Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Recomandari pentru workaholicele cu dureri de spate

Recomandari pentru workaholicele cu dureri de spate

Te doare spatele de nu mai stii cum sa stai pe scaun la birou? Ei bine, nu esti singura. Sase din zece adulti sufera de dureri, mai mult sau mai putin severe, de-a lungul unui an. Durerea de spate este una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate din intreaga lume. Poate aparea la orice varsta si oricarei persoane, indiferent de sex. Aceasta boala este principalul motiv invocat pentru absentele de la serviciu.

Durerea de spate este un simptom des intalnit, care apare de obicei din cauza unei intinderi musculare sau a unei leziuni la nivelul spatelui. Majoritatea durerilor de spate sunt rezultatul degenerarii sau afectarii spinale, in special a discurilor intervertebrale.

Desi durerea poate aparea la orice nivel al spatelui, regiunea inferioara a spatelui este cel mai frecvent afectata – pentru ca pe ea se sprijina majoritatea greutatii corpului. Spasmele musculare insotitoare au darul de a limita amplitudinea miscarii, adica de a proteja spatele de solicitari si mai mari.

Numerosi factori pot agrava durerile de spate: stresul, obezitatea, pozitia corpului incorecta la volan sau cand dormi, statul prea mult pe scaun sau in picioare, lipsa de miscare, caratul bagajelor, fumatul, sarcina, purtarea de incaltaminte necorespunzatoare, chiar si schimbarea vremii.

Cum te afecteaza durerea de spate la locul de munca?

  • Iti ia mai mult timp sa te apuci de treaba dimineata, cand ajungi la birou.
  • Iti pierzi usor concentrarea.
  • Lucrezi mai incet decat de obicei.
  • Te simti obosita.
  • Nu reusesti sa-ti termini task-urile zilnice.

Care sunt remediile?

Daca ai o slujba care te tine mult timp „tintuita” pe scaun, ia in calcul urmatoarele masuri:

  • Asigura-te ca biroul tau si ecranul calculatorului sunt situate la inaltimea potrivita, astfel incat sa nu stai aplecata sau in pozitii incomode.
  • Tine ambele picioare pe podea si nu sta picior peste picior, altfel circulatia va fi ingreunata, iar coloana vertebrala nu va sta dreapta. Foarte indicate sunt birourile prevazute cu o stinghie pe care sa-ti sprijini picioarele.
  • Tine receptorul telefonului la ureche cu mana, nu cu umarul.
  • Nu sta cu barbia in afara, deoarece muschii gatului vor fi incordati.
  • Regleaza scaunul de la birou astfel incat sa asigure o pozitie corecta a coloanei vertebrale.
  • Nu uita sa te destinzi din cand in cand. Ridica-te si plimba-te sau fa cateva intinderi o data la 30 de minute.
  • Poarta pantofi confortabili – cu sunt mai mari tocurile, cu atat riscul de dureri de spate este mai ridicat.
  • Cand durerea apare, bea imediat doua pahare de apa de calitate, ca sa ameliorezi durerea. Durerea de spate si durerile musculare sunt frecvent asociate cu deshidratarea.
  • Se recomanda repaus la orizontala pentru 15-20 minute, dupa fiecare doua ore petrecute in picioare sau sezand.
  • Practica un sport, precum inotul, dar si un program de exercitii fizice recomandat de un specialist in domeniu.

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus