Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Hidratarea, miracol pentru ten

Hidratarea, miracol pentru ten

În această perioadă, o mulțime de factori externi reduc nivelul de hidratare al pielii. E timpul pentru noi reguli de îngrijire a tenului.

Se apropie căldura dogoritoare, iar uscăciunea aerului, temperaturile ridicate și radiațiile UV intense duc la deshidratarea rapidă și facilă a tenului. La toate aceste condiții externe, se adaugă uscăciunea pricinuită de aerul condiționat, consumul de cafea sau lungile dușuri relaxante. Chiar cu toate aceste provocări, tenul tău poate să-și mențină suplețea și tonusul.

Ia măsuri la primele semne de deshidratare!

Până să vezi pielea uscată sau ridată, ia seama la primele simptome: senzație de mâncărime, de piele care ține, roșeață și uneori scuame pe anumite porțiuni. Tenurile uscate, normale sau mixte sunt cele mai predispuse la deshidratare, tenul gras fiind protejat de excesul de sebum.

Bea multă apă!

Dacă în restul anului ar fi bine să bei în medie doi litri de apă pe zi, pe timpul verii, când pierdem ușor apa prin transpirație, trebuie să crești consumul cu 1-2 pahare pe zi pentru a completa necesarul organismului.

Hidratează în fiecare zi!

Să folosești o cremă hidratantă de zi nu este suficient pentru îngrijirea tenului, e ca și cum ai bea doar un pahar cu apă pe zi pentru a-ți potoli setea. Seara, trebuie să-i dai o nouă porție de hidratare prin crema de noapte. E bine să alegi o cremă cu acid hialuronic, pentru că acest ingredient e capabil să rețină înmiit greutatea lui în apă. Nu sunt de neglijat nici cremele pe bază de ulei, care creează pe suprafața pielii o peliculă ce împiedică pierderea apei din țesut.

Nu uita de apa vie!

Specialiștii spun că ne hidratăm cel mai bine consumând multe fructe și legume crude. Multe dintre acestea au un conținut mare de apă organică (peste 80%), ce este mult mai ușor reținută de organism și valorificată până la ultima picătură.

Consumă antioxidanți!

Un alt secret pentru o bună hidratare este să consumi alimente bogate în seleniu, zinc, vitaminele C și E, elemente care protejează pielea de ravagiile ultravioletelor și ajută celulele să rețină mai multă apă.

Redu pierderile!

Unele alimente ne ajută să ne hidratăm mai cu spor, pe când altele sunt mari consumatoare de apă ori au efect diuretic și, prin urmare, secătuiesc resursele organismului. Alcoolul, băuturile dulci, cafeaua, condimentele, alimentele sărate, conservele și mezelurile intră în categoria de evitat sau de consumat în cantități mici.

Hidratare la plajă

Unele loțiuni de plajă se aplică ușor și nu lasă senzația de grăsime, însă nici nu hidratează la fel ca o cremă. Dacă vrei să dai pielii un plus de hidratare în plin soare, cremele grase sau uleiurile sunt variantele cele mai bune, iar dacă au efect de răcorire, transpiri mai puțin și nu pierzi apa în ritm alert, chiar dacă sunt zile caniculare.

H2O pentru corp

Tot organismul are de suferit vara, nu doar tenul, așa că e bine să înlocuiești săpunul cu cel mai cremos gel de corp, să-ți hidratezi pielea sub duș sau măcar imediat după baie, pentru a-i aduce o porție zdravănă de apă. O variantă rapidă și eficientă este uleiul, fie că e vorba de gel de duș, fie ulei de corp.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.26/03.07.2014

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Fotolia


Lasă un răspuns

Sus