Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Loredana Preda: Viitorul nu se naște singur

Loredana Preda: Viitorul nu se naște singur

Când priceperea managerială, dorința de formare continuă și dragostea de frumos, de cultură și istorie se întâlnesc, iau naștere lucruri durabile, menite a fi lăsate moștenire din generație în generație, cu atât mai mult când e vorba de o afacere de familie.

„Din bube, mucegaiuri și noroi/Iscat-am frumuseți și prețuri noi”… Cam așa s-ar putea rezuma și munca soților Preda, care au reușit dintr-o clădire istorică de certă valoare arhitecturală, însă aflată într-un stadiu  avansat de degradare, să facă un palat la propriu, respectiv Palatul Noblesse din centrul Bucureștiului. Cum a pornit întreaga afacere, care sunt valorile pe care se sprijină, ce o așteaptă în viitor aflăm în cele ce urmează de la dna Loredana Preda, proprietar și manager al afacerii.

Cum vă autocaracterizați?

Mă consider o persoană perfecțio­nistă, îmi doresc mereu să fiu din ce în ce mai bună pe plan profesional și în general să fac lucruri care să dureze peste ani, o persoană care a început de jos și care demonstrează că atunci când pui pasiune, muncă, dedicație poți să reușești. Iar pe plan personal, o persoană normală, o mamă și o soție iubitoare, o femeie simplă.

V-ați dorit dintotdeauna să lucrați în domeniul acesta sau viața v-a dus pe acest drum?

Mi-am dorit dintotdeauna să fiu o femeie de afaceri. Dacă mă întreba cineva când eram mică ce îmi doresc să fiu, spuneam că femeie de afaceri. Văzusem prin filme femei puternice, femei care se realizau, care făceau lucruri mărețe și acest profil mi-l ima­ginam pentru mine. Bineînțeles că pe drumul meu au contat foarte mult părinții, în special mama. Liceul l-am ales la îndrumarea ei. Citeam dinainte să ajung la liceu foarte multe cărți de business, marketing de guerilla, despre cum să faci bani. Am fost autodidactă în marketing și business, apoi am urmat Facultatea de Manage­mentul Afacerilor în cadrul ASE București, ulterior obținând certificări Open University în Management, Marketing, Management de Proiect, Managementul Resurselor Umane. Pasiunea pentru acest tip de afacere am descoperit-o chiar la primul meu job, pentru că m-am angajat la o companie franceză producătoare de mobilă și practic cunoștințele în domeniul managementului, al contabilității financiare le-am aplicat în acest domeniu al fabricării de mobilier și al designului de interior. Astfel, designul interior a devenit pasiunea mea și am început să mă specializez și în acest sens. Așadar, mi-am combinat ambele pasiuni într-o afacere, în 2006, când am inaugurat Galeriile Noblesse, după aproape nouă ani în domeniul mobilierului masiv și al designului interior. Suntem importatori direcți, reprezentanți a peste 300 de producători de mobilier, dar și a tot ce înseamnă gama de amenajări de interior: perdele, tapet, corpuri de iluminat, absolut tot. Din 2010, de la zona rezidențială ne-am extins și la zona de birouri, de spații comerciale, de hoteluri etc. Asigurăm mobilierul, designul și implementarea la cheie a acestor proiecte. Ne putem ocupa de orice astfel de proiect, cu buget mai mic sau mai mare, cu tot profesionalismul, cu toată capacitatea și dedicația.

Cu câți oameni lucrați pentru astfel de proiecte?

Astăzi suntem o echipă de aproximativ 30 de oameni în București și Bacău, care desfășoară proiecte în țară, dar și în străinătate. Am început să fim căutați și din afara țării. E un proces lent, însă nu imposibil având în vedere experiența noastră. Tocmai în vederea acestui scop, în ultimul an ne-am rebranduit, Galeriile Noblesse devenind Noblesse Interiors. Cu un site nou și o imagine nouă ne adaptăm și ne adresăm cerințelor unei piețe internaționale. Împreună cu soțul desfășor această activitate.

Și cine-i șeful?

Soțul a terminat Ingineria, Producția mobilierului, iar eu Managementul Afacerilor, în consecință fiecare să facă ce știe mai bine, deci eu sunt șeful (râde). El se ocupă de derularea contractelor, de problemele tehnice, relațiile cu furnizorii la nivel calitativ. Rolurile noastre sunt bine împărțite și fiecare are competențe și responsabilități într-un domeniu al firmei, dar împreună ducem compania.

Nu e greu să fiți împreună și acasă, și la serviciu?

Ba da, pentru că ducem acasă problemele de la serviciu și trebuie să învățăm amândoi să gestionăm separat cele două vieți, însă nu este atât de simplu. Inevitabil, și în vacanțe, și seara și în weekend tot la problemele afacerii ne gândim, dar altfel nici n-am fi reușit, dacă nu eram un adevărat cuplu.

Câte ore are ziua de lucru?

Multe: de la 8.30-9 dimineața până seara la 9-10, de luni până duminică.

În condițiile astea când mai aveți timp de dvs. și de cele două fetițe?

Îmi dedic mie și familiei mult mai puțin timp decât ar trebui și decât mi-aș dori. Fetițele acum au crescut și înțeleg mai bine ce fac mami și cu tati, cu atât mai mult cu cât încercăm să le integrăm în afacere, așa că în weekend sau în unele după-amieze ele vin cu noi la serviciu, stau împreună cu echipa și așa știu acum ce face fiecare om din echipă. Merg cu noi la evenimentele culturale și sperăm că, astfel, vor deveni și ele pasionate de acest domeniu și că măcar una dintre ele va continua ce am început. Fata cea mare are înclinație spre organizare, spre manage­ment, dar amândouă studiază și pictura, și pianul.

Ce credeți că v-a fost de cel mai mare ajutor? Educația primită, dorința de a face lucruri, oamenii întâlniți care v-au sprijinit?

Sunt foarte mulți factori, începând cu pasiunea înnăscută, cu dorința arzătoare pe care o simți de la o vârstă fragedă de a face ceva, cu educația primită în familie, și am fost o norocoasă și din acest punct de vedere. Contează și oamenii întâlniți în parcursul profesional și iarăși am fost extrem de privilegiată, întrucât primul meu angajator era un om vertebral, extrem de bun profesionist, care m-a inspirat foarte mult și m-a învățat că a fi antreprenor presupune mult sacrificiu, curaj, dedicație și un sistem de valori care să-ți constituie un etalon, să-ți ghideze parcursul. În cazul meu, aceste valori sunt: corectitudinea față de angajați, față de clienți, de partenerii de business, profesionalismul, ceea ce presupune tot timpul să te specializezi, să nu te plafonezi niciodată, ca să fii mereu printre cei mai buni, și pasiunea, res­pectiv să-ți asculți inima, să faci din dragoste ceea ce faci. Atunci când setul tău de valori este clar, iei mai ușor și într-un mod mai sigur deciziile.

Cu siguranță ați avut și momente grele. Cum ați procedat ca să le depășiți?

Am avut multe. Când am un moment greu, mă închid în mine câteva clipe, analizez dacă am încălcat vreo regulă a mea, iar apoi le depășesc gândindu-mă că trebuie să merg înainte.

Au fost și momente când ați vrut să renunțați?

Au fost câteva momente de cumpănă, în care m-am gândit dacă merită să continuăm, iar aici m-a ajutat mult susținerea soțului și a mamei, dar au fost trecătoare, pentru că în adâncul inimii știu că n-aș renunța niciodată.

Dacă ar fi să mulțumiți cuiva, cui i-ați mulțumi?

Mamei, în primul rând, soțului în al doilea rând și, bineînțeles, lui Dumnezeu.

Cum vă educați fetele?

În primul rând încerc să le fac să înțe­lea­gă ce este cu adevărat important în viață, respectiv sistemul de valori de care aminteam, să le dau o educație frumoasă, începând de la o școală bună, continuând cu cursurile pe care le urmează, cu locurile prin care merg, inclusiv vacanțele au un rol educativ, ca să vadă istoria, arhitectura, cultura unei țări, mergem la muzeu, la teatru, la concert. De mici ele trebuie să înțeleagă care sunt lucrurile importante în viață, și acestea nu sunt o haină sau o mașină scumpă. De altfel, ele sunt niște fete simple, nimeni n-ar zice că părinții lor sunt cine sunt. În plus, și eu, și soțul încercăm să fim niște modele pentru ele. Și cred că, astfel, picătură cu picătură, le facem o educație frumoasă.

Ce faceți în timpul liber?

Mă plimb cu ele în parc, mergem la cinematograful 3D, la teatru, genul acest de activități în familie, care au și un rol educativ.

Cum se întrevede viitorul?

Cred că viitorul trebuie să-l planifici, nu cred că se naște singur și neinfluențat. Pe plan profesional, mi-aș dori să încheiem această investiție începută acum 3 ani și care a fost inaugurată pe etape… Mă refer la Palatul Noblesse, care a fost achiziționat într-o stare deplorabilă și pe care l-am restaurat și reamenajat. Sperăm ca în decembrie să inaugurăm și biblio­teca de aici, care va fi totodată și o cafenea deschisă celor din domeniu, un spațiu în care se vor regăsi publicații și materiale din domeniul arhitecturii, designului. Un spațiu în care să ne informăm, să ne găsim inspirația, să organizăm workshopuri. Va fi un loc mai nonconformist, mai puțin elegant decât restul clădirii. Cu siguranță un lucru care ne ajută pe plan extern este și acest loc, unic în S-E Europei. Este un showroom al designerilor, un proiect de referință pentru ceea ce putem noi să realizăm ca design de interior, o carte de vizi­tă. În același timp, este și un centru cultural de evenimente: expoziții (cea a lui Henri Matisse, de pildă, găzduită timp de 3 luni, dar și artiști români pe care îi promovăm), serate, concer­te. Încercăm să devenim și mai prezenți prin proiecte de amploare cu alte asociații, întru sprijinirea salvării clădirilor importante, istorice. Firmele mari sunt interesate de acest spațiu pentru evenimente corporate, pentru lansări de colecții, de branduri. Mai avem un showroom în Bacău, care a fost primul, de fapt, cu aceeași echipă din 2006, și care supervizează proiectele din nordul țării.

Dacă nu ați fi făcut asta, ce ați fi făcut?

E greu de spus, pentru că am ajuns să fac cam tot ce am visat. Oricum, timpul e prea puțin pentru câte aș putea să fac. Îmi doresc să călătoresc mai mult și în țară, și în străinătate. Turismul în țara noastră, combinat cu cel cultural, cred că ar fi o zonă unde m-aș gândi să-mi extind afacerea.

Ce sfat i-ați da unei tinere aflate în prag de carieră?

În primul rând, că educația și forma­rea profesională sunt cele care contează. O femeie trebuie să fie îngrijită, elegantă, însă nu va reuși niciodată pe termen lung dacă își va folosi numai atuurile de femeie. Feminitatea folosită într-un mod corect poate fi un atu în lumea afacerilor, care este una a bărbaților.

Ce hobby-uri aveți?

Îmi place să dansez, să călătoresc, să citesc, dar tot cărți de dezvoltare personală, iar pasiunea mea rămâne designul interior.

Atunci când ții foarte mult la anumite lucruri, când faci cu pasiune, cu dedicație ceva, banii vin, e o lege a universului. Principalul e să faci ceva important, valoros pentru clienți, dar și pentru tine. Acesta este și mottoul nostru: „Add value to your lifestyle”.

Citește și:

Laura Dragomir: Lecția de comunicare

Ana Aslan: O viață de luptă, decepții și triumf

Luciana Răducanu: O călătoare într-o lume fără bariere

Articol preluat din ediția de decembrie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Cătălina Oprea

Foto: Radu Vintilescu


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus