Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Clara Bomboe: Liderul crede în ceea ce-și propune

Clara Bomboe: Liderul crede în ceea ce-și propune

Ne-am obișnuit să deschidem televizorul, să ne informăm, să ne distrăm, să ne odihnim… Oricât de nociv se spune că este uneori, televizorul ne e indispensabil.

Rareori însă ne gândim la oamenii din spatele sticlei, profesioniștii. Ei dau formă visurilor și așteptărilor și o fac cu multă pasiune și profesionalism. Sau cu vocație. Ori din convingerea că își exprimă unicitatea. Iată un exemplu:

Clara Bomboe, director de programe, planificare și strategie la postul de televiziune Kanal D, care a aniversat pe 1 martie 10 ani în România, își vede cariera ca pe o formă de autoexprimare și împlinire personală. Se simte norocoasă fiindcă munca ei în televiziune îi oferă posibilitatea să-și exprime unicitatea. În timp, locul ei de muncă a devenit o a doua casă, cu probleme, bucurii și amintiri.

„Cea mai frumoasă amintire se leagă de perioada în care toată echipa Kanal D s-a mutat sub același acoperiș, la Romexpo, în anul 2012. Până atunci, eram împărțiți în două: echipa știrilor și producție de emisiuni cu studiourile aflate în Romexpo, iar în sediul Anchor se afla partea de birouri de Programe, Marketing, Promo, Financiar, Research. Managementul nostru a considerat însă că este mult mai eficient să fim cu toții la un loc ca să putem comunica mai bine și pentru a lucra ca o echipă. Și chiar așa s-a întâmplat: după această mutare, am devenit cu adevărat o echipă și asta ne făcea mai puternici.

Cât despre prima mea zi la Kanal D… Inițial, m-am angajat ca Research Manager, mă ocupam cu interpretarea audiențelor, făceam recomandări de programe, de modificări de grilă. Asta se întâmpla în urmă cu 10 ani, am fost în echipa Kanal D încă de la înființarea stației, pe 1 martie. Încă din primele zile m-a impresionat spiritul de competiție pe care îl aveau managementul, colegii. În fiecare zi ne gândeam cu ce să venim și mai bun în întâmpinarea telespectatorilor. Era o competiție în primul rând cu noi înșine, care în timp s-a tradus prin rezultate remarcabile în bătălia audiențelor. La început, am crezut că este doar o perioadă de intensitate maximă, că trebuie să câștigăm audiența și apoi lucrurile vor intra într-un soi de normalitate. Însă nu a fost deloc așa, ne doream tot mai mult în fiecare zi – și așa am rămas până astăzi“, mărturisește Clara.

Vine din zona marketingului și a research-ului, dar, spune ea, „televiziunea a devenit visul meu de om matur pentru că este cel mai direct și mai sincer mod în care te poți adresa oamenilor. Încet-încet, începi să-ți cunoști telespectatorii și să le oferi programe care le aduc relaxare și bucurie. În același timp, televiziunea are o putere uriașă de a schimba în bine, de a uni oamenii pentru o cauză nobilă, iar asta a contat enorm în alegerea mea. Tocmai de aceea, la Kanal D, am încercat în toți acești 10 ani să integrăm în emisiuni și o componentă umanitară, să le oferim oamenilor sprijin real“.

Televiziunea i-a „intrat în sânge“. O fascinează domeniul. Este dinamic și surprinzător. Nu ai voie să te plafonezi într-un asemenea job. Clara este atentă la tot ce mișcă pe piață: „Bătălia ratingului se dă minut de minut, nu există vreo pauză – ca urmare, da, îmi ocupă o mare parte din timp. Iar această preocupare nu se oprește când părăsesc biroul. Mă uit la televizor la toate programele concurente, iar când întâlnesc oameni noi, încerc să culeg informații de la ei, să le înțeleg percepțiile, așteptările, gusturile. Sunt atentă la oamenii pe care îi văd în tramvai, în metrou, în magazine, prin parc. Cred că e important să vezi persoanele cărora li te adresezi, să înțelegi ce fac în timpul liber, despre ce discută, care sunt ariile lor de interes“.

Cu toate că lucrează cu pasiune și dedicație, Clara își găsește echilibrul în familie, iar bucuria ei este fiul său, în vârstă de 10 ani. El reprezintă totul pentru ea. „Ne distrăm împreună teribil. El îmi oferă acea parte din viaţă în care sunt partener de joacă. Mă face să rămân  în suflet cu cele mai simple şi fericite bucurii ale unui copil.

Am aflat cine e Clara! Dacă o întâlnești pentru prima dată împreună cu echipa Kanal D, ai impresia că e vedetă. Arată impecabil. Are un aer rafinat, e perfect coafată și îmbrăcată, fără să poți observa grija pentru imagine. Iată rețeta ei: „Încă din liceu, am învățat să mă aranjez singură, deși îmi place să mă las și pe mâinile hair-stiliștilor, chiar dacă nu sunt dependentă de ieșirile la coafor. Aș spune că singura activitate care îmi ocupă ceva mai mult timp este sportul, fac eforturi să merg în mod regulat la sală, adică de 3-4 ori pe săptămână. Masajul de relaxare îmi face, de asemenea, o deosebită plăcere, însă nu ajung atât de des precum mi-aș dori la aceste ședințe“.

Viața unui om de televiziune n-ar avea niciun șarm fără bucuriile cotidiene. Shopping, vacanțe, leneveală cu o carte în mână, concerte sau spectacole. Acestea sunt partea care echilibrează sursa de inspirație și spațiul ei de respiro. „Mereu am crezut că, dacă ești bine organizat, poți avea timp pentru orice. Îmi place să fac shopping, însă de fiecare data știu exact ce caut, ca să reușesc să eficientizez procesul. Nu plec niciodată în vacanță să fac shopping, pentru că ar fi un timp cumva irosit. În România, deja există o mare diversitate vestimentară și, în plus, cei din familia mea nu sunt mari amatori de stat prin magazine, așa că trebuie să mă adaptez. Vacanțele sunt importante, ne încarcă de energie pozitivă, așa că, da, ne facem timp pentru ele. Copilul meu se adaptează foarte ușor, este foarte curios, iar activitățile din timpul nostru liber au devenit comune: facem mult sport (schi, bicicletă, role, skate, înot), ieșim cu prietenii, mergem la film, la teatru. De sărbători, stăm acasă cu familia, facem multe vizite și mâncăm din toate bunătățile pe care le pregătesc mamele noastre.“

Nu s-a inventat încă o formulă pe care s-o aplici şi să ai succes garantat. E nevoie de experienţă, iar aceasta îţi dezvoltă flerul. Şi intuiţia este esenţială. Ce-şi doresc oamenii atunci când se aşază seara în faţa televizorului, în cea mai comodă şi relaxantă perioadă a zilei lor? Sunt 20 de milioane de dorinţe. Cât de multe poţi să îndeplineşti?

Viața ei nu este o rețetă de succes, ci o traiectorie firească. Muncește de la 19 ani, a avut întotdeauna încredere în forțele proprii, se sprijină acasă pe familie, iar la muncă, pe echipa cu care lucrează. Știe să fie un lider competent, dar și un coechipier de nădejde. „Liderul este cel care, în primul rând, crede în ceea ce îşi propune. Nu ştiu dacă oricine poate fi lider, dar ştiu că oricine crede în propriile sale forţe are şansa aceasta. Normal că se învaţă (orice se învaţă!), însă terminarea este cea pe care, cumva, trebuie să ne-o educăm singuri. Doar astfel poţi să-i convingi pe ceilalţi să te urmeze.“

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr7/23.02.2017
Autor: Ivana Iancu
Sursa foto: deseneculumina.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus