
Daca viata ta intima, nevoile tale personale si, in final, toate dorintele, preocuparile si bunavointa fata de propria persoana dispar treptat sub noianul "treburilor" mai importante, te vei trezi curand atat de obosita si tracasata incat vei deveni insensibila la nevoile si dorintele celorlalti membri ai familiei.
Ca sa te poti ocupa de ei, trebuie sa gasesti cat de putin timp in care sa te ocupi de tine. Cum? Trateaza-ti viata de familie ca pe o afacere care trebuie administrata: ai resurse umane limitate, un buget prestabilit, un timp de predare a "proiectelor".
Ce sa faci!
- Stabileste-ti prioritatile. Analizeaza-ti activitatile zilnice si imparte-le pe doua rubrici: urgente (plange copilul, suna telefonul) si importante (te joci cu cel mic).
- Constientizeaza-ti nevoile reale (durabile) inaintea nevoilor iluzorii (trecatoare). Fa o alta lista, de data aceasta cu rubricile: ceea ce trebuie sa fac si ceea ce simt nevoia sa fac.
- Dezvolta-ti spiritul organizatoric. Intocmeste un program pentru tine si copilul tau, program pe care sa-l simtiti lejer, agreabil, odihnitor.
- Imbunatateste-ti comunicarea cu cei din jur. Exprima-te. Spune ceea ce simti, ce crezi, ce doresti. Cere ajutor.
- Ai grija de tine. Fructifica fiecare ocazie de a te simti bine, valorizata, iubita. Redescopera ceea ce iti place sa faci, gaseste-ti momente de relaxare, o carte, un film bun.
Ce sa nu faci
- Nu astepta sa ti se intample ceva dramatic pentru a descoperi valoarea timpului petrecut alaturi de cei dragi.
- Nu te izola de oameni; aparent, ei te pot distrage de la programul stabilit, cand de fapt iti ofera diversitate, ocazii nebanuite de a te relaxa si bucura din plin de viata.
- Nu-ti irosi energiile suparandu-te ca nu esti inteleasa. Comunica-ti nevoile tale celorlalti si fa-ti timp sa le asculti pe ale altora.
- Nu cauta "scurtaturi" de rezolvare a problemelor; vei creste viteza si eficienta, dar risti sa nu mai intelegi nimic din acest carusel al derularii evenimentelor.
- Nu exagera cu urgentele; risti sa te ocupi exclusiv de ele, in detrimentul lucrurilor importante. Nu te transforma intr-un manager al crizelor de timp.