Esti aici
Femeia.ro > Frumusețe > Automasajul sau cum să fii propriul maseur

Automasajul sau cum să fii propriul maseur

Ai gâtul înţepenit şi umerii grei, te doare capul, te ia cu ameţeală sau nu ştii cum să scapi de stres. Poate e momentul să recurgi la masaj. Te va ajuta să te debarasezi de toate acestea, să arăţi excelent şi să te simţi bine.

Una dintre cele mai vechi terapii, influenţând atât fizicul, cât şi psihicul, masajul constituie o modalitate eficientă de înfrumuseţare, de relaxare, de prevenție a bolilor, de încetinire a proceselor de îmbătrânire, de atenuare sau chiar de înlăturare a diverselor probleme de sănătate.

N-ai timp sau nu-ţi poţi permite să soliciţi serviciile unui profesionist? De ce n-ai fi chiar tu propriul maseur? Ai nevoie numai de câteva clipe de linişte, o muzică relaxantă şi cunoaşterea câtorva manevre. Poţi folosi sau nu ulei de măsline.

Masajul scalpului

Te va ajuta la prevenirea căderii părului şi la regenerarea lui, dar şi să scapi de o sâcâitoare durere de cap. Indicat este şi ca mijloc de relaxare, şi pentru facilitarea circulaţiei sangvine şi limfatice, pentru înlăturarea oboselii ochilor, întărirea sistemului imunitar.

Ce-i de făcut

Apasă cu vârfurile degetelor, în nici un caz cu unghiile, prin mişcări circulare, ca şi cum ţi-ai şampona părul, pe zona tâmplelor, pe pielea capului, începând de la frunte spre creştet şi apoi către ceafă.

Masajul spatelui

Chiar dacă nu te confrunţi cu vreo afecţiune a coloanei vertebrale, masarea spatelui te va ajuta să înlături durerile cauzate de adoptarea unei poziţii incorecte a corpului la masa de lucru, readucând coloana vertebrală în poziţia firească, normală. Manevrele se execută în poziţia stând în picioare.

Ce-i de făcut

# Depărtează picioarele la nivelul umerilor, înclină corpul uşor înspre înapoi, după care freacă spatele cu partea dorsală a degetelor încleştate în pumni începând de la talie spre omoplaţi şi înapoi, apoi dinspre coloana vertebrală în lateral.

Ţi-e greu s-o faci? Foloseşte un dispozitiv de masaj, iar în lipsa acestuia te poţi freca cu un prosop de bumbac, când oblic, când perpendicular, faţă de coloana vertebrală.

Masajul cefei

Te doare capul, simţi muşchii cefei încordaţi, o uşoară ameţeală îţi strică buna dispoziţie? Poţi scăpa de neplăceri masându-ţi pur şi simplu ceafa. Manevrele se execută în poziţia şezând pe scaun.

Ce-i de făcut

# Sprijină-ţi coatele de masă, du mâinile la ceafă şi întinde uşor gâtul, astfel încât să apleci capul spre spate. Prin mişcări circulare efectuate cu vârful degetelor masează muşchii gâtului de la lobul urechii până la mijlocul de jos al cutiei craniene;

# Apleacă capul înainte şi mângâie cu palmele musculatura gâtului dinspre ceafă spre umeri;

# Pune-ţi palmele pe părţile laterale ale gâtului, în aşa fel încât degetele mici să atingă lobul urechilor, şi apasă cu vârful degetelor perpendicular pe piele timp de 2-3 secunde, până simţi că te doare. După o pauză de 15-20 secunde, repetă procedura, în total de 5-6 ori;

# Aşează mâna dreaptă pe masă, relaxează umărul drept şi lasă-l uşor în jos. Cu vârfurile celor patru degete ale mâinii stângi, înafara celui mare, lipite între ele, freacă zona dintre ceafă şi umărul drept. Apoi, cu mâna dreaptă, zona dintre ceafă şi umărul stâng;

# Apasă cu trei degete pielea de la baza craniului, de-a lungul şi între cele două tendoane, după care, aplecând uşor capul, coboară cât mai mult înspre spate;

# Aşează-ţi palmele, cu degetele întrepătrunse, la ceafă şi trage-le în jos, opunând rezistenţă cu capul.

Pentru o mai bună relaxare a muşchilor gâtului, finalizează masajul cu câteva exerciţii simple, efectuate uşor, fără grabă. Apleacă uşor capul de câteva ori spre umărul stâng, apoi de tot atâtea ori spre cel drept, tot aşa de câteva ori înainte, apoi de tot atâtea ori înapoi.

Masajul facial

În general, asigurând pielii oxigenul şi nutrienţii necesari, prin intensificarea circulaţiei sanguine, masajul face minuni pentru piele. În ceea ce priveşte masarea feţei, acesta va detensiona muşchii, prevenind apariţia ridurilor, iar dacă îl vei asocia şi cu un ulei esenţial, va ajuta la vitaminizarea şi mineralizarea pielii, ameliorând probleme precum pielea uscată, acneea, vergeturile sau petele de pigmentare.

Ce-i de făcut

# Prinde-ţi faţa în mâini, cu degetele pe frunte şi podul palmelor pe bărbie, stai astfel câteva clipe, după care trage încet palmele spre urechi. Fă-o de câteva ori, după care ciupeşte, cu degetul arătător şi degetul mare, pielea de la nivelul bărbiei, continuând de-a lungul mandibulei înspre urechi. Repetă de câteva ori;

# Cu degetele arătător şi mijlociu de la ambele mâini, prin mişcări circulare, masează-ţi pielea de la nivelul bărbiei şi din jurul gurii, apoi obrajii începând de la colţurile gurii înspre urechi, după care cu toate degetele, pornind de la rădăcina nasului către linia părului;

# Pentru a preveni apariţia ridurilor de expresie, obişnuieşte-te ca, din când în când, să-ţi masezi fruntea prin mişcări scurte şi rapide executate cu degetele arătătoare pornind de la rădăcina nasului înspre în sus, apoi în diagonală, după care prin mişcări circulare din dreptul nasului către tâmple.

Mai des, mai bine

Cum cea mai mare parte a tensiunii legate de poziţia corpului şi oboseală, cu care se confruntă tot mai mulţi dintre noi, se acumulează mai ales la nivelul spatelui, umerilor şi părţii dorsale a gâtului, masarea în mod regulat a acestor porţiuni te-ar putea scuti sau elibera de o multiudine de neplăceri, efectele binefăcătoare făcându-se simţite nu doar în timpul executării manevrelor, ci şi ulterior.

Citeste si:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.01/11.01.2018
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Leave a Reply