Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Lupta deschisa impotriva stresului

Lupta deschisa impotriva stresului

Stresul este inamicul numarul 1. Din cauza stresului toate bolile se agraveaza, stresul este sursa kilogramelor in plus, a insomniilor si a multor probleme psihice. Cum faci fata acestui inamic perfid care ne chinuie in fiecare clipa?

1. Foloseste puterea aromoterapiei. Aromele de levantica si musetel au un efect calmant, dar pentru a profita la maximum, incearca un difuzor – un aparat care raspandeste uleiurile esentiale in toata camera. Adauga doar aroma preferata si in cateva minute parfumul va umple spatiul in care te afli. Alt mod de a te bucura de aromoterapie: dimineata foloseste un gel de dus energizant, cu aroma de citrice.

2. Fii stricta cu regulile de ingrijire. Este obligatoriu sa-ti cureti tenul in fiecare zi, sa-l hidratezi si sa folosesti o crema cu factor de protectie, oricat de obosita sau ocupata ai fi. Pastreaza un pachet cu servetele demachiante pe noptiera, astfel incat sa-ti poti curata fata atunci cand esti prea istovita sa te duci la baie.

3. Ofera-ti un masaj „manual”. Incearca acest tip de masaj bazat pe stimularea punctelor corespunzatoare tensiunii mentale. Foloseste degetul mare pentru a masa zona dintre degetul mare si aratator in timp ce respiri adanc timp de doua minute. Apoi schimba mainile.

4. Savureaza o bautura „calmanta”. Actiunea de a bea incet orice lichid fierbinte are rolul de a te relaxa. Ceaiul verde este cea mai buna alegere, deoarece contine antioxidanti care hidrateaza pielea.

5. Transpira putin. Exercitiile fizice contracareaza efectele negative ale cortizolului si, in acelasi timp, mareste nivelul hormonilor care tin de buna dispozitie („hormonii fericirii”, endorfinele si serotonina). Alte beneficii: o stare de spirit de invidiat si un trup superb.

6. Fa-ti patul. Indiferent cat de grabita esti dimineata, este important sa creezi un mediu placut pentru a te relaxa seara cand te intorci acasa. Asta inseamna sa intinzi cearsafurile si plapuma si sa scuturi pernele inainte de a iesi pe usa.

7. Rasfata-te cu o baie fierbinte. Pentru a relaxa musculatura, incearca o baie in jacuzzi. Combinatia de caldura si bule de aer face ca vasele de sange sa se dilate, scazand astfel presiunea si marind aportul de oxigen si substante nutritive catre muschi.

8. Imprieteneste-te in timp ce ai grija de tine. Sa mergi la un salon de infrumusetare impreuna cu cea mai buna prietena are un rol psihologic foarte important. Studiile au aratat ca atunci cand femeile isi petrec timpul cu prietenii apropiati, ele produc „hormonul dragostei”, oxitocina, care induce o stare calma si relaxata.

9. Stai la soare. Stai un sfert de ora la soare in fiecare zi – protejata de o crema cu SPF, normal! Daca nu petreci suficient timp in aer liber, partea creierului care regleaza starea de spirit nu functioneaza la parametrii normali, asa incat esti mai vulnerabila in fata stresului.

10. Imbraca-te cu ceva confortabil. Dupa o zi plina, schimba-te intr-un trening comod, fara cusaturi care sa-ti irite pielea. Nu uita de o pereche confortabila de papuci.

11. Fa un dus de dimineata. Fa-ti un scurt masaj al capului in timp ce te samponezi. Foloseste varful degetelor in timp ce masezi toata zona capului, inclusiv timplele.

12. Rasfata-te fara sa te simti vinovata. Aroma ciocolatei determina creierul sa produca acelasi hormon pe care il elibereaza atunci cand te indragostesti. Rasfata-te cu o crema de corp cu esenta de ciocolata.

13. Fii mereu proaspata. Calmeaza pielea iritata cu o solutie speciala pentru tenul sensibil. Umple o sticluta cu pompa cu apa minerala, adauga cateva picaturi de ulei de lavanda si cateva picaturi de ulei de trandafiri (fiind cunoscute pentru proprietatile de hidratare a pielii). Pastreaza sticluta pe birou pentru a te improspata in orice moment al zilei.

14. Aplica o crema hidratanta inainte de culcare. Cand ai o viata stresanta, somnul de frumusete este cel mai la indemana mod de a te relaxa. Dar poti dobandi un aspect odihnit folosind o crema de noapte care contine amino-peptide, particule de regenerare a pielii; aplic-o inainte de a te culca.

15. Nu te juca cu mainile. Cand esti obosita sau nervoasa, rezista tentatiei de a te freca la ochi. Acest lucru va irita pielea, si astfel te poti trezi cu cearcane.

16. „Abureste” stresul. Rasfata-te cu un tratament facial acasa demn de cele mai stilate saloane de infrumusetare. Ce sa faci: pune 250 ml apa clocotita intr-un vas, apoi adauga cateva picaturi de ulei de lavanda sau eucalipt. Apleaca-te deasupra vasului si pune un prosop pe cap, pentru a nu lasa aburul sa se raspandeasca.

 


Lasă un răspuns

Sus