Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Swarovski – povestea pietrelor care sclipesc

Swarovski – povestea pietrelor care sclipesc

Numele formidabilului boemian Swarovski este probabil in topul celor mai des pronuntate la ora actuala. Si in ciuda contextului in care am aflat cu totii de el, Daniel Swarovski nu are intr-atat legatura cu moda, cat mai degraba cu stiinta. Inventatorul celei mai eficiente masini de taiat si slefuit cristale si-a imprumutat numele pentru a desemna cea mai glamour tendinta in materie de accesorii si obiecte miniaturale de decor.

Totul a inceput spre finalul secolului al XVIII-lea, cand Swarovski, in urma patentarii inventiei sale de exceptie, isi deschide pe plaiuri austriece, in Watten, o fabrica de taiat cristale. Afacerea se extinde treptat, luand nastere si compania Swarovski Optics, producatoare de lentile pentru binocluri si telescoape. Daniel Swarovski a speculat la maxim potentialul acestor instrumente impecabil fatetate pentru a imbunatati inclusiv sistemul de semnalizare pentru drumuri si cai ferate.

E lesne de inteles insa ca tot in moda se vad cel mai bine, de-a dreptul incandescent, rezultatele muncii lui Swarovski. In 1931, lansa ultra-rafinatele impletituri de cristal, „trimming-urile”, iar in 1955 uimeste cu seria Aurora Borealis – cristale suflate cu pulberi metalice care reflecta orice nuanta a curcubeului. In anii ’70, piata este inundata de spectaculoasele miniaturi zoomorfe sculptate in cristal, lebada devenind si logo-ul care insoteste brandul Swarovski.

Cristalele Swarovski au fost de la bun inceput sinonime cu luxul, cu extravaganta si cu notiunea de high-life. Daca esti faimoasa este necesar sa ai ceva din sau cu cristale Swarovski. Cazand in derizoriu unele celebritati au tot soiul de obiecte incrustate cu valoroasele pietricele: Posh Beckham are un vibrator cu cristale, Maria Sharapova are rochita de tenis cu vreo 600 de mici cristale, Shakira o chitara si asa mai departe.

De curand, compania Swarovski a incheiat un parteneriat cu Philips pentru a crea o serie limitata de flash drives, casti si mouse-uri decorate cu cristale. Practic, de amorul epatarii, poti incrusta cristalele pe aproape orice ne-consumabil. Nu e limpede daca asta a fost strategia de marketing a companiei atunci cand s-a lansat pe valurile erei consumeriste.

Insa devine un fapt – care nu face neaparat onoare brandului – ca orice needucat plin de bani poate defila cu cristalele agatate de gat. Si putini apuca sa afle cat geniu se ascunde in spatele acestor mici creatii stralucitoare si ca utilitatea lor depasese cu mult granitele show-biz-ului de catwalk.

In 1995, la implinirea unui secol de la infiintare, compania Swarovski a inaugurat in Watten un fascinant parc tematic – Swarovski Crystal Worlds. Este vorba de un spatiu aproape ireal construit aproape in intregime din cristale.

  • Poti face un tur virtual aici!


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus