
Zilele în care femeilor le era greu să acceadă la funcții de conducere în companii sau să-și întemeieze propria afacere au apus de ceva vreme. Tot mai multe doamne ambițioase și hotărâte conduc multinaționale sau devin propriile lor șefe și își pun pe picioare propria afacere. De altfel, un studiu citat de Business Insider arată și faptul că femeile sunt lideri mai buni decât bărbații.
Este departe de noi gândul de a crea o competiție între sexe, însă trebuie să recunoaștem că femeile au unele trăsături de personalitate și viziuni foarte diferite de ale bărbaților și că tocmai acestea le ajută în afaceri, mai ales în anumite domenii. Iată ce facem noi mai bine decât ei:
Punem preț pe prezentare
Prezentarea și crearea unei identități clare pentru un business este un aspect esențial când vine vorba despre succesul unei afaceri. O femeie de afaceri care ține la imagine înțelege foarte bine de ce este important ca membrii unei echipe sau angajații unei firme să aibă o ținută care să reprezinte firma.
Spre exemplu, o femeie manager într-un salon de înfrumusețare, un restaurant sau la un hotel va apela la această tehnică de broderie computerizată pentru a personaliza ținutele. Și clienții îi vor identifica mai ușor pe angajați, dar și aspectul acestora va fi unul unitar, de echipă. Această atenție la detalii face diferența între o prezentare ca la carte și una care scârțâie, iar femeile au o preocupare permanentă legată de aceste lucruri, fapt care face și afacerea să prospere.
Relaționăm mai bine cu angajații, furnizorii și clienții
Dotate cu o inteligență emoțională mai bine dezvoltată, femeile au capacitatea să lege relații mai strânse cu oamenii importanți pentru businessul lor. Un manager femeie își cunoaște angajații foarte bine, le știe atuurile și felul de a fi și reușește să-i valorifice mai bine.
De asemenea, în relația cu furnizorii sau clienții, spre exemplu, femeile știu să creeze legături mai strânse și de mai lungă durată.
Suntem perfecționiste și ambițioase
Un studiu citat de publicația Forbes a arătat că 42% dintre femeile antreprenoare participante la studiu au fost de părere că businessul lor prosperă, în vreme ce 62% dintre bărbații antreprenori au considerat că sunt pe drumul cel bun. Autorii studiului au mers mai departe și au descoperit că deși femeile nu își considerau afacerile prospere, ele aveau rezultate mai bune decât cele ale bărbaților care își considerau firmele pe o pantă ascendentă.
Același studiu a evidențiat și faptul că femeile care conduc afaceri sunt mai ambițiose. Dintre antreprenorii chestionați, 47% dintre femei au declarat că au în plan să-și deschidă un business nou în următorii trei ani. De cealaltă parte, doar 18% dintre bărbați au spus că se vor dedica unei noi afaceri în următoarea perioadă.
Suntem negociatori mai corecți
Potrivit Inc.com, femeile știu să negocieze corect și sunt realiste în legătură cu termenii unei negocieri. În schimb, bărbații consideră mereu că există un câștgător și un pierzător într-o negociere, fapt care îi face să ofere mai puțin și să creeze relații neechitabile, sortite într-un final eșecului. Femeile intră în negocieri sperând să găsească varianta câștigătoare pentru toate entitățile implicate și pun pe masă opțiuni din care ambele părți au de câștigat, așa încât se încheagă o relație de business bazată pe compensări corecte.
Apreciem creativitatea și suntem mai deschise la idei noi
Creativitatea este foarte aprecită în rândul femeilor, iar angajații și partenerii care vin cu idei noi sunt încurajați să își exprime ideile de îmbunătățire a proceselor. Un alt factor prin care ne deosebim de bărbați în ceea ce privește afacerile este și deschiderea către idei și maniere noi de a trata anumite situații, factori foarte importanți în dezvoltarea unei afaceri.
Bineînțeles, și bărbații au atuurile lor în ceea ce privește conducerea unei afaceri, însă se pare că la cele enumerate mai sus, pur și simplu suntem mai bune noi. Tu ce părere ai despre asta? Care crezi că sunt lucrurile pe care femeile le fac mai bine decât bărbații când vine vorba despre business?
Sursa foto: Shutterstock