Esti aici
Femeia.ro > Cariera > 3 idei de business care pot aduce bani și succes oricărei femei

3 idei de business care pot aduce bani și succes oricărei femei

Exista un mit potrivit căruia bărbații sunt cei mai performanti manageri, și care trebuie distrus. Nimic nu se compara cu ambiția și forța unei femei care vrea să exceleze. Tocmai de aceea, a fost doar o chestiune de timp până când au apărut domenii de business dominate de sexul frumos. Unul dintre acestea este chiar industria saloanelor de înfrumusețare și îngrijire corporală, care are mare succes în România, o țară pomenită în toate topurile celor mai atragătoare femei de pe planetă. Însă industria frumuseții nu e singura în care româncele au făcut istorie.

Iată care sunt cele trei idei de afaceri care îți pot garanta succesul, dacă vrei să îți deschizi propria afacere.

  1. Afaceri la cheie cu saloane de înfrumusețare

Așa cum aminteam și mai sus, industria de beauty trece printr-o perioadă de glorie. Este incredibil cât de mult profit poate să genereze o astfel de afacere. Ca să vă faceți o idee, în 2015, de exemplu, numai în economia Marii Britanii au intrat 17 miliarde de lire sterline din această zonă. Iar o femeie din Marea Britanie cheltuiește aproximativ 350 de lire anual pe tratamente de înfrumusețare și cosmetice.

Fenomenul poate fi observat și în România. Industria de beauty este și la noi una dintre cele mai profitabile și asta pentru că româncele investesc mult în propria imagine. Iar mediul de afaceri le încurajează pe femeile care înțeleg cel mai bine nevoie și ultimele tendințe din domeniu – să facă pasul către antreprenoriat, prin francize de beauty cu renume la nivel mondial, pe care publicul-țintă le așteaptă cu interes.

Spre exemplu, în cazul brandului No+Vello, rețeaua de beauty cu peste 1200 saloane de înfrumusetare la nivel mondial, prețul francizei pornește de la 30 000 eur+TVA, iar în schimbul acestei investiții minime compania-mamă te ajută cu tot ce ai nevoie, de la mobilier la dotare tehnică și promovare. Tot ce trebuie să faci este să găsești o locație centrală pentru salonul tău și cel puțin două angajate, apoi poți semna contractul. În maximum o lună, cu No+Vello, orice femeie poate avea propria afacere de succes în orice oraș din România.

  1.  Centre educaționale pentru copii

Potrivit unui studiu realizat de compania internațională Helen Doron English, femeile sunt mai potrivite să conducă centre educaționale, în comparație cu bărbații. Și asta pentru că pot lucra mai ușor cu copiii, sunt de părere psihologii și experții în educație. Raportul pe care o femeie îl construiește cu elevul ei este unul de colaborare, și nu de subordonare, cum se întâmplă în cazul bărbaților, iar asta are un efect pozitiv pe termen lung asupa rezultatelor pe care cei mici le obțin la școală, dar și în viață.

„66% dintre top managerii subsidiarelor și francizelor din lume sunt femei, iar 70% din cei 90 de Master Francizori și 90% din cele 800 de centre de educație din lume sunt deținute și conduse de tot de femei”, conform studiului făcut de cei de la Helen Doron English.

  1. Event planning

Și atunci când vorbim despre organizare de evenimente, femeile știu mult mai bine decât un bărbat ce și mai ales cum trebuie să facă pentru ca totul să iasă perfect. Firmele specializate în organizarea de nunți sau botezuri performează mai bine când la conducere se află o femeie, pentru că noi avem abilități înnăscute indispensabile acestui model de business: orientare către detalii, abilități de comunicare mai bune și suntem mai dispuse să împăcăm nevoile clientului cu bugetul pe care acesta îl are la dispoziție.

Iar firmele din România specializate în organizarea de evenimente au cunoscut o dezvoltare fulminantă, mai ales după apariția târgurilor de nunți și botezuri. Lipsa de timp le determină pe multe românce să apeleze la serviciile unei astfel de companii, iar femeile care și-au organizat singure nunta știu cât timp și energie se poate pierde ca totul să fie perfect când ajungi în fața altarului.

Dacă și tu te gândești să-ți deschizi propria afacere, analizează-ți în principal pasiunile și punctele forte. Dacă ai un blog de frumusețe, de exemplu, este clar că știi care sunt nevoile unei femei moderne și poți opta pentru propriul salon. Dacă iubești copiii, ești mamă sau abia aștepți să îți întemeiezi o familie, poate nu ar fi o idee tocmai rea să cauți o franciză din domeniul educației.  

 

Sursă foto: Shutterstock.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus