Cei care mananca ciocolata sunt mai slabi

Declaratia faimoasa a lui Katherine Hepburn referitoare la fizicul ei filiform: „Ceea ce vezi in fata ochilor este rezultatul unei vieti de ciocolata” se dovedeste reala. O serie de noi dovezi sugereaza ca un consum constant si moderat de ciocolata este in masura sa-ti sustina silueta.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/12/06/ciocolata-1.jpgBeatrice Golomb, profesor la Universitatea din California, San Diego, prezinta noi descoperiri care ar putea rasturna obiectia majora a consumului regulat de ciocolata: ca ii ingrasa pe oameni.

Autorii au indraznit sa lanseze ipoteza ca un consum modest si moderat de ciocolata ar putea fi calorieneutral – cu alte cuvinte, ca beneficiile metabolice al consumului unor cantitati modeste de ciocolata poate duce la depuneri de grasime reduse per calorie si ar compensa caloriile adaugate (facand astfel consumul de ciocolata neutru in ceea ce priveste greutatea). Pentru a evalua aceasta ipoteza, cercetatorii au examinat informatiile dietetice si alte tipuri de informatii furnizate de aproximativ 1000 de adulti – barbati si femei – pentru care au fost masurate greutatea si inaltimea.

Constatarile au fost chiar mai favorabile decat au presupus cercetatorii. Ei au descoperit ca adultii care mananca ciocolata in mai multe zile pe saptamana au fost, de fapt, mai slabi – au avut un indice de masa corporala mai mic decat cei care au mancat ciocolata mai rar.

Marimea efectului a fost modesta, dar efectul a fost „semnificativ” – mai mare decat putea fi explicat prin sansa. Acesta lucru s-a intamplat in ciuda faptului ca cei care au mancat ciocolata de cele mai multe ori nu au mancare mai putine calorii (au mancat mai mult) si nici nu au facut mai multe exercitii fizice.

Ciocolata iti stimuleaza cura de slabire si indirect datorita continutului de polifenoli din cacao – regasiti de asemenea in vinul rosu, care impiedica oxidarea colesterolului rau si protejeaza impotriva cancerului.

In ceea ce prineste cantitatile moderate despre care vorbesc autorii studiului acestea inseamna o ciocolata pe saptamana, repartizata in cateva bucatele pe zi. Benefice se dovedes a fi toate tipurile de ciocolata, inclusiv cea cu lapte, nu doar ciocolata neagra.

 

Urmăriți-ne și pe:
Cele mai citite
Avatar photoDe Ioana Bucur | 04 iunie 2026
De Ioana Bucur | 04 iunie 2026

Kate Middleton și Regele Charles al III-lea au participat împreună la un eveniment cu o încărcătură emoțională aparte, dedicat aniversării a 125 de ani de activitate a organizației Cancer Research UK, cea mai mare organizație independentă de cercetare a cancerului din lume. Recepția a avut loc pe 2 iunie la Palatul St. James din Londra […]

Citeste mai mult
Avatar photoDe Raluca Ogaru | 05 iunie 2026
De Raluca Ogaru | 05 iunie 2026

Horoscopul indian pentru vara 2026 aduce o perioadă intensă, în care accentul cade pe maturizare, clarificări emoționale, bani administrați mai atent și relații care cer sinceritate. În astrologia vedică, cunoscută și ca Jyotish, zodiile sunt numite Rashi, iar interpretările sunt citite, de obicei, după semnul Lunii, nu doar după semnul solar folosit frecvent în astrologia […]

Citeste mai mult
Abonează-te la canalul nostru de Whatsapp