Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Bacteriile benefice pielii

Bacteriile benefice pielii

Ducem un razboi continuu impotriva bacteriilor chiar daca asta inseamna ca ucidem si bacteriile benefice pielii. Pielea are si o importanta functie in asigurarea imunitatii, sanatatea pielii fiind rezultatul mentinerii unui echilibru intre celulele epiteliale si bacteriile benefice pielii. Dereglarea acestui echilibru este una din cauzele care duce la aparitia eczemelor, a psoriasisului, acneei si a altor afectiuni acute sau cronice ale epidermei.

Pentru o piele sanatoasa trebuie sa gasim un echilibru intre necesitatea de a ne curata pielea si pastrarea bacteriilor benefice pielii

Primul pas este sa renunti la produsele cu efect antibacterian pentru ca acestea ucid toate bacteriile de pe suprafata pielii, inclusiv pe cele benefice, lasand astfel tesutul cutanat fara cea mai importanta protectie naturala a sa. De aici si pana la riscul aparitiei unor afectiuni cutanate este doar un singur pas. Ideea este ca nu toate bacteriile sunt dusmani, ba mai mult decat atat, unele dintre ele ne fac bine, existand o reala interdependenta intre ele si sanatatea pielii.

Sigur ca trebuie sa ne spalam cu apa si sapun pe maini inainte de a manca, sigur ca trebuie sa ne spalam pe corp si pe cap, dar fara a folosi produse care ucid toate bacteriile prezente pe pielea corpului nostru.

Conform unui studiului publicat de revista Science, pe suprafata epidermei exista intre 180 si 200 de tipuri de bacterii, care au ca singur scop protejarea pielii de atacul bacterilor, ciupercilor si microbilor cu adevarat nocive. Oamenii de stiinta au probat ca spalarea excesiva si folosirea unor produse cu efect antibacterian ucide bacteriile benefice pielii.

Eradicarea in bloc a bacteriilor benefice pielii lasa o poarta larg deschisa pentru agresorii reali, slabesc capacitatea naturala a pielii de a se apara si lasa loc posibilitatii de aparitie a bolilor de piele, numite „autoimune”, dar si a eczemelor.

Cum salvam bateriile beneficie ale pielii

► Foloseste produse de curatare naturale. Un sapun natural este infinit mai sanatos decat orice alt fel de gel de dus sau sapun de marca.
► Renunta sa mai folosesti produse care se recomanda ca fiind anti-bacteriene.
► Citeste etichetele sapunurilor si sampoanelor pe care le cumperi si alege-le pe care care eu cele mai putine ingrediente.
► Nu exista produs natural produs pe scara industriala. Deci nu te lasa pacalita de completarea „natural” de pe eticheta produselor de ingrijire si de curatare a pielii.
► Alege sapunuri de culoarea alba. Culoarea sapunurilor nu este data de ingrediente de curatare ci de adaosuri de chimicale.

► Foloseste sapunuri pentru copii. Sunt mult mai putin daunatoare, si nu cu foarte mult mai scumpe.
► Renunta la sapunurile lichide. Sunt foarte daunatoare. Daca chiar preferi sapunul in aceasta forma, inlocuieste-l cu geluri de dus pentru copii. Sunt un compromis ale carui rezultate le vei vedea foarte repede.
► Foloseste constant produse pentru bebelusi, de la sampoane, la geluri de dus si spumante pentru baie. Calitatea produselor net superioara.
► Cumpara ori de cate ori poti produse naturale. Foloseste ingrediente naturale: spala-te pe cap cu galbenus de ou si clateste-te cu infuzii de plante (musetel, galbenele sau frunze de nuca, ceai de fructe de padure).

Toate aceste mici schimbari sunt solutii care salveaza bacteriile benefice pielii.