Esti aici
Femeia.ro > Frumusețe > Coafuri > Par frumos si sanatos cu dieta potrivita

Par frumos si sanatos cu dieta potrivita

Poti avea par frumos si mai ales sanatos nu doar folosind produse de styling potrivite – toate foarte importante si necesare, ci si respectand cateva reguli de dieta care fac bine parului tau.

Parul cu adevarat frumos este cel hranit din interior, pentru ca nici un produs de ingrijire nu poate furniza nutrientii necesari pentru cresterea parului si mentinerea calitatii lui. Si asta pentru ca elementele nutritive necesare parului sunt luate din alimente, in proportie de 90%, iar din produsele cosmetice aplicate pe par doar intr-un procent de 10%. In aceste conditii este esential sa folosesti produse de ingrijire compatibile cu tipul tau de par si cu ingrediente de calitate.

Iata care sunt alimentele care fac par frumos din interior si care trebuie considerate ca aliati pretiosi pentru produsele de ingrijire cosmetice destinate parului.

Orez brun – Nu iti oferea doar senzatie de satietate rapida, dar ca urmare a continutului bogat de fibre si vitamine B si E, ambalate in proteine de inalta calitate, orezul brun fortifica cuticulele parului si il fac mult mai rezistent la agenti externi care afecteaza parul. Uimitoarele combinatii de substante nutritive din orezul brun stimuleaza cresterea parului.

Somon – In afara de acizi grasi omega 3, vitali pentru sintetizarea vitaminelor liposolubile, somonul contine un mineral vital pentru par: zinc. Zincul combate matreata, caderea parului si determina ingrosarea firului de par. Zincul se gaseste si in semintele de soia, in nuci, si in galbenusul de ou, in drojdiea de bere si in dovleac, dar absorbtia de zinc este diferita de la aliment la aliment. Zincul din somon este insa cel mai bine asimilat de organism.

Frunze verzi – Vitamina C, precum vitamina ca A existenta din belsug in toate legumele cu frunze verzi, ajuta la reglarea sebumului, la cresterea numarului de foliculi. Cele doua vitamine sunt foarte bine asimilate din legumele cu frunze verzi, acesta fiind si motivul pentru care o dieta pentru par frumos trebuie sa contina din belsug spanac, varza, broccoli si salata.

Linte – Boabele de linte sunt o excelenta sursa de proteine cu beneficii uimitoare pentru par. O singura ceasca de linte este capabil sa ofere peste 90% din doza zilnica recomandata de acid folic, un antioxidant esential care stimuleaza reinnoirea celulara si incurajeaza cresterea parului. Lintea este si o sursa buna de magneziu, care activeaza in special enzimele din pielea scalpului, astfel ca poate corecta dezechilibrele care duc la caderea parului.

Lactate – Iaurt, lapte sau branza cu un continut redus de grasime sunt obligatoriu o parte a dietei sanatoase. Lactatele sunt o sursa de calciu si de proteine de calitate superioara, cum ar fi caseina. Lactatele cu grasime integrala sunt printre cele mai bune alegerile pentru un par stralucitor. Si daca iti faci griji pentru silueta, afla ca nu grasimea din lactate este o problema ci adausul de zahar si aditivi.

Nucile – Sunt bogate in biotina (vitamina B7), vitamina E si uleiurile omega. Acestea contin si urme de cupru. Acest mineral are rol in producerea de melanina, pigmentul care ofera culoare parului. Lipsa de cupru este o cauza a albirii parului. In plus acestea intervin si mentin culoarea naturala a parului.

Quinoa – este  vitala pentru par pe motiv ca aceasta contine aminoacizi, precum lizina, care ajuta in lupta impotriva caderii parului.

Vitamina C – Este esentiala pentru tot organismul, dar este extrem de utila si pentru frumusetea parului pentru ca protejeaza parul impotriva radicalilor liberi, iar o sursa buna pentru aceasta ar fi ardeii, portocalele, capsunele, rosiile si broccoli, toate ideale pentru a fi sanatoasa si a avea un par frumos.

 

Citeste si:

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns