Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Film > Mai mult decat fictiune

Mai mult decat fictiune

Dupa zece ani de munca chinuitoare, romanciera Karen Eiffel (Emma Thompson) se apropie de incheierea ultimei si probabil celei mai bune carti ale sale. Singura problema cu care se mai confrunta este sa stabileasca in ce fel il va ucide pe personajul ei principal, Harold Crick.

Ceea ce nu stie ea este ca Harold Crick (Will Ferrell) este, in mod inexplicabil, viu si nevatamat in lumea reala si ca devine deodata constient de vorbele ei.

Fictiunea si realitatea se intersecteaza atunci cand Harold, uluit, aude ce are ea de gand si isi da seama ca trebuie sa gaseasca o solutie pentru a o determina sa-si schimbe (sau sa-i schimbe) sfarsitul. „Mai mult decat Fictiune” este o comedie foarte buna despre cum sa iei viata pe care o ai si sa faci din ea viata pe care ti-ai dorit-o intotdeauna.


Dustin Hoffman
a castigat de doua ori Premiul Oscar, din sapte nominalizari. Actorul a atras atentia asupra lui odata cu rolul lui Benjamin Braddock din filmul lui Mike Nichol, „Absolventul/The Graduate”, pentru care a primit prima nominalizare la Oscar. De atunci incoace, el a mai fost nominalizat de sase ori, pentru filme precum „Cowboy-ul de la miezul noptii”, „Lenny”, „Tootsie” si „Inscenarea” („Wag the Dog”). Hoffman a castigat Premiul Oscar in 1979 pentru rolul din „Kramer contra Kramer”, iar apoi in 1988 pentru „Rain Man”.

Emma Thompson a castigat primul ei Oscar cu rolul din „Inapoi la Howards” („Howards End”) si a fost din nou nominalizata pentru rolul din „Ramasitele zilei”. In ambele filme a jucat alaturi de Anthony Hopkins, regia fiind asigurata de James Ivory. A avut de asemenea o nominalizare la categoria „Cea mai buna actrita in rol secundar” pentru rolul din filmul „In numele tatalui”.

Queen Latifah se bucura de mare succes la Hollywood. Are cronici bune, o nominalizare la Oscar pentru „Cea mai buna actrita in rol secundar” si una la Globul de Aur pentru interpretarea rolului Mama Morton din „Chicago”. In prezent, Queen Latifah filmeaza pentru filmul HBO „Life Support”, bazat pe povestea adevarata a unei mame care a scapat de dependenta de droguri si a devenit o luptatoarea impotriva SIDA. Va juca si in versiunea cinematografica a muzicalului de pe Broadway, „Hairspray”.

Will Ferrell a devenit cunoscut in cinematografia americana in urma participarii la emisiunea TV „Saturday Night Live”, intre 1995 si 2002. Concentrandu-se apoi asupra activitatii de pe marele ecran, el s-a remarcat in comedii de succes precum: „Vitezomanu’ Ricky Bobby”, „Ce vraji a mai facut nevasta mea”, „Vechea gasca” si Producatorii”. Pentru acest din urma rol a fost nominalizat in 2005 la Globul de Aur, la categoria „Cel mai bun actor in rol secundar” intr-un muzical/comedie.

Penduland in zona dintre comedie si realitate cruda, scenariul filmului „Mai mult decat Fictiune”a solicitat o imagine aparte. Acesta a fost unul dintre primele motive pentru care producatorii erau foarte dornici sa-l aiba pe Marc Forster ca regizor: „Stiam ca Marc va spori farmecul povestii prin efectul vizual”, spune producatoarea Lindsay Doran.

„Nu doar ca filmul arata frumos, dar toate compozitiile lui sunt atat de interesante, iar schema coloristica este foarte speciala. Marc pune totul laolalta, intr-un mod greu de descris si atat de impresionant”. „Mai mult decat Fictiune”este amplasat intr-un soi de Big City fara nume, iconic, din America, dar cand a venit vorba de alegerea unei locatii pentru filmari, orasul care a tot aparut in discutie a fost Chicago.

Cu arhitectura sa urbana clasica si cartierele pline de culoare, orasul este perfect pentru tonul filmului. Locatii precum cladirea Hancock, Institutul de Arta din Chicago, campusul universitatii Illinois si Daley Plaza sunt potrivite cu lumea geometrica si inregimentata a lui Harold Crick, cu izolarea lui Karen Eiffel si spiritul imperturbabil al Anei Pascal.

Harold Crick este fundamentul pe care se cladeste intreaga structura a filmului si este unul dintre putinele personaje comice a caror poveste implica o cautare spirituala. Asa ca, de la inceput, realizatorii au stiut ca distribuirea rolului Harold Crick era de importanta capitala pentru succesul filmului.

Vocea lui Karen „Kay” Eiffel aproape ca il scoate din minti pe Harold atunci cand fara incetare ii inventariaza fiecare gand si miscare. Dar, asa cum se dovedeste, Karen nu este doar un procedeu comic. Ea este un personaj in carne si oase, un artist obsedat, auto-distructiv, care incearca cu disperare sa gaseasca o incheiere pentru o carte la care trudeste de ani de zile.

Harold Crick incepe sa caute raspunsuri la cautarile lui, in cabinetul unui psihiatru, dar atunci cand acest lucru nu-l duce nicaieri, el cauta un sfat de urgenta la stralucitorul si excentricul profesor englez, Jules Hilbert. Profesorul Hilbert, care se descrie ca „un expert in teorie literara”, devine ghidul lui Harold in traditia clasica a figurilor arhetipale care ii indruma pe eroii literari in calatoriile lor epice.

Pe masura ce el incearca sa inteleaga si sa schimbe povestea lui Harold, profesorul il impinge pe Harold spre noi si tulburatoare experiente: o poveste de dragoste, care incalca toate regulile, cu o femeie careia ii asigura auditul, un vis secret de a canta la chitara si probabil cea mai inspaimantatoare experienta din toate – o zi libera de la serviciu. Tot profesorul Hilbert il indeamna pe Harold sa profite de situatia sa tragica, in care invata sa-si savureze viata pentru prima data.


Lasă un răspuns

Sus