Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Prea mult somn strica!

Prea mult somn strica!

Prea puțin somn este un pericol pentru sănătate, dar și prea mult somn strică. Chiar după un somn de noapte de zece ore, unele persoane se pot simți obosite și fără energie.

Starea de oboseală apare de obicei după somn prelungit, iar mai mult de 10 ore de somn continuu te pot face să te trezești cu ochii umflați, fără energie și fară urmă de chef de viață, aproape mai obosită decât atunci te-ai culcat. Medicii numesc acest fapt inerția somnului, care poate dura chiar și o oră și este o perioadă de tranziție între somn și starea de veghe. Corpul are nevoie de circa 30 de minute pentru a putea funcționa din nou, după somnul de noapte, iar prea mult somn face procesul d etrezire mai greu și mai dificil.

Fenomenul cel mai comun este însă senzația neplăcută de oboseală și moleșeală după o noapte de somn lung, care are loc de obicei în weekend și este efectul epuizării la care ne supunem cu bună știință în cursul săptămânii. Ca să reziste, organismul eliberează hormonul stresului, care îi ajută să rămână concentrați. La sfârșitul săptămânii oboseala este recuperată.

Apare și un declaj între ritmul de viață și ceasul biologic. Două mecanisme reglează durata și calitatea somnului: unul provoacă adormirea, iar celălalt, trezirea. Când sunt sincronizate, trezirea se petrece în condiții optime, iar corpul este gata să funcționeze. Dacă oamenii continuă să doarmă când corpul este programat să se trezească devreme timp de cinci zile, se simt obosiți când se scoală fiindcă organismul a început deja să lucreze. Același principiu este valabil când corpul este forțat să intre în funcțiune când el este programat să doarmă.

Mai mult, un somn de zece ore, dar nu de cea mai bună calitate, face ca trezirea să fie dificilă. Se mai recomandă ca înainte de culcare să se evite expunerea ochilor la lumina „albastră” a ecranelor. Acestea trimit un semnal contrar organismului și ne țin treji.

În sfârșit, atunci când organismul are cu adevărat nevoie de odihnă, nu trebuie exclusă soluția benefică de odihnă activă, mult mai sănătoasă decât somnul prea îndelungat.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Lasă un răspuns

Sus