Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Adevărul despre machiaj. Ce spun studiile și cât de important este modul în care arăți

Adevărul despre machiaj. Ce spun studiile și cât de important este modul în care arăți

Adevărul despre machiaj este surprinzător, iar cercetătorii ne arată cât de important este modul în care arăți.

În fiecare an, oamenii cheltuiesc peste 40 de miliarde de dolari pentru produse cosmetice.

Potrivit unui sondaj comandat de marca Vaseline, femeile petrec doi ani din viață pentru a se machia. 32% dintre femeile intervievate susțin că machiajul zilnic le ia 40 de minute în timpul săptămânii și chiar mai mult timp în weekend-uri.

Majoritatea consideră că machiajul le dă încredere în ele (58%), dar îi și impresionează pe ceilalți (44%). În plus, 19% dintre femei au recunoscut că se machiază ca să fie mai drăguțe în selfie-uri.

Potrivit sondajului, femeile din Marea Britanie ar cheltui în medie circa 17.300 de euro pe produse cosmetice, precum și pentru produse legate de un mod de viață sănătos.

Cât de importantă este atractivitatea fizică

Deși se spune că „iubirea este oarbă”, „atractivitatea fizică este unul dintre cei mai proeminenți factori, dacă nu cel mai important, în selectarea partenerilor de viață”, este de părere biologul comportamental Bernhard Fink, de la Universitatea din Gottingen, din Germania. Machiajul îmbunătățește, astfel, atractivitatea fizică într-un mod cuantificabil și relevant, după cum a declarat Fink pentru publicația LiveScience.

Totodată, că produsele cosmetice duc la creșterea veniturilor și fac mai probabilă o avansare la locul de muncă, după cum a arătat un studiu publicat în 2006 în Revista de Psihologie Socială Aplicată.

Cu toate acestea, înainte de a cumpăra produse de machiaj, trebuie să afli care sunt cele care merită investiția și timpul pe care îl petreci în fața oglinzii.

Dacă vrei să ai un look foarte sănătos și natural, fondurile de ten și pudra sunt cele mai importante. Dacă vrei să pari mai tânără, un rimel și o ușoară umbrire a nasului ar putea fi mai eficiente decât cremele antirid. Dacă vrei să-ți impresionezi, însă, partenerul de viață, ai putea acorda o mai mare atenție buzelor și ochilor.

Calitatea produselor cosmetice este foarte importantă, dar și prețul lor. Spre exemplu, o trusă de machiaj de zi pentru un machiaj simplu și natural conține farduri în culori vii, rujuri nude, glossuri, mascara, blush și o pudră compactă. Pentru a realiza machiaje de seară de efect, ai nevoie de fonduri de ten, creioane contur, iluminator și rimeluri. Machiajul pentru orice ocazie trebuie realizat, însă, cu produse de calitate, care pot fi și foarte ieftine, vândute la prețuri promoționale, precum aceste produse de make up.

Semnele de sănătate

Un ton uniform al pielii reprezintă un semn de sănătate pentru privitori, consideră Bernhard Fink, iar mascarea oboselii ochilor și a petelor de pe piele te va face să pari mult mai sănătoasă. Acest lucru explică popularitatea fardurilor, a fondurilor de ten și a altor produse de îngrijire a pielii în întreaga lume.

Aceste produse costă, anual, peste 13 miliarde de dolari și reprezintă, de altfel, nucleul industriei cosmetice. În plus, popularitatea produselor de îngrijire a pielii pentru bărbați se află în plină creștere, conform unui raport al Euromonitor International.

Realitatea ridurilor

Ridurile și liniile fine ale feței spun că nu merită niciodată să renunți la somnul de frumusețe. Geometria chipului tău îți va dezvălui vârsta cu mult înainte ca un eventual privitor să observe alte semne care să ateste asta.

Spre exemplu, unul dintre semnele care dezvăluie vârsta unei persoane este nasul. În timp ce majoritatea caracteristicilor noastre faciale se stabilzează după adolescență, nasul continuă să crească și devine un indicator al vârstei. Prin urmare, o perie de contur pentru micșorarea vizuală a nasului poate fi o alegere mult mai eficientă și mai economică decât achiziționarea unor creme antirid, care pot costa câteva sute de lei.

Secretul ochilor

Studiile au arătat că ochii nu doar văd ceea ce se află în jur, ci vor să fie văzuți, o caracteristică întâlnită doar în cazul oamenilor. Ochii mari sunt asociați, în mentalul colectiv, cu tinerețea. Mascara reprezintă, astfel, o modalitate foarte populară de aface ochii să pară mai mari.

Obscuritatea relativă a pielii din jurul ochilor este și ea foarte importantă. Chipurile bărbaților tind să aibă o nuanță relativ uniformă, în timp ce zona din jurul ochilor femeilor are, în general, o nuanță mai închisă decât restul pielii, chiar și fără machiaj, conform unui studiu realizat de specialistul Richard Russell, din cadrul Gettysburg College din Pennsylvania, SUA.

„Diminuarea sau creșterea diferențelor de lumininozitate dintre zona din jurul ochilor și restul feței va face chipul mai masculin sau mai feminin, deci mai atrăgător sau mai puțin atrăgător”, este de părere Reinhard Fink, implicat în studiile lui Russell.

Rujul, creionul de buze și balsamul

Russell a descoperit o diferență similară de nuanțe între femei și bărbați și în cazul buzelor. Femeile au buzele mai închise la culoare decât bărbații, chiar dacă tonul pielii este identic, iar rujul nu face altceva decât să atragă și mai mult atenția asupra feminității.

În ciuda popularătății ocazionale a rujurilor „goth”, care sunt foarte închise la culoare, nuanțele clasice sunt considerate ca fiind mai atractive. Spre exemplu, buzele date cu ruj roșu au cea mai mare capacitate de a atrage atenția bărbaților.

Simetria buzelor este un indicator de frumusețe atât în cazul bărbaților, cât și al femeilor, conform cercetătoarei Kendra Schmid de la Universitatea din Nebraska, SUA.

Totodată, buzele bogate tind să se dezvolte sub influența hormonilor feminini și pot fi un indicator al fertilității, a explicat Fink în Revista Internațională de Știință Cosmetică, iar balsamul de buze și alte produse cosmetice au capacitatea de a crea o astfel de impresie asupra privitorilor.

Dacă nu ești convinsă, încă, de utilitatea machiajului, avem o veste pentru tine: un studiu publicat de Revista Internațională de Știință Cosmetică în 2003 a arătat că rujul, fără alte produse cosmetice ajutătoare, nu ajută cu nimic la creșterea atractivității persoanei care îl folosește.

 

Foto: shutterstock.com/Nina Buday


Lasă un răspuns

Sus