Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Calea spre succes > Raluca Kisescu: Oamenii sunt muze

Raluca Kisescu: Oamenii sunt muze

Tonică, de o veselie molipsitoare, e imposibil să n-o remarci când împarți cu ea același spațiu. Raluca Kișescu emană prospețime, e un suflet tânăr și pasionat de frumusețe.

Mereu surprinzătoare, de la felul în care râde, povestește și se îmbracă la conceptele și campaniile pe care le pune la cale pentru Avon, pare că a descoperit o sursă de energie secretă care o ține mereu în priză, cu motoarele la viteză maximă. Ca orice copil, a visat. Și-a dorit să scrie, dar destinul i-a călăuzit pașii pe un alt drum, plin de provocări, așa cum îi place. Și-a construit cariera pas cu pas și cu multă trudă, dar asta n-a împiedicat-o să aibă un copil, deși a muncit până în ultima clipă înainte să nască. De 17 ani s-a dedicat marke­tingului și pune multă pasiune. Dar visul copilăriei nu s-a stins și s-a materializat în prima ei carte, 6 din 49  de șanse la iubire. Un regal de simțăminte prin care se dezvăluie, lăsând la vedere tumultul de emoții, dorințe și visuri, iubiri și prietenii, analizând la rece iubirea și trădarea, alegând libertatea și lăsând loc speranței.

Ai o poziție importantă într-o companie de succes. Care este drumul Ralucăi Kișescu?

Drumul este lung, de peste 17 ani, toți în marketing. Este un job frumos pentru că îmbină creativitatea cu pragmatismul, culorile cu faptele bune, roșul clasic cu magenta digitală. Lucrez cu oameni din culturi diferite, învăț în fiecare zi de la cei din jur și, mai ales, de la generația tânără. Am început ca asistent de marketing, am fost implicată în deschiderea de piețe noi din sud-estul Europei și de aproape zece ani sunt director de marketing.

Ai visat la o astfel de carieră sau a fost un destin fericit?

Când eram mică, visam la un premiu Nobel în literatură. Când a trebuit să aleg liceul și facultatea pe care să le urmez, am început să mă gândesc la carieră. Mi-am dorit-o, am muncit mult, dar nu voi nega niciodată providența. Până la urmă, am fost aleasă dintre 250 de candidați la fel de buni. Eram prea tineri și fără experiență ca să pot crede că eu eram mai bună profesio­nal decât alții. Ulterior, șansa mi-a surâs cu câțiva oameni care m-au susținut și încurajat să rămân un păun într-o lume prea plină de pinguini.

Ce sunt pentru tine provocările?

Depinde, pot fi bătăi de cap. Însă fără ele nu aș putea funcționa, sunt genul de persoană care se hrănește din nou și din curiozitate.

Munca ta e foarte creativă… Ce muză ai?

Am multe muze. O imagine, o carte, un film, o expresie, o conversație, o întâmplare, oamenii, de la cei foarte apropiați până la oamenii de pe stradă. Colegii, echipa mea. Bărbații… habar n-au mulți că m-au inspirat.

Care trebuie să fie calitățile unui director de marketing?

Oricine lucrează în marketing trebuie să fie cu un pas înaintea tuturor, să știe, să afle, să înțeleagă, să expe­rimenteze, să aibă charismă și să relaționeze, întrucât creativitatea și inspirația nu pot veni doar din fața calculatorului.

Avon a avut multe proiecte de succes pe latura socială. De unde această preocupare?

Avon este compania pentru femei. Prin urmare, este normal să fie preocupată deopotrivă de frumusețea exterioară și cea interioară. Iar interiorul înseamnă sănătate și respect de sine. O femeie care se simte bine în propria piele – și în sens propriu, și în sens figurat – este o femeie frumoasă. Campania pentru sănătatea sânilor și Campania res­pec­tului (împotriva violenței domestice) vin firesc în completarea misiunii și valorilor brandului Avon.

Cum se îmbină cariera cu res­ponsabilitatea de mamă?

Greu. Cu multe ajutoare, în principal părinții mei și tatăl copilului – responsabil în această postură. Nu sunt cea mai organizată persoană de pe pământ, dar încerc să stabilesc un meniu bogat în activități sănătoase: jucat în parc, vizite la prieteni, ateliere creative, minivacanțe, citit, lecții. Poate în ochii multora nu sunt o mamă responsabilă, dar pentru băiatul meu sunt mama.

Cum te-ai descrie? 

Râd mult și cu poftă, lucru cu care mă identifică majoritatea celor care mă cunosc. Veselă, colorată, pusă pe șotii, gălăgioasă, rebelă, timidă.

Ce spune lumea despre tine?

Am fie fani, care m-ar urma oriunde, fie dușmani, care m-ar da cu capul de pereți. Știu sigur că indiferentă nu le prea sunt niciunora.

În Avon sunt câțiva bărbați, ai învățat ceva de la ei?

Am învățat să fiu mai puțin emotivă, să am mai multă încredere, să fiu mai calculată, să zicem. Îi admir pentru polivalență – sunt creativi, prieteni cu tehnica. Pe unul dintre colegi l-am „adoptat“, eu sunt mama și alt coleg e tatăl. Zilele trecute, l-am întrebat ce carte citește prin programul Bookster și el a răspuns: eu o citesc pe mama.

Ce nu-ți lipsește niciodată din trusa de frumusețe/geantă?

Soluția de lentile de contact, un luciu de buze/ruj, șervețelele umede. Dar, cum îmi schimb aproape zilnic geanta, se poate întâmpla să nu am nimic din toate acestea. Însă la birou găsesc aproape tot ce-aș avea nevoie – da, știu, sunt o norocoasă.

6 din 49. Este iubirea o loterie?

Este ca la interviu: și cunoștințe, și muncă, și loterie.

Unde pleci în vacanță?

Vara, neapărat la mare. Anul acesta în Corfu, împreună cu o gașcă măricică, o să fie multă distracție.

Citește și:

Daruirea conteaza 100%

Din pasiune pentru flori si cifre

Alina Carp: Un vis ca o bijuterie

Articol preluat din ediția de iulie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Foto: Radu Vintilescu


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus