
„Vorba bună, zâmbetul şi fapta binefăcătoare sunt raze ale soarelui răsfrânte în sufletul omului“, spunea Nicolae Iorga. Iar aceste cuvinte i se potrivesc ca o mănuşă Claudiei Nicolae, o femeie mereu cu zâmbetul pe buze, creativă, tonică şi, mai ales, pasionată de munca pe care o face.
Este spontană, plină de viaţă şi îţi povesteşte cu atâta însufleţire de munca pe care o desfăşoară, încât e greu să nu te laşi îmbrăţişată de energiile pozitive pe care Claudia, general manager la Organic Baby, le răspândește în jur.
Încredere şi curaj
Începută cu mai bine de şase ani în urmă, afacerea a pornit dintr-o necesitate. Pe atunci bebeluş, băieţelul ei avea dermatită. Nu era ceva ieşit din comun, dar, dorindu-și să-i ofere ce-i mai bun, s-a apucat să răscolească internetul ca să se informeze despre ce înseamnă produsele bio. Le-a folosit pentru copilul ei, care s-a vindecat între timp, iar pentru că a avut încredere în ce a simţit în acel moment, s-a gândit să facă un bine şi altora, începând să le importe pentru magazinul online pe care îl înființase. „Acum şase ani, lumea aflase de produsele bio, dar se gândea doar la produsele alimentare. Nu se gândea că, de fapt, erau importante şi produsele cosmetice pe care le folosea în fiecare zi. Aşa a apărut un mic magazin online. A fost un act curajos, pentru că aveam şi produse mai puţin încercate pe piaţa noastră: scutece lavabile, hăinuţe din bumbac organic pentru copii. Am făcut, şi pentru mine, şi pentru clienţi, foarte mult instructaj, ca să înţeleagă ce sunt aceste produse, să fie de acord să le folosească.“
Citește și: Alice din tara dulciurilor
Omul cât trăieşte învaţă!
Niciun început nu este uşor. A învăţat foarte multe lucruri pentru a le povesti oamenilor, în cel mai simplu mod cu putinţă, despre beneficiile produselor pe care ea le aducea şi pentru a-i face pe oamenii care-i accesau site-ul să depăşească acel prag de reticenţă. „Nu îmi doream să creez o afacere de consum, iar oamenii au căpătat o oarecare încredere în ce le oferim noi. Din păcate, se mai întâmplă să găsim produse prezentate ca bio, că-i la modă, pe rafturile supermarketurilor, la nişte preţuri foarte mici. Dar este imposibil ca acel produs chiar să aibă respectiva calitate. De exemplu, pe eticheta unui săpun scrie că are în compoziţie 1% aloe vera şi că este bio. Nu este în regulă şi poate tocmai de aceea oamenii îşi păstrează o doză de scepticism în privinţa produselor cu etichetă bio. În timp, de la scutece lavabile și produse speciale pentru pielea fină şi delicată a bebeluşilor, am ajuns să aducem detergenţi, articole de machiaj, îndulcitori, game strict adresate bărbaţilor, femeilor şi oamenilor în vârstă, igienei intime, produse pentru căţei, toate fiind ori naturale (produse cu ingrediente naturale, dar care încă nu au certificare), ori bio sau organice (produse cu certificare).
Din pasiune
Când am întrebat-o cât anume contează pasiunea în ceea ce face, răspunsul a venit într-o fracţiune de secundă. „Contează 100%! Cu toţi banii din lume, nu ai cum să realizezi o afacere de succes dacă nu pui pasiune în ceea ce faci. Nu am pornit cu gândul să ajung în punctul unde mă aflu acum, dar sunt foarte mulţumită cu ceea ce am, cu ceea ce realizez.“ Parcursul celor şase ani nu a fost doar lapte şi miere, au existat şi momente grele, însă a reuşit să le înfrângă, convinsă fiind că acest vis al ei avea să se împlinească. „Iubesc ceea ce fac în continuare, chiar și după şase ani, nu lipsesc o zi de la birou. Îmi place echipa mea formată din tineri, muncesc cot la cot cu ei.“
Citește și: Din pasiune pentru flori si cifre
Corectitudine exemplară
Fără a cădea în cealaltă extremă, Claudia foloseşte toate produsele înainte să le ofere clienţilor. „Eu sunt cobaiul produselor! Înainte de a le aduce, eu le testez pe toate ca să văd cum se comportă, care sunt calităţile lor. Am adus şi produse care mie mi-au plăcut, dar care nu s-au potrivit clienţilor şi am renunţat la ele. În plus, trebuie să ţin cont întotdeauna de dorinţele cumpărătorilor. Ei îşi doresc de la produse să fie naturale sau organice, dar să aibă miros plăcut, să se comporte bine, se mai uită şi la preţuri… Și atunci, caut produse cât mai accesibile din acest punct de vedere. Iar acasă, şi copilul, şi soţul folosesc aceste produse, dar şi pe cele de curăţenie. Și ne merge foarte bine. Nu vă imaginaţi acum că nu mergem în oraş să mâncăm o pizza sau, dacă-mi place un parfum convenţional, nu o să mă dau cu el! Nu sunt extremistă, dar încerc să păstrez o linie a echilibrului.“
Bucurie şi încredere
Femeia Claudia Nicolae este foarte optimistă. Se descrie ca fiind Scarlett O’Hara şi e convinsă că „şi mâine e o zi“. Este vorbăreaţă, sportivă (a făcut înot vreme de 12 ani), merge la sală şi practică zumba pentru că o pasionează dansul. „Eu nu mă duc la sală să mă chinuiesc, ci ca să mă simt bine.“ Îi plac marea şi locurile calde şi adoră să se uite la comediile romantice. Nu crede că deţine reţeta sucesului, dar spune că pasiunea şi respectul faţă de client sunt baza unei afaceri. „Nu este nimic simplu şi nu vând iluzii. Toate produsele sunt aici, în acest depozit. Nu este nimic virtual. Trebuie să-ţi placă şi să crezi în ceea ce faci. Noi asigurăm fiecare comandă în 24 de ore (cu mici excepţii, 48 de ore), noi nu vindem poze, ci produse! Prin asta ne şi deosebim de ceilalţi, prin rapiditate, seriozitate şi corectitudine. Am ţinut şi ţinem la relaţia cu clienţii noştri şi ne dorim ca ei să revină mereu la noi!“.
Citește și: Top 5 femei geniale
Investeşte în tine!
Am întrebat-o de ce să folosim produsele organice, iar răspunsul a venit cu foarte multă căldură şi deschidere, însoţit de un zâmbet sincer: „Pentru că sunt mult mai sănătoase, iar efectele lor pozitive se văd în timp. La fel cum şi cele negative ale unor produse convenţionale se văd tot în timp şi ne întrebăm de ce ne îmbolnăvim atât de uşor. Sunt la fel de frumos mirositoare, se comportă la fel precum celelalalte, dar îți fac bine pe termen lung“.
Articol preluat din ediția de iunie 2015 a revistei Femeia.
Autor: Mariana Fătulescu
Foto: Radu Vintilescu