Femeia.ro > Timp liber > Film > Recenzie film: Printesa si broscoiul

Recenzie film: Printesa si broscoiul

video_youtube

„The Princess and The Frog” este o noua interpetare a basmului clasic in care broscoiul, o data sarutat, se transforma intr-un print. Surpriza insa! De data aceasta, printesa e cea care se transforma. Ca sa nu mai vorbim ca nu e nici macar printesa in adevaratul sens al cuvantului… Cu toate acestea, filmul sparge tiparele prin faptul ca protagonista este de culoare. Asadar, tot ceea ce te asteptai sa vezi este dat peste cap. Animatia poate fi vizionata si 3D, insa nu debordeaza de efecte speciale.

Povestea te prinde, totusi: Tiana este o tanara modesta, care doreste sa duca la indeplinire visul tatalui ei de a avea propriul restaurant. Situatia financiara insa nu ii permite nici macar sa inchirieze o locatie, asa ca are doua slujbe si incearca sa stranga bani, pana cand saruta broscoiul buclucas.

Ca in orice film de animatie, comicul este ingredientul principal. Avem una bucata magician de voodoo care il transforma pe print in broscoi, o vrajitoare oarba de 200 de ani, un crocodil care canta la trompeta si un licurici prietenos. Lumea fantastica nu se opreste aici – licuriciul este indragostit de luceafarul de seara, crezand ca este tot o insecta luminoasa. Daca te duci la film cu un copil mic, ai grija sa nu se sperie atunci cand pe ecran apar si cateva fantome. Sunt sub forma unor umbre neprietenoase, creionate colturos si prelingandu-se pe langa pereti si pe apa. Ideea e ca efectul de personaj negativ se transpune si in aspect, nu doar in fapte.

In ansamblu, „Printesa si broscoiul” este inca un succes Disney care merita vazut, un film de familie pentru toate gusturile si varstele. Si, inevitabil, cei doi au trait fericiti pana la adanci batraneti. Ca oameni, nu ca broaste!