Alimentația nesănătoasă, una dintre cauzele ADHD (Studiu)

Google Adaugă-ne ca sursă preferată în Google
Alimentația nesănătoasă, una dintre cauzele ADHD (Studiu)

ADHD (hiperactivitatea și deficitul de atenție) reprezintă cea mai frecventă tulburare comportamentală întâlnită la copii. În cazul în care nu este identificată la timp și tratată devreme, aceasta poate interfera ulterior cu desfășurarea normală a vieții copilului, atât din punct de vedere școlar, cât și familial și social, în general.

ADHD: factori de risc

  • genetica ADHD poate fi moștenită;
  • consumul de droguri, alcool și țigări în timpul sarcinii;
  • expunerea la substanțe toxice (plumb);
  • traumatisme cranio-cerebrale;
  • expunerea excesivă la TV sau computer;
  • prematuritatea, dismaturitatea;
  • traumatisme intrauterin sau în primii ani de viață;
  • consumul de aditivi alimentari, conservanți și coloranți, zahăr rafinat.

Legat de ultimul aspect menționat, un studiu britanic, publicat în revista științifică The Lancet, chiar a dat un foarte serios semnal de alarmă arătând o posibilă legătură între consumul de aditivi alimentari și agravarea simptomelor la copii cu ADHD. Mai mult, alte studii au evidențiat că puștii diagnosticați cu sindrom hiperkinetic au devenit mai calmi atunci când li s-a oferit un regim alimentar natural, lipsit de substanțe sintetice adăugate.

Conform rezultatelor, o treime dintre copiii testați au fost mai calmi și mai atenți chiar și după încetarea dietei cu produse nemodificate.
Sursă: revista MAMI, octombrie 2015, Foto: www.pixabay.com

Urmăriți-ne și pe:
Cele mai citite
Avatar photoDe Ioana Bucur | 09 iunie 2026
De Ioana Bucur | 09 iunie 2026

Apariția recentă a lui Kate Middleton la nunta lui Peter Phillips, nepotul Regelui Charles, a fost intens comentată în presa britanică și pe rețelele sociale. Deși mulți admiratori ai familiei regale au lăudat eleganța și rafinamentul Prințesei de Wales, alții au considerat că alegerea vestimentară s-a apropiat periculos de o regulă nescrisă a nunților: evitarea […]

Citeste mai mult
Avatar photoDe Ioana Bucur | 08 iunie 2026
De Ioana Bucur | 08 iunie 2026

O fotografie publicată recent de Andreea Esca pe rețelele sociale, cu ocazia aniversării mamei sale, a generat un val neașteptat de reacții în mediul online. Imaginea, însoțită de un mesaj emoționant de „La mulți ani”, a atras rapid mii de aprecieri și comentarii, însă nu toate au fost pozitive. Vedeta PRO TV a ales să […]

Citeste mai mult
Abonează-te la canalul nostru de Whatsapp