Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu sfecla rosie: slabesti 4 kg in 14 zile

Dieta cu sfecla rosie: slabesti 4 kg in 14 zile

Este o leguma dulceaga, pe care ai putea crede ca trebuie s-o eviti in curele de slabire. Ei bine, nu-i deloc asa! Are un continut bogat in vitamine, minerale, dar si fibre care previn balonarea si regleaza digestia.

In stare cruda, are un gust dupa care nu se da in vant multa lume, dar, fiarta ori pregatita la aburi si consumata sub forma de salata sau supa de sfecla rosie, devine de-a dreptul savuroasa.

Iar acest mod de preparare iti aduce avantajul unui numar mai mic de calorii: doar 37/100 g, spre deosebire de 43/100 g, cat are cea proaspata.

Oricum, sfecla-rosie face parte din categoria alimentelor pe care le putem consuma fara grija, pentru ca au in compozitie calorii negative.

Simplu, gustos si sanatoshttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/08/08/sfecla-art1.png

De vitaminele A, C, complexul B, fier, potasiu, magneziu si celelalte elemente benefice continute de sfecla-rosie poti beneficia daca o consumi cruda, sub forma de suc sau in salate ori supe.

  • Cel mai adesea, sfecla-rosie se regaseste pe mesele noastre sub forma unei delicioase salate care se prepara astfel: dupa ce ai spalat-o bine, fi erbi sfecla in coaja pana ce miezul devine moale, o dai pe razatoare, adaugi radacina de hrean rasa si, dupa gust, putin otet, miere si sare. Poate fi pastrata fara grija la frigider 1-2 saptamani. Pe langa gustul delicios, consumat zilnic, acest preparat iti intareste imunitatea, ferindu-te de raceli, de anemie si chiar de cancer.
  • Poti prepara si supa sau ciorba de sfecla rosie. Iata o reteta de ciorba: cureti doi morcovi, o ceapa, telina, patrunjel, le tai marunt, le pui intr-o oala cu apa clocotita si le lasi sa fiarba vreo ora impreuna cu o sfecla, taiata si ea marunt. Poti adauga cartofi , ciuperci sau dovlecel. Dupa ce se inmoaie legumele, acresti cu bors, adaugi putin ulei de masline si condimentezi dupa gust.

Buna la toate

Sfecla este un aliat de nadejde impotriva bolilor de ficat, eliminand, prin efectulsau detoxifiant, excesul de grasimi acumulate. Tot ea ajuta la innoirea sangelui, oxigeneaza tesuturile, protejeaza colonul, calmeaza ulcerul, scade colesterolul si tensiunea arteriala, stimuland inima sa functioneze optim datorita continutului mare de potasiu.

Chiar si diabeticilor le este recomandata (in cantitati mici), pentru ca, desi e dulce, scade nivelul glicemiei. Plina de antioxidanti, este recomandata in prevenirea si tratarea mai multor tipuri de cancer, inclusiv de fi cat si de colon, dar in special a leucemiei.

Variante de meniu

Ca sa te bucuri de binefacerile sfeclei, trebuie sa consumi mcel putin 150-200 g pe zi (o cana plina). Daca respecti meniul de mai jos, slabesti 4 kilograme in doua saptamani.

Pentru fiecare masa a zilei, vei gasi mai multe variante din care sa alegi:

Mic-dejun:

  • 1 bol (300 g) plin cu fructe (pepene, struguri, piersici, prune, pere, mere taiate in cubulete)
  • 1 iaurt semidegresat (150 g) cu seminte de in si miere (1 lingurita)
  • 1 iaurt de baut (300 ml) si 5 caise sau prune uscate

Gustare:

  • 1 fruct
  • 10 migdale
  • 2 biscuiti din cereale integrale

Pranz

  • 1 portie de cartofi piure/copti/natur (din doi cartofi ) cu salata de sfeclarosie (orice cantitate)
  • 1 felie de piept de pui/curcan/peste cu salata de sfecla-rosie (orice cantitate)
  • 1 portie de orez simplu (pregatit cu putin unt si sare)
  • pilaf cu salata de sfecla-rosie (orice cantitate)

Gustare

  • 1 pahar cu suc de sfecla- rosie si morcov (50 ml de sfecla, 150 ml de morcov)

Cina

  • 1 farfurie cu supa sau bors de sfecla-rosie si o felie de paine integrala
  • 1 portie de legume fierte sau pregatite la gratar (ciuperci, broccoli, mazare, varza)

 

Comments

comments

Lasă un răspuns