Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Dieta cu sfecla rosie: slabesti 4 kg in 14 zile. Beneficiile legumei

Dieta cu sfecla rosie: slabesti 4 kg in 14 zile. Beneficiile legumei

dieta cu sfecla rosie

Sfeclă roșie este o legumă dulceagă, pe care ai putea crede că trebuie s-o eviți în curele de slăbire. Ei bine, nu-i deloc așa! Are un conținut bogat în vitamine, minerale, dar și fibre care previn balonarea și reglează digestia.

În stare crudă, are un gust după care nu se da în vânt multă lume, dar, fiartă ori pregătită la aburi și consumată sub formă de salată sau supă de sfeclă roșie, devine de-a dreptul savuroasă. Iar acest mod de preparare îți aduce avantajul unui număr mai mic de calorii: doar 37/100 g, spre deosebire de 43/100 g, cât are cea proaspătă. Oricum, sfeclă-roșie face parte din categoria alimentelor pe care le putem consumă fără grijă, pentru că au în compoziție calorii negative.

Coace sfecla, paseaz-o în blender, adaugă sare, puțin ulei, piper și suc de lămâie. Se poate mânca întinsă pe pâine integrală. Presară deasupra semințe mărunțite. Delicios!

Simplu, gustos și sănătos

De vitaminele A, C, complexul B, fier, potasiu, magneziu și celelalte elemente conținute de sfeclă-roșie poți beneficia dacă o consumi crudă, sub formă de suc sau în salate ori supe.

  • Cel mai adesea, sfeclă-roșie se regăsește pe mesele noastre sub formă unei delicioase salate care se prepară astfel: după ce ai spălat-o bine, fierbi sfeclă în coajă până ce miezul devine moale, o dai pe răzătoare, adaugi rădăcina de hrean rasă și, după gust, puțin oțet, miere și sare. Poate fi păstrată fără grijă la frigider 1-2 săptămâni. Pe lângă gustul delicios, consumat zilnic, acest preparat îți întărește imunitatea, ferindu-te de răceli, de anemie și chiar de cancer.
  • Poți prepară și supă sau ciorbă de sfeclă roșie. Iată o rețeta de ciorbă: cureți doi morcovi, o ceapă, țelină, pătrunjel, le tăi mărunt, le pui într-o oală cu apă clocotită și le lași să fiarbă vreo ora împreună cu o sfeclă, tăiată și ea mărunt. Poți adaugă cartofi , ciuperci sau dovlecel. După ce se înmoaie legumele, acresti cu borș, adaugi puțin ulei de măsline și condimentezi după gust.

Bună la toate

Sfeclă este un aliat de nădejde împotriva bolilor de ficat, eliminând, prin efectulsau detoxifiant, excesul de grăsimi acumulate. Tot ea ajută la înnoirea sângelui, oxigenează țesuturile, protejează colonul, calmează ulcerul, scade colesterolul și tensiunea arterială, stimulând inima să funcționeze optim datorită conținutului mare de potasiu. Chiar și diabeticilor le este recomandată (în cantități mici), pentru că, deși e dulce, scade nivelul glicemiei. Plină de antioxidanți, este recomandată în prevenirea și tratarea mai multor tipuri de cancer, inclusiv de fi cât și de colon, dar în special a leucemiei.

Tava cu legume de iarnă. Coace împreună, dovleac, radacinoase, sfeclă și ciuperci. Consumă-le ca atare cu iaurt sau cu un sos dulce-acrișor preparat în casă. Sănătos!

Variante de meniu

Ca să te bucuri de binefacerile sfeclei, trebuie să consumi cel puțin 150-200 g pe zi (o cană plină). Dacă respecți meniul de mai jos, slăbești 4 kilograme în două săptămâni. Pentru fiecare masă a zilei, vei găși mai multe variante din care să alegi:

Mic-dejun:

  • 1 bol (300 g) plin cu fructe (pepene, struguri, piersici, prune, pere, mere tăiate în cubulețe)
  • 1 iaurt semidegresat (150 g) cu semințe de în și miere (1 linguriță)
  • 1 iaurt de băut (300 ml) și 5 caise sau prune uscate

Gustare:

  • 1 fruct
  • 10 migdale
  • 2 biscuiți din cereale integrale

Prânz

  • 1 porție de cartofi piure/copți/natur (din doi cartofi ) cu salată de sfeclarosie (orice cantitate)
  • 1 felie de piept de pui/curcan/peste cu salată de sfeclă-roșie (orice cantitate)
  • 1 porție de orez simplu (pregătit cu puțîn unt și sare)
  • pilaf cu salată de sfeclă-roșie (orice cantitate)

Gustare

  • 1 pahar cu suc de sfeclă- roșie și morcov (50 ml de sfeclă, 150 ml de morcov)

Cină

  • 1 farfurie cu supă sau borș de sfeclă-roșie și o felie de pâine integrală
  • 1 porție de legume fierte sau pregătite la grătar (ciuperci, broccoli, mazăre, varză)
Adaugă în ciorbele de legume sfeclă roșie coaptă în prealabil. Acreste cu borș și drege cu smântână

Alte modalități de a consumă sfeclă roșie

Sucul de sfeclă. Că atare sau în combinație cu alte rădăcinoase hrănitoare (țelină, pătrunjel, morcov), sucul poate fi obținut la storcătorul electric. Trebuie băut proaspăt, imediat după ce l-ai obținut, pentru a nu-și pierde propriatatile. Are un gust bogat, de rădăcinoase, și este mai dificil de băut din această pricina. Specialiștii recomandă să consumi acest suc începând cu 50 de ml și crescând cantitatea treptat în zilele următoare până la maximum un pahar (250 de ml). În caz contrar, pot apărea greață sau amețelile.

Sfeclă fiartă. Sfeclă roșie este adesea consumată sub această formă. Salată se prepară din sfeclă fiartă, tăiată rondele și amestecată cu oțet, zahăr sau miere și, dacă îți place, cu un strop de hrean sau de usturoi. Poți ține acest amestec 1-2 zile la frigider, până sfeclă își ia aromele, sau îl poți consumă pe loc, după ce s-a răcit. Este o salată gustoasă și eficientă în constipație, gastrită și chiar probleme dermatologice. Totuși, diabeticii ar trebui să consume cu prudență din cauza cantității mari de zaharuri.

Salată de sfeclă crudă. Sfeclă roșie își lasă toate proprietățile mai ales când este consumată crudă. În acest caz, chiar și cei cu probleme de obezitate (diabet, hipertensiune) o pot consumă. Rade sfeclă și asezonează cu ulei se măsline, lămâie și verdețuri. Bogăția de fibre din compoziția să ajută la reglarea tranzitului intestinal, scăderea nivelului colesterolului rău, creșterea imunității.

Citeste si: 2 reţete cu specific indian pe care merită să le încerci

Text: Echipa Femeia/ sursa foto: unsplash

 

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns