Femeia.ro > Timp liber > Film > Recenzie film: Robin Hood

Recenzie film: Robin Hood

• Distributie: Russell Crowe, Cate Blanchett, Mark Strong
  • Regie: Ridley Scott
  • Gen: actiune, drama

„Rise and rise again/ Until the lambs become lions” („Ridicati-va si ridicati-va iar/ Pana cand mieii vor deveni lei”) – sub egida acestei indrumari sta toata vitejia din filmul „Robin Hood”. Legendara poveste a eroului arcas care fura de la bogati pentru a da saracilor a fost de nenumarate ori in atentia cineastilor. De la prima ecranizare din 1908 si pana la cea din 2010, aventurile lui Robin Hood au fost redate cu mici adaptari ale fiecarui regizor. Ridley Scott isi pune amprenta printr-o dramatizare a povestii din spatele eroului.

Poate putin prea laudat pentru ceea ce ofera productia, „Robin Hood” de 2010 ii tine pe spectatori in fata ecranelor prin legenda pusa in scena destul de admirabil de catre distributie. Ii pierde insa la scenele de lupta lungi si taraganate, desi sunt destul de bine filmate, ideea ploii de sageti din confruntarea finala fiind extrem de bine ilustrata. In ceea ce priveste desfasurarea actiunii, filmul nu se poate lauda cu un prea mare dinamism. Cateva cadre de panoramare a tinutului Nottingham destind parcursul filmului, si-asa nu prea tensionat.

Din punctul de vedere al distributiei, actorii fac intr-adevar o treaba memorabila. Russell Crowe este un obisnuit al campului de batalie de la „Gladiatorul” incoace, iar Mark Strong reuseste un rol impecabil in pielea personajului negativ, Godfrey, la fel cum l-am vazut si in „Sherlock Holmes”, intruchipandu-l pe Lord Blackwood. Lady Marian, interpretata de actrita australiana Cate Blanchett, este o femeie puternica, dar putin prea teatrala, asta pana cand o vedem in final luptand cot la cot cu Robin Hood.

Nu putem pierde din vedere nici replicile umoristice ale personajelor care fac de cateva ori deliciul publicului. Per ansamblu insa, filmul se vrea a fi dramatic, dar nu pentru a smulge lacrimi, ci pentru a respecta substratul folclorului englez. Finalul este de apreciat pentru realismul lui, Robin si Marian raman invingatori, dar sunt proscrisi. Viata lor devine mult mai linistita in mijlocul celor saraci decat intre nobili. Si traiesc fericiti pana la adanci batraneti…