Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Yogilates, echilibrul din viata ta

Yogilates, echilibrul din viata ta

Mişcare pentru toţi

Nu există limită de vârstă, dimpotrivă. Sub atenta îndrumare a lui Carlos, exerciţiile de yogilates îi pot face pe seniori să simtă că trăiesc a doua tinereţe. Şi femeile însărcinate pot veni la sală, pentru că mişcările sunt lente. Şi, contrar prejudecăţilor, yogilates nu e doar pentru sexul frumos – bărbaţii sunt şi ei aşteptaţi la sală! Totuşi, dacă ştii că ai probleme cu şira spinării sau suferi de presiuni intraoculare, ar trebui să anunţi mai întâi  medicul sau instructorul. Anumite exerciţii trebuie evitate, iar altele pot fi adaptate. 

Filozofia lui „aici şi acum“

Yogilates mi-a anulat o dilemă: pe ce să dau banii mai întâi – pe şedinţele la psihoterapeut sau pe orele de sport? Ei bine, la cursurile lui Carlos ai parte de ambele experienţe. Ora de yogilates începe de fiecare dată cu un discurs bine gândit, simplu şi onest, despre toleranţă, respect, modestie, iubirea de sine şi faţă de cel de lângă tine, puterea de a-ţi menţine calmul în situaţii de criză. Fără să se declare adeptul vreunei religii anume –
„Pentru mine, biserica este viaţa, Dumnezeu este peste tot“, spune Carlos –, argentinianul crede că tot ce ni se întâmplă în viaţă este cu un scop, are un înţeles. „Ceea ce faci contează mai puţin decât ce şi cine eşti. Ne concentrăm prea mult pe ceea ce credem că ar trebui să se întâmple. Dar sunt nenumărate forţe care intervin între ce ne propunem şi rezultatul acţiunilor noastre. Una dintre revelaţiile mele a fost că nu eu sunt şeful, ci viaţa! Iar viaţa e ceea ce se petrece în fiecare moment .“ 

Yogilates, pas cu pas

Carlos îţi spune cum poţi să obţii maximum de avantaje la o oră de curs: 

  • Calitatea, nu cantitatea. În loc să repeţi la nesfârşit aceeaşi mişcare, mai bine o dată şi bine. Deşi par simple, exerciţiile solicită muşchii mai mult decât ai crede. 
  • Respiraţia. Oricât de dificil ar fi un exerciţiu, nu trebuie să-ţi ţii respiraţia. Dimpotrivă, trebuie să inspiri şi să expiri neîntrerupt şi cât mai intens.
  • Abdomenul. Te concentrezi asupra centrului corpului, încercând să încordezi abdomenul cât mai mult. Mişcarea şi puterea ta vin de-acolo. 
  • Postura. Indiferent ce faci, menţii o postură verticală, firească, atât cât îţi permit puterile. Nu trebuie să te chinuieşti, ci să te simiţi bine. 
  • După posibilităţi. Nu te compara cu ceilalţi cursanţi. Îţi recunoşti limitele şi ai grijă să nu-ţi provoci suferinţă fizică. Fii atentă la semnalele corpului tău!
  • Concentrarea. Menţii atenţia asupra corpului, a posturii, a respiraţiei, a felului în care-ţi reuşesc exerciţiile. Nu te laşi copleşită de gânduri.  
  • Bucuria. Îţi place ce faci nu pentru că te aştepţi să slăbeşti sau să te simţi mai bine, ci pentru că e benefic să te mişti. Bucură-te de acest moment!
  • Prezenţa. Oricât te-ai mişca, destinaţia ta e să fii exact în locul în care te afli acum. Trecutul şi viitorul sunt suspendate în timp. 

Cum să te relaxezi şi, în acelaşi timp, să-ţi fortifici organismul? La cursurile lui de yogilates (combinaţie de yoga şi pilates), argentinianul Carlos L’Abbate te învaţă cum să-ţi armonizezi mintea cu trupul, într-un echilibru perfect. 

Stai toată ziua cu ochii pironiţi în calculator şi spatele îndoit de oboseală. Sau, dimpotrivă, alergi zi-lumină ca să rezolvi sarcinile de serviciu şi nu ajungi să te aşezi decât seara, la culcare. Nu e deci de mirare că ideea unei ore de aerobic sau de asudat la sala de forţă se potriveşte cu starea ta de spirit ca sucul de lămâie într-o ceaşcă de cafea. În ceea ce mă priveşte, tocmai când era să concluzionez că mişcarea nu-i de nasul meu, am descoperit că există minuni. 

Un argentinian la Bucureşti

Carlos L’Abbate are 47 de ani, părul ciufulit, ochii blânzi şi vocea caldă. La cursurile lui, trecutul şi viitorul sunt doar nişte gânduri fără substanţă care subzistă în imaginaţia noastră. Când ajungi la sală, ai o singură opţiune: să te simţi bine. Tot ce trebuie să faci este să renunţi pentru o oră la noianul de gânduri călătoare care-ţi distrag atenţia şi să trăieşti clipa. Dar cum se face că un argenti-nian predă cursuri de sport, în loc de tango? Şi ce caută în România? „Era vară, eram în Istanbul şi nimerisem cu prietenii într-o cafenea tradiţională. Eram obosit, dar mă simţeam fericit. Mă uitam pe geam şi, în acel moment, am văzut trecând pe stradă o femeie foarte frumoasă. La nici cinci minute, intra pe uşa cafenelei. Unul din prietenii mei se cunoştea cu cineva din grupul ei, aşa că ne-am aşezat cu toţii la aceeaşi masă.“ A fost dragoste la prima vedere între Carlos şi Alina, căci femeia care îl fermecase era o româncă de-a noastră. S-au căsătorit repede şi au încercat să-şi facă un rost în Argentina, dar pentru Alina, de profesie arhitect, oportunităţile nu erau la fel de mari ca în România. Aşa s-au stabilit în Bucureşti, unde a apărut pe lume David, băieţelul de trei ani al cuplului, şi unde Carlos predă de peste patru ani yogilates.

Armonia dintre minte şi corp

Acasă, în Argentina, Carlos urmase nişte cursuri de yoga şi se pricepea bine şi la masaj. Când a ajuns în România, s-a gândit, iniţial, să predea yoga. Dar a aflat curând că românii asociază aceste tehnici cu mult blamatul Gregorian Bivolaru. Apoi, i-a venit o idee salvatoare. Cum fratele lui preda de ani de zile pilates în Spania, iar Carlos nu era străin de aceste exerciţii (are el însuşi o diplomă în pilates), a înţeles că soluţia pentru a risipi reticenţa este să îmbine cele două concepte. Yogilates nu e pentru cei care sunt obsedaţi de învelişul exterior. Nici pentru cei care se aşteaptă să vină la orele lui Carlos ca la biserică. Yogilates e pentru cei care îşi doresc un trup mai viguros şi mai flexibil şi care, în acelaşi timp, caută să descopere răspunsuri la întrebări de genul: „Cine sunt eu? Care-mi sunt limitele? Încotro mă îndrept? Ce contează cu adevărat pentru mine?“

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus