uita de mascara.

91

Propune-ți ca după sărbători să renunți la obiceiurile nocive care pun frână vitalității. Spune un nu hotărât carbohidraților răi, grăsimilor și sedentarismului.

92

Bea un ceai de tei dacă te supără stomacul pe fond nervos. Are efect sudorific, diuretic, antispasmodic, emolient, antitermic şi este calmant general.

93

Pregătește tenul de petrecere renunțând la spălatul prea des pe față. Când faci asta, diminuezi protecţia lipidică naturală a pielii, care ţine ridurile departe.

94

Limitează-te la un singur pahar cu vin roșu la petrecere. Dacă e sec, ajută bila, accelerează metabo-lismul și favorizează digestia grăsimilor.

95

Înlocuiește pe cât posibil sarea cu ierburi de toate felurile. Condimentele dau savoare și te ajută să ai grijă de talie. Aspectul rotunjor apare și din pricina excesului de sodiu.

96

Pensează-te folosind o oglindă ce mărește și renunță la ea când vrei să vezi imaginea de ansamblu. Altfel, s-ar putea să smulgi prea multe fire, iar sprâncenele să iasă inegale ori subțiri.

97

Ananasul e un bun digestiv și unul dintre puținele fructe permise după o masă copioasă, grație enzimelor bune. Câteva rondele (proaspete, nu din compot) stimulează digestia.

98

Numără până la zece sau chiar până la 20 înainte să iști o ceartă din cauza unor cuvinte spuse la nervi. Starea de calm te ajută să-ți cântărești vorbele.

99

Ca să preîntâmpini arsurile și durerile de stomac, nu asocia la aceeași masă cozonacul și sarmalele, friptura și cartofii, prăjiturile și alcoolul.

100

Pregătește-te mental de pe acum pentru perioada de austeritate de după sărbători. Vei fi nevoită să strângi cureaua dacă ai făcut cheltuieli mari.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.50/18.12.2014

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto:  Pixabay


Lasă un răspuns

Sus