Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Sfaturi pentru un somn odihnitor

Sfaturi pentru un somn odihnitor

Studiile arata ca odihna insuficienta pe timpul noptii iti afecteaza buna desfasurare a activitatilor de a doua zi si duce la instalarea oboselii cronice. Un somn odihnitor este garantia performantelor in activitatea de zi cu zi si secretul sanatatii.

Somnul insuficient pe o lunga iti pune in pericol sanatatea: lipsa odihnei duce la instalarea afectiunilor cardiovasculare, a problemelor hepatice, a obezitatii si a diabetului. Un adult are nevoie de circa 7-8 ore de somn pe noapte. Iata cateva sfaturi care sa te ajute sa ai un somn odihnitor.

→ Daca iti ia cateva ore din momentul in care te asezi in pat pana adormi (in tot acest timp, nu citesti o carte interesanta, ci te perpelesti pe o parte si pe alta), atunci suferi de insomnie debut, cea mai frecvent tip de insomnie.
→ Ai nevoie de o igiena a somnului si sa renunti la cofeina dupa ora 6 seara si la tutun cu cel putin 3 ore inainte de culcare.
→Culca-te in fiecare seara la aceeasi ora, pentru a-ti regla orarul de somn.

  • 5 riscuri ale lipsei de somn

→ Bea un ceai sedativ care sa te ajute. Ceaiul de musetel sau cel de valeriana sunt eficiente.
→Fereste-te de emotii puternice. Chiar si un film trist te poate afecta, asa ca renunta sa vizionezi pe noapte filme emotionante.
→Exercitiile fizice usoare sunt indicate, pentru a induce o stare de relaxare, dar nu le face chiar inainte sa intri in pat, ci cu jumatate de ora inainte de dus.
→Renunta la cinele bogate de pana acum. Exclude alimentele picante si pe cele grase. Acestea iti perturba somnul.

→ Alcoolul este un fals stimulent. Iti induce o stare de somn, dar vine la pachet cu multiple treziri pe parcursul noptii. Mai bine, evita-l.
→ Anumite alimente sunt recunoscute ca favorizeaza somnul. Acestea sunt lactatele.
→ Inchide televizorul, radioul sau alte surse care-ti perturba somnul.

→ Un ritual de frumusete pe care sa-l aplici seara de seara inainte de culcare te ajuta sa-ti reglezi orarul de somn. Fa un dus cald, urmat de un masaj usor cu o lotiune hidratanta si propune-ti sa nu te mai gandesti la grijile de peste zi. Noapte buna!


Lasă un răspuns

Sus