Femeia.ro > Timp liber > Film > Recenzie Interstellar (2014)

Recenzie Interstellar (2014)

Abundenţa de producţii Hollywoodiene sci-fi care ne prezintă viitorul -garantat sumbru-  al planetei şi al omenirii ne-a diminuat considerabil entuziasmul cu care le urmăream în trecut, mai ales datorită lipsei de imaginaţie a scenariştilor. Cu toate astea, Interstellar ne-a convins prin distribuţia de excepţie şi geniul regizorului/scenaristului Christopher Nolan.

În Interstellar, din 7 noiembrie în cinematografe, îi vei vedea pe actorii de Oscar Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Matt Damon, Michael Caine şi Jessica Chastain. Christopher Nolan, regizorul şi unul dintre cei doi scenarişti ai filmului, a devenit faimos pentru seria de filme care îl au în centru pe eroul din Gotham, Batman, dar şi pentru Inception, un film foarte apreciat, care a câştigat 4 premii Oscar. Ce să mai, se pare că şi Interstellar este „condamnat” la Oscar, întrebarea este câte premii?

Filmul pleacă de la un scenariu foarte realist, foametea care va cuprinde lumea într-un viitor mult prea apropiat, teorie pe care o dezbate şi revista National Geographic în ultimele sale numere în încercarea de a găsi alternative de supravieţuire. În Interstellar, cercetătorii de la NASA trimit o expediţie cu o misiune importantă într-un Univers paralel, aceea de a descoperi o altă planetă locuibilă. La bordul navei spaţiale se află 4 membri, printre care pilotul, Cooper, interpretat de Matthew McConaughey, un tată care doreşte cu ardoare să le ofere un viitor copiilor săi şi Amelia (Anne Hathaway), o femeie determinată să salveze rasa umană.

Călătoria prin Univers este pretextul prin care Christopher Nolan îşi pune abilităţile de regizor şi scenarist la încercare, la un nivel superior faţă de filmele precedente. Imaginile cu naveta spaţială şi din univers sunt impresionante şi pe alocuri mi-au reamintit de Gravity, filmul sci-fi al anului trecut, care i-a adus Sandrei Bullock mai multe premii pentru interpretarea sa în rolul principal. Lăsând la o parte câteva aspecte tehnice şi ştiinţifice pe care este foarte probabil să nu le înţelegi dacă nu eşti fan al genului (călătoria prin găurile negre, reproducerea gravitaţiei pe nava spaţială, relativitatea timpului, etc.) filmul explorează mai mult decât ne-am aştepta natura umană, cu bune şi rele: iubire, instinctul de conservare, frica, spiritul de sacrificiu.

Pe scurt, vă recomand să mergeţi să vedeţi Interstellar ca să vedeţi rolul care probabil că îi va aduce lui Matthew McConaughey un nou premiu Oscar pentru cea mai bună interpretare într-un rol masculin, apoi pentru că ne aduce în atenţie multe subiecte sensibile: viitorul planetei, al rasei umane şi iubirea ca valoare universală care transcede timpul şi spaţiul, aşa cum declară Amelia. Deşi extrem de captivant şi spectaculos, filmul se întinde pe 169 de minute bune, iar unele scene ar fi putut fi sacrificate fără probleme.

Vizionare plăcută dacă vă hotărâţi să mergeţi să vedeţi şi voi Interstellar şi să nu uitaţi să ne spuneţi cum vi s-a părut filmul!