Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Elimina stresul in 10 minute

Elimina stresul in 10 minute

 

Atunci când stresul sau anxietatea te fac să te simţi agitată şi te împiedică să adormi, îţi poţi elibera tensiunea mentală folosind o tehnică progresivă de relaxare musculară. 

Această metodă îţi permite să reduci nivelul de stres din corp şi să te relaxezi, identificând şi eliberând tensiunea din muşchi. 

Poţi practica această tehnică progresivă de relaxare a muşchilor într-un spaţiu liniştit. Aşează-te sau întinde-te (pe spate sau pe lateral) într-o poziţie confortabilă. Ai grijă, dacă faci exerciţiile în pat este posibil să adormi înainte să termini întregul set. 

Asigură-te că te-ai descălţat şi că ai haine largi, relaxate. 

Tehnica presupune să îţi contracţi un muşchi sau o grupă de muşchi prin intnderea sau masarea acesteia. Păstrează tensiunea în muşchi, după care elibereaz-o şi relaxează-te. Dă-ţi seama cum se simt muşchii când sunt tensionaţi şi cum se simt când sunt relaxaţi. 

1. Începe cu partea superioară a corpului, cu sprâncenele, sau cu partea inferioară – degetele de la picioare. 

2. Inspiră şi concentrează-te pe o grupă individuală de muşchi pe măsură ce o încordezi. Pentru picior poţi să mişti degetele de la picioare; pentru mână, strânge pumnul; pentru sprâncene, ridică-le cât poţi de sus. 

3. Păstrează încordarea muşchilor pentru aproximativ cinci secunde. 

4. Eliberează şi relaxează-te pentru 30 de secunde. Dacă ai suficient timp poţi repeta fiecare ciclu încordare / relaxare de mai multe ori. 

5. Indiferent de unde porneşti exerciţiul, continuă de la acel punct în jos (sau în sus) astfel încât muşchii tăi să se încordeze şi să se relaxeze în ordine. 

6. Exersează cu un singur picior (sau mână) pe rând. După ce ai terminat cu un picior (sau mână) treci la celălat braţ. 

7. Continuă cu abdomenul, pieptul, gâtul, umerii şi apoi faţa. 

8. După ce ai terminat respiră încet şi adânc de câteva ori. Când expiri eliberează tensiunea care a mai rămas. Bucură-te de sentimentul de relaxare un minut sau două înainte de a te ridica. 

Tu ce metode de relaxare foloseşti?


Lasă un răspuns

Sus