Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Beneficiile graului

Beneficiile graului

Legenda spune ca primul spic a fost cules acum mai bine de 10.000 de ani pe teritoriul de azi al Iranului. Iata de ce bobul de grau este hrana de baza in numeroase tari ale lumii.

Fibrele detin majoritatea in compozitia graului, ceea ce il face indispensabil pentru buna functionare a stomacului, dar si cand vrei sa slabesti. Fiindca asigura un bun tranzit, este eficient in constipatie si in reglarea digestiei. Studiile arata ca fitosterolii, acele substante din grau similare cu colesterolul, scad semnificativ nivelul colesterolului rau, iar antioxidantii protejeaza celulele de actiunea radicalilor liberi.

Ce contine graul?

Graul mai are in compozitie o pleiada de substante nutritive: minerale esentiale precum magneziu, fosfor, fier, zinc, potasiu, seleniu, vitamine E si K, complexul de vitamine B si acid folic. „Variante“ ale graului sunt alaturi de faina, bulgurul, cuscusul, germenii sau taratele. Ultimele doua sunt cele mai sanatoase.

Germeni sau tarate?

Germenii iti furnizeaza din plin acid folic, vitamina E, complexul de vitamine B si multe fibre, in timp ce taratele, adica invelisul bobului de grau, e generos mai ales in fibre. Ambele contin lignani, substante care scad riscul afectiunilor cardiovasculare.

Cea mai buna masa

Variante de mic dejun complet sunt germenii amestecati cu miere sau taratele amestecate cu iaurt. O astfel de masa iti asigura energia pentru un start in forta si, pe termen lung, te protejeaza de obezitate si de bolile asociate, precum diabetul. Daca nu ai timp, nu inlocui cu o chifla „ca-i tot din grau“, ci cu un baton cu cereale, care iti asigura rapid un mic dejun satios.

 


Lasă un răspuns

Sus