Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Fii mereu in forma

Fii mereu in forma

Toate ne dorim să debordăm de energie, însă ritmul alert al vieții cotidiene, stresul și presiunile la care suntem supuse în fiecare zi ne fac să ne simțim de multe ori epuizate și lipsite de vlagă.

Te simți prea obosită pentru a merge la sală ori pentru a face mici exerciții matinale? Gătitul și alte treburi casnice te epuizează? Oboseala poate avea cauze medicale la care nici nu te gândeşti şi în acest mod organismul îţi dă de veste că nu-i totul în regulă. Răspunde sincer, bifând varianta corectă, la următoarele întrebări, apoi urmează sfaturile noastre pentru a fi din nou în formă!

De ce ești atât de obosită?

1. Te simți lipsită de energie și nici alte simptome precum slăbiciune, tulburări de somn și oboseală nu-ți sunt străine?

2. Partenerul tău se plânge că ai început să sforăi, iar în timpul zilei ai o stare de oboseală și somnolență?

3. Adormi greu seara sau dimineața abia te trezești chiar dacă te-ai odihnit 7-8 ore?

4. Ți se întâmplă frecvent să-ți creezi probleme din orice, să faci din țânțar armăsar ori să cazi în butoiul cu melancolie și să devii anxioasă, iar supărarea ți-o alini cu o prăjitură?

5. Încerci să alungi rutina zilnică prin mici trucuri?

6. Ți se întâmplă foarte des să-ți petreci timpul liber stând în casă?

7. Îți iei de lucru mai mult decât ceilalți colegi?

8. Serviciul te plictisește și nu te motivează?

9. Oboseala pe care o resimți este însoțită de sete permanentă, urinări frecvente, infecții sau scădere în greutate?

10. Te concentrezi greu, te dor mușchii sau ți-e frig chiar dacă mercurul din termometre este generos?

Intrepretarea rezultatelor

Dacă ai răspuns afirmativ la prima întrebare, prezinți simptomele unei anemii. Mergi la medicul de familie pentru un set de analize de sânge și recomandări de specialitate!

Sforăitul este o tulburare a somnului ce împiedică odihna pe timpul nopții. Sforăitul sever reprezintă simptomul unor afecțiuni respiratorii sau ale inimii. Un răspuns afirmativ la a doua întrebare e semn că trebuie să te programezi la un consult medical. Dacă ai răspuns afirmativ la întrebările 3, 4, 5 și 6, prezinți semne ale depresiei. Mergi la medicul specia-list pentru consiliere și tratament de specialitate! Exercițiile matinale, făcute în fața ferestrei deschise spre soare, te vor ajuta să-ți începi ziua frumos și sănătos. Terapia cu lumină este aducătoare de bună dispoziție și alungă depresia. Dacă răspunsul tău la întrebarea 7 a fost afirmativ, învață ca pe viitor să spui nu, pentru a-ți proteja sănătatea! Dacă ai răspuns afirmativ la întrebarea 8, este timpul pentru o nouă provocare. Fie îți cauți un alt loc de muncă, fie îi soliciți șefului o nouă evaluare. Un răspuns afirmativ la întrebarea 9 arată un risc de diabet și impune o vizită imediată la medic. Dacă ai răspuns afirmativ la întrebarea 10, se impune un control endocrinologic. Cu tiroida nu-i de glumit!

5 trucuri pentru a te trezi plină de energie

Un somn bun îți dă energie pentru întreaga zi. Pentru a te trezi în formă, iată câteva sfaturi:

Nu opri alarma ceasului deșteptător. Creierul știe oricum că aceasta va reporni în câteva minute, așa că nu vei adormi într-un somn profund și odihnitor. Cel mai înțelept lucru este să așezi ceasul deșteptător în celălalt capăt al camerei, pentru a fi sigură că te vei ridica din pat atunci când va suna alarma.

Pune pe noptieră un vas cu trandafiri proaspăt tăiați. Studii recente arată că persoanele care dau cu ochii de aceste flori la prima oră a dimineții se binedispun și devin tonice și optimiste pentru întreaga zi.

Deșteptarea la ora 7! Pentru că ziua bună se cunoaște de dimineață, după cum spune un proverb bine cunoscut, transformă trezitul într-o rutină placută, ce te va ajuta să debordezi de energie întreaga zi!

Fă câteva exerciții! Indiferent cât de adormită ești, deschide larg ferestrele și dezmorțește-te prin câteva exerciții de gimnastică.

Bea un pahar cu apă! Poate că nu-ți este sete la prima oră, dar un pahar cu apă va pune în mișcare toate celulele organismului.

Detectivul din farfurie

Ai simptome de oboseală, slăbiciune și nu reuşeşti să te odihneşti noaptea? Este foarte posibil să ai o carență de fier. Majoritatea alimentelor bogate în fier sunt de origine animală (carne de vacă, vițel și miel, pește). Pentru a crește absorbția acestui mineral, însoțește-l cu următoarele alimente: orez brun, germeni de grâu, fulgi de ovăz, semințe de floarea-soarelui, lapte de soia, fistic, broccoli, sfeclă-roșie, pepene verde. Nu uita, vitamina C crește absorbția fierului în organism! Mănâncă fructe la micul dejun sau bea un pahar cu suc proaspăt de portocale. Fereș-te-te de pâinea albă, foitaje și biscuiți, băuturi cu zahăr sau energizante! Senzația de prospețime și energie pe care credeai că o câștigi în urma consumului de zahăr este doar o amăgire. În realitate, zahărul acționează mai degrabă ca un sedativ.

Articol preluat din ediția de iunie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Mariana Fătulescu

Sursa foto: Fotolia


Lasă un răspuns

Sus