Femeia.ro > Timp liber > Film > Recenzie film: Scrisori catre Julieta

Recenzie film: Scrisori catre Julieta

Nimeni nu poate contesta ca povestea lui Romeo si a Julietei este un model de iubire care invinge totul. La o astfel de dragoste viseaza si Sophie (Amanda Seyfried), eroina filmului „Letters to Juliet”, increzatoare fiind in propriul destin. Desi este logodita cu Victor (Gael Garcia Bernal), sentimentele care ii leaga nu sunt atat de puternice incat sa infrunte orice obstacol. Dar de acest lucru, Sophie isi va da seama abia dupa ce vede ce inseamna o iubire eterna, prin prisma povestii lui Claire.

In timpul unei vacante la Verona impreuna cu logodnicul ei, destinul o aduce pe tanara fata in fata cu legendara casa a Julietei. Aici, femei din intreaga lume scriu scrisori iubitei lui Romeo in speranta ca aceasta sa le ajute sa-si rezolve problemele sentimentale. Dornica sa devena redactor la ziarul The New Yorker, Sophie isi incepe aventura sub acest pretext. In randurile pe care le pune pe hartie pentru a-i raspunde lui Claire (Vanessa Redgrave), tanara isi expune de fapt propria credinta in dragoste. Cautarea iubirii pierdute cu 50 de ani in urma este o provocare presarata cu mult umor, dar si cu sanse de a descoperi cum sa-ti asculti inima. Cadre surprinse in Verona si Toscana reprezinta un decor romantic bine ales, alaturi de o coloana sonora vesela, italieneasca, astfel incat filmul sa nu devina nici prea siropos, nici prea amuzant.

Cuplul de protagonisti in varsta care se reuneste dupa jumatate de secol este un model pentru tinerii Sophie si Charlie (Christopher Egan), nepotul lui Claire. Desi acesta se comporta la inceput ca un badaran, el se indragosteste pe parcurs de tanara blonda. Sentimentul este reciproc, desi ea se afla deja implicata intr-o relatie. Cei doi fac insa o pereche frumoasa si exista acea chimie pe care o transmit dincolo de ecran.

Cu toate ca finalul este previzibil, tot parcursul filmului fiind destinat unui „happy-end”, te bucuri parca sa vezi ca totul e bine cand se termina cu bine. Claire si Lorenzo se casatoresc, iar Sophie si Charlie isi declara iubirea. Scena balconului din piesa lui Shakespeare este reluata intr-o oarecare masura, finalizandu-se cu un Romeo care cade si o Julieta care coboara sa verifice daca iubitul ei este bine. O scena cam lipsita de originalitate, dar bine incadrata in poveste.