Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Andreea Constantin: Îmi place să creez frumosul, nu trendul

Andreea Constantin: Îmi place să creez frumosul, nu trendul

Staruri hollywoodiene îi poartă creațiile, devenind astfel ambasadorii internaționali ai brandului Rhea Costa, care nu este nimic altceva decât un business fashion made în România și extins, cu răsunător succes, în întreaga lume. 

Rhea Costa este sinonim cu eleganța, feminitatea, frumusețea. Având în vedere succesul impresionant de care se bucură ținutele Andreei Constantin pe toate continentele, am spune că designerul a avut, încă de mică, viziunea business-ului de care se ocupă, cu drag și dăruire, în prezent. Însă nu a fost așa. După ce a făcut scrimă ani la rând, a devenit model, stilist și, într-un final, a făcut tranziția spre design vestimentar, în ciuda faptului că nu avea studii în domeniu și nici experiență. Iar de ceva vreme culege deja roadele unei munci susținute și pe ale pasiunii incontestabile pentru țesăturile de calitate, croiul desăvârșit, dar și pentru (auto)perfecționarea absolut indispensabilă. 

Ai făcut sport de performanță, modelling, stilism, iar acum ești un designer de succes pe plan mondial. Cum ai făcut trecerea de la un domeniu la altul?

Sunt două lumi care au fost parte din viața mea de-a lungul timpului: sportul și frumosul, fie că acest frumos a însemnat modelling, stilism sau design. Am fost și rămân motivată de ideea de performanță, căreia i-am dat astăzi o definiție proprie: să creez frumosul potrivit pentru fiecare femeie. Îmi plac lucrurile complexe și chiar complicate, dar care să aibă o finalitate comfortabilă și armonioasă. Lecțiile experiențelor trecute, precum și procesul de continuă învățare mă ajută să tind mereu către această performanță.

Ai început trei facultăți (Politehnica, Dreptul și Limbile Străine) și ai absolvit-o doar pe ultima. Care a fost visul tău profesional când erai mică?

Întotdeauna am fost o persoană orientată spre acțiune și mai puțin spre visare. Și nu pentru că nu îmi place sau nu știu să visez. Ci pentru că nu rămân acolo. Dacă visez ceva, studiez și mă apuc de treabă. Sunt orientată spre a explora și a înțelege lucruri care să mă ducă la un pas înainte în ceea ce fac. Mi-a plăcut, de exemplu, matematica, iar acest lucru se reflectă astăzi în munca mea, experimentele, inovațiile, modelele de structură și de spațialitate fiind parte din lucrul de zi cu zi.

După ce ai creat și vândut prima rochie, ți-ai propus să cucerești lumea. Cum vedeai traseul tău profesional atunci, la început de carieră, și cum vezi lucrurile acum, când ai deja o afacere de mare succes?

Mă folosesc de trecut doar pentru a învăța ce să fac mai bine în viitor. În rest, nu rămân prea mult în el, nu sunt omul regretelor sau al suspinelor. Traseul meu profesional este foarte clar și deloc precis, în același timp. Adică știu exact ce vreau să fac în fiecare zi, dar nu trăiesc cu un plan grandios și exact în minte, care simt că mi-ar lua din creativitate și m-ar rigidiza. Pentru mine este foarte important să nu fiu complet agățată de cifre, deși le înțeleg foarte bine, pentru că vreau să las spațiu fără condiționări creativității. Iar din această afirmație, „fără condiționări“ e cel mai important mesaj.

Privind în urmă, cât de greu ți-a fost să obții succesul și peste granițe?

Rhea Costa este acum un brand internațional, iar „peste granițe“ înseamnă un efort în plus de a înțelege culturi, așteptări și cerințe diferite și a le transpune în munca mea fără să îmi las viziunea să fie afectată. Dar eu ador această provocare.

Care a fost cea mai dificilă perioadă ca antreprenor și cum ai trecut peste ea?

Partea antreprenorială, partea de negociere și partea de dezvoltare a afacerii sunt la fel de importante și de provocatoare, îmi plac mult, iar partenerul meu Luciano este o valoare adăugată foarte importantă pe partea operațională.

Ce fel de șef ești?

Nu cred că sunt un șef. Sunt mai degrabă un antreprenor designer și încerc să fac trei mari lucruri: să mă concentrez pe design, creație, testări, experimente; să învăț să comunic în fiecare zi așteptările pe care le am pe fiecare direcție a businessului, fie că vorbim de design, operațional, financiar, marketing sau vânzări, dar și să aflu nevoile sau feedbackul echipei; să rămân conectată la mine, demers deloc ușor în ritmul vieții, al businessului meu și al haosului cotidian. Am nevoie să rămân conectată la mine pentru a-mi onora autenticitatea, identitatea, originalitatea. Cred că fiecare are dreptul, libertatea și capacitatea să își creeze propriul film, autentic, imperfect și sincer.

Ce sfaturi le poți oferi femeilor la început de drum în antreprenoriat?

Nu mă simt în măsură să dau sfaturi, dar pot împărtăși lecțiile și credințele mele: continuă învățare (pe toate planurile), continuă explorare și multă comunicare cu cei cu care ai pornit la drum.

Cum ai descrie brandul pe care l-ai creat?

Brandul Rhea Costa are la bază niște valori foarte clare, asumate și personale. Un fit foarte bun care îmbracă armonios formele, fiind în același timp confortabil. Îmi place să creez frumosul, nu trendul. Îmi plac culorile, aplicațiile, stările, îmi place să adaug ideea de manualitate. Apreciez și îmi place să văd munca dintr-un produs, mai mult decât un obiect făcut cap-coadă de o mașină.Vreau să văd lucrătura, atenția la detalii. Îmi place să simt materialul, iar dacă mâinile mele nu se simt bine atingând acel material, nu îl voi folosi, oricât de glamorous arată. Îmi place partea manuală, de la tipar la broderii, la structura unui produs, și cred că este cel mai important cum te simți atunci când porți acea piesă vestimentară.

Care este profilul femeii care poartă creațiile Rhea Costa?

Îmi place când văd în showroomul Rhea Costa familii, femei din generații diferite – de la fetiță la mamă și bunică –, fiecare găsindu-și o creație în care să se simtă nu doar frumoasă, ci și confortabil. Nu îmi place superficialitatea în modă, la fel cum nu îmi plac trendurile și uniformizarea. Ce fac eu nici măcar nu numesc modă. E o provocare pentru inovație, un leac pentru plictiseală.

Numele brandului nu este doar o interpretare a numelui tău, ci are și alte semnificații. Ni le poți împărtăși, te rog?

Mi-am dorit de la început un nume ușor de pronunțat oriunde pe glob, iar Rhea Costa s-a dovedit deja alegerea perfectă. Dincolo de sonoritate și asemănarea cu numele meu, are o semnificație ce se leagă de începutul Rhea Costa: Rhea este în mitologie mama lui Zeus, iar prima rochie creată de mine și purtată de Malvina Cservenschi pe covorul roșu a fost o rochie pe un umăr, de inspirație grecească.

Cât de diferită, ca preferințe vestimentare, stil și atenție pentru înfățișare, este clientela hollywoodiană sau cea de peste graniță în comparație cu cea românească?

Cred că fiecare femeie este unică, nu mi se pare un clișeu. Există preferințe, stiluri, așteptări diverse, însă acestea nu țin neapărat de granițe, și există influențe ce țin de cultura zonei sau de religie. Sunt mereu conectată și atentă la ce se întâmplă în jurul meu, îmi place să înțeleg și să integrez în mod organic această înțelegere atunci când dezvolt o colecție. Dincolo de inspirația pe care o transpun într-o colecție, la fundație există întotdeauna cum se simt femeile atunci când poartă Rhea Costa: puternice și feminine. Cred foarte tare în puterea feminității.

Suntem în februarie și nu putem face abstracție de acest lucru. Mai există timp de romantism în viața ta?

Eu și partenerul meu facem o echipă foarte bună atât la birou, cât și acasă. Sunt recunoscătoare și știu că sunt norocoasă din acest punct de vedere.

Și încă o indiscreție: îți dorești copii?     

Familia se va extinde așa cum a făcut-o și business-ul… firesc, în mod natural, la momentul potrivit.

Ce piese vestimentare nu lipsesc din garderoba ta și care este stilul care te definește cel mai bine în viața de zi cu zi?

Rămân la a mă simți confortabil și liberă în ceea ce port. Lucru pe care încerc să îl integrez și în colecțiile Rhea Costa. Îmi plac piesele versatile, pe care le poți purta „day to night“, accesorizându-le diferit în funcție de momentul zilei sau de eveniment. Cred că sustenabilitatea începe și de la cum îți „construiești“ garderoba, investind în piese versatile, cu un fit bun, din materiale de calitate, în care te simți bine și pe care le porți cu drag.

Și, că tot veni vorba despre viața ta de zi cu zi, cum arată ea? Care-i primul lucru pe care îl faci când te trezești și care sunt activitățile cotidiene obișnuite pentru Andreea Constantin?

Va fi cel mai scurt răspuns pe care ți-l voi da: muncă. Și câte o masă bună, cu prietenii, la cină.

Când vrei să evadezi, să-ți încarci bateriile, ce faci, unde mergi, la cine apelezi?

Călătoriile mă animă și mă relaxează în același timp. Chiar scot maximumul dintr-o călătorie, unde reușesc și să mă relaxez, și să vizitez pentru a înțelege cultura, și să creez sau cel puțin să plec cu un inspirational mood board în mintea mea. În serile în care simt nevoia să mă deconectez, aleg să merg la film. O evadare și o încărcare a bateriilor sunt, totodată, discuțiile cu prietena mea Malvina, cu business coach-ul meu sau cu partenerul meu.

Mai ești vegetariană și ecologistă?

Da, sunt vegetariană de mult timp înainte ca acest lucru să fie un trend.

Și ce măsuri iei în acest sens?

Partea de sustenabilitate o integrez în munca mea cât pot de mult, de la procesele și sistemele de lucru, până la ceea ce ține de waste management în atelierul de producție Rhea Costa.

În ceea ce priveste alimentația ta, ai și alte restricții în afară de excluderea cărnii din meniu? Ții regimuri de slăbire, faci sport?

Dacă păstrăm curățenie în hrană, gândire și acțiuni, cred că ne ajutăm mai mult decât orice dietă sau procedură de înfrumusețare. Nu am perceput schimbarea ca pe o „restricție“ impusă, a fost la momenul acela o alegere naturală, firească.

Cum te întreții, cum te îngrijești? Ești adepta procedurilor de înfrumusețare?

Fac yoga cât de des pot și am descoperit de curând aerial yoga, care mă fascinează. Atunci când simt nevoia de răsfăț și înfrumusețare, aleg tratamente noninvazive pentru față și corp.   

Nu putem încheia discuția cu un designer faimos fără să te rugam să ne dezvălui câteva trucuri vestimentare, să ne spui ce nu trebuie sa ne lipsească din garderobă în 2018.

Ceea ce vă face să vă simțiți voi, în cea mai bună, liberă și autentică versiunea a voastră. Iar pe această fundație, poți diversifica stiluri și piese vestimentare în funcție de stare, eveniment, anotimp.

Citește și:

Articol preluat din ediția de februarie 2018 a revistei Femeia.
Autor: Alexandra Rotărescu
Foto: arhiva personală

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus