Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Dieta de iarna a pielii

Dieta de iarna a pielii

Frigul iernii poate produce multe neplaceri pielii. Incalzirea din casa scade umiditatea aerului si usuca puternic pielea. Nici hainele din lana nu sunt balsam pentru piele, pentru ca o usuca si o irita.

Pe langa produse cosmetice care sa-ti protejeze pielea, foloseste-te si de alimente ca sa ai o piele sanatoasa si frumoasa indiferent de anotimp.

Iaurt

Ce pui in farfurie e chiar mai important decat ceea ce pui pe piele, sunt de parere specialistii. Tot ei sustin ca vitamina cea mai importanta pentru sanatatea pielii este vitamina A. Alege iaurturile – sunt cea mai buna sursa din care poti procura aceasta vitamina. In plus, contin bacterii vii, extrem de bune pentru sanatatea intestinala.

Mure, afine, capsune, stafide, prune

Legatura comuna dintre aceste patru fructe este continutul lor ridicat de antioxidanti, care protejeaza celulele pielii impotriva imbatranirii. Acum le gasesti in supermarketuri si pe perioada iernii. Profita!

  • Masca din fructe de padure are un mare potential antirid. Fructele se zdrobesc cu o furculita si se intind pe fata. Se lasa 15-20 de minute si apoi se clateste tenul cu apa calda.
  • Din prune uscate sau stafide poti prepara o lotiune cu efect aproape instantaneu de intinerire, care dureaza 8-10 ore! E un truc excelent inainte de petreceri. Fierbe o lingura cu fructe uscate intr-o ceasca de apa pana cand lichidul scade foarte mult si ramane cam o lingura. Aceasta zeama se aplica pe fata timp de 30 de minute, insistand pe zonele cele mai ridate. Se indeparteaza cu apa. Masca actioneaza mai bine daca e aplicata sub forma de comprese.

Somon, nuci, ulei de in si de rapita

Aparent fara legatura intre ele, aceste alimente sunt cele mai bune surse de acizi grasi esentiali si, prin urmare, nutrientii-cheie pentru o piele sanatoasa. Acestia asigura traficul intra si inter-celular, gestionand fiecare nutrient care intra sau iese din celula. Asigura si hidratarea corespunzatoare a unitatii celulare, mai ales ca ingroasa peretii celulei exact in scopul amintit.

  • Mastile cu ulei sunt indicate pentru tenurile uscate, ofilite si ridate, pentru hidratarea, hranirea si revitalizarea lor. Se inmoaie un tifon in putin ulei si se aplica pe fata, timp de 15 minute, apoi se indeparteaza si se curata tenul, mai intai cu putin lapte dulce, apoi cu apa.

Grau integral, cereale, migdale

Aceste alimente contin seleniu si vitamina B2. Seleniul este un antioxidant care combate actiunea radicalilor liberi si asigura sanatatea parului si a unghiilor, iar vitamina B2 asigura hidratarea atat a pielii, cat si a parului.

  • Taratele sunt un scrub excelent pentru orice tip de ten. Exfolierea delicata curata foarte bine porii, aducand pielii vitamine si minerale. Pentru exfolierea corpului, excelente sunt migdalele macinate, mai ales pentru zona picioarelor, fiind de mare ajutor in tratamentele anticelulitice.

Ceai verde si apa

Ceaiul verde are proprietati antiinflamatoare, protejeaza si hraneste membrana celulara, previne aparitia cancerului de piele si diminueaza urmarile devastatoare ale expunerii la raze ultraviolete (provocate de intensitatea caldurii solare) – de care nu suntem aparate nici iarna! In plus, ceaiul verde intareste rezistenta pielii la frig si o protejeaza de uscare excesiva.

Cat despre apa… cantitatea recomandata a fi bauta zilnic inca naste polemici, dar toata lumea e de acord ca rolul ei este unul foarte mare asupra sanatatii intregului organism, inclusiv pentru mentinerea tenului neted.

  • Compresele cu infuzie de ceai verde (un plic la o cana cu apa) sunt utile pentru diminuarea cearcanelor, a cosurilor si a punctelor negre.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus