Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Cum iti strici singura somnul

Cum iti strici singura somnul

 

De cele mai multe ori ne stricăm singuri somnul prin gesturi cărora nu le dăm importanţă, iar nopţile ruinate, fac zilele negre şi grele. Iată câteva detalii pe care (sunt sigură că nu le ştiai) şi care te pot duce în situaţa să-ţi strici singură somnul.

► Cina servită foarte târziu îţi poate strica somnul. Evident are mare importanţă şi ceea ce mănânci, dar şi cât mănânci.

► O pastă de dinţi cu aromă puternic mentolată poate afecta grav calitatea somnului. Cercetătorii au spus că mirosul de mentă stimulează creierul, făcându-l să se simtă „treaz”. Aşadar, este recomandat ca pasta de dinţi folosită seara să aibă, de exemplu, aromă de căpşuni.

► Lectura de seară nu reprezintă cheia succesului în ceea ce priveşte un somn bun. Incintantă, emoţionantă şi solicitantă din punct de vedere intelectual, înainte de culcare, o carte bună poate influenţa negativ calitatea somnului.

► Fumatul înainte de a merge la culcare este total interzis. Multe persoane pot crede că o ţigară fumată înainte de culcare poate calma nervii, dar, din păcate, nicotina este şi un stimulent, astfel că ţigara poate afecta calitatea somnului.

► Spălatul feţei cu apă rece ajută porii să se închidă, dar, totodată, stimulează corpul, eliberează energie pentru ca organismul să rămână cald şi pentru a sta treaz. Astfel, pentru ca somnul să fie mai bun, ar trebui să te speli pe faţă cu apă calduţă.

► De asemenea, nu este recomandat ca în camera de dormit să fie lăsate la încărcat în priză dispozitive electronice precum calculatorul şi telefonul. Lumina emisă de acestea în timp ce se încarcă este suficient de puternică pentru a perturba somnul, mai ales lumina albastră, aceasta având cel mai mare impact asupra ciclului veghe-somn.

► Cuibăritul într-un pat călduros pare să fie un start bun pentru o noapte odihnitoare, dar o creştere a temperaturii corpului poate perturba somnul. Dacă oamenii dorm alături de alte persoane, un animal de companie sau dacă folosesc un aşternut din pluş, atunci este recomandat ca temperatura din cameră să fie mai scăzută.

► Ceaiul cu lămâie poate părea o bună alternativă, dar aromele de lămâie sau de citrice pot să-ţi strice somnul, pentru că au ca efect stimularea cerebrală. Pe de altă parte, este recomandat ca aşternuturile să nu fie spălate cu detergent care să miroasă a lămâie. Cea mai buna alegere, este aroma de levănţică.

► Unele suplimente alimentare, precum cele cu B6 şi B12, şi alte tratamente, precum cele cu steroizi, pot afecta somnul în timpul nopţii.

Afla mai multe despre riscurile lipsei de somn.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus