Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Ochelari de vedere. De unde, când, cum ..?

Ochelari de vedere. De unde, când, cum ..?

Vine o zi în viaţa noastră când, în urma unui control oftalmologic, aflăm că trebuie să purtăm ochelari de vedere. Puţini scapă acest eveniment. Unii au nevoie pentru o bună vedere la distanţă, poate chiar din copilărie, Alţii, cei mai mulţi, ajung la vârsta la care au nevoie de ochelari pentru citit. O problemă în plus? Poate. O cheltuială în plus? O nouă grijă? Sigur. Dar o putem transforma în plăcerea de a cumpăra un accesoriu care, pe lângă efectul minunat că ne ajută să vedem cu uşurinţă, poate să ne facă să arătăm bine, să ne schimbe în bine look-ul.

Cum să facem? În prima fază, avem două variante: să ne îndreptăm spre un magazin de optică medicală (dacă nu cumva ne-am şi comandat ochelarii în magazinul de la ieşirea cabinetului oftalmologic şi acest articol ne va fi de folos data viitoare) sau ne aşezăm confortabil la calculator şi căutăm un magazin on-line. În ambele situaţii, ar trebui să ştim ce vrem, ce căutăm, ce ne trebuie.

Cum să fie ochelarii? Vânzătorul magazinului tradiţional se va grăbi să ne ofere, amabil, 2-5-10 rame pe care le are disponibile, iar noi, sub presiune, vom alege ceva. Dar cum alegem? În magazinul online e şi mai interesant: avem la dispoziţie nu 2, nu 5, nu 10 rame, ci mii de rame ochelari de vedere care mai de care mai frumoase, mai interesante. Trebuie să selectăm, să folosim filtrele de căutare, să restrângem la un număr rezonabil de rame care ne-ar putea plăcea. Deci, cum începem?

Să zicem cu mărimea. E important să găsim o rama care se potriveşte cu lăţimea fetei. Cel mai bine ar fi să vedem dimensiunea pe braţul unor ochelari vechi care ne-au venit bine. Sau să probăm.

În magazinele on-line care se respectă (ochelari.com e unul dintre ele) există un modul de probă on-line (try-on) unde putem descărca o fotografie de-a noastră şi proba cât de mulţi ochelari vrem, putem admira, exclude ce nu ne place, putem trimite prietenilor pentru a obţine o parare. Ce mai, e haios!

Tot aşa ne lămurim şi cu formă ramelor. Avem posibilitatea să selectăm doar ramele care stau bine pe un anume tip de faţă, să le alegem noi înşine în funcţie de modul în care ne vin pe faţă. Putem citi pe majoritatea site-urilor şi află principiile estetice care stau la baza potrivirii ramei cu trăsăturile feţei.

Materialul ramei e în strânsă legătură cu greutatea acesteia. Poate nu pare relevant pentru începători, dar se pare că e foarte important ca rama să fie cât mai uşoară. Materiale foarte uşoare şi hipoalergene cum sunt titanul sau Ultem-ul sunt foarte recomandate, dar au şi un preţ mai mare. În ultima vreme au apărut mii de rame de forme şi culori infinite, din acetat sau plastic obişnuit.

O pereche de ochelari uşori sunt cei cu lentile pe fir (la care lipseşte partea superioară sau inferioară a cadrului, lentilele fiind susţinute cu ajutorul unui fir trecut printr-o canelură aplicată pe muchia lentilei) sau cei zişi „invizibili”, foarte căutaţi în ultimii ani, cei fără rama frontală. Este important de ştiut că pentru aceste tipuri de rama este necesar ca lentilele să aibă caracteristici mai speciale (indexul acestor lentile este recomandat a fi ales dintre 1.53, 1.59, 1.6 sau 1.67).

La ce ne mai uităm? Balamale retractabile, perniţe nazale, dimensiunea punţii nazale… sunt elemente pe care ar trebui să le alegem în cunoştinţă de cauză.

Când vine vorba de brand, de producător.. aici intervine părerea fiecăruia, pretenţiile de a avea un logo celebru înscris mai mult sau mai puţin vizibil pe braţele ochelarilor, convingerea că un nume cunoscut în fashion este o garanţie a calităţii, a concordantei cu cerinţele modei.. Bine ar fi să încercăm să corelam şi cu stilul nostru, cu cerinţele noastre legate de material, de greutatea ramei, de forma în legătură cu trăsăturile feţei.

Şi toate acestea trebuie puse în relaţie cu bugetul stabilit. Preţul unei rame de ochelari poate fi foarte variat, în mod tradiţional mai mic în on-line şi ceva mai mare în magazinul tradiţional. Oricum este o constrângere majoră. Avantajul magazinului on-line este că putem gândi şi răzgândi câteva variante până luăm cea mai bună decizie, în linişte, fără grabă, sfătuindu-ne cu familia şi ne putem scuti de starea aceea amară că am rezultat cu ochelari de două ori mai scumpi decât ne propusesem.

O analiză similară se referă şi la lentile. Mulţi se interesează doar de producătorul lentilelor, fără să ştie că de fapt lista acestora e mult mai lungă şi cu mult mai multe nuanţe. Essilor, Hoya, Zeiss, Rhein Vision, Rodenstock sunt doar câteva nume, fiecare cu game de serie entry sau premium şi, mai important, cu fel de fel de tratamente aplicate lentilelor (antizgariere, antireflex, antistatic, antiaburire, oleofob, hidrofob, împotriva luminii albastre, protective suplimentară UV, etc. Fiecare adăugă un plus la costul final şi e bine să alegem exact ce ne trebuie, mai ales când avem o limitare în acest sens şi să simulăm pe calculator până găsim varianta de echilibru.

Şi să ne informăm până avem convingerea că vom face alegerea cea mai bună pentru noi. Aşa vom purta cu plăcere nişte ochelari care ne vin bine şi ne fac să ne simţim bine.

Sursa foto: Pinterest

Autor: Sorin Selaru

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus