Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > 5 combinatii sanatoase in post

5 combinatii sanatoase in post

 

Iti prezentam combinatii sanatoase in post, care te ajuta sa traversezi aceasta perioada de restrictii alimentare fara sa ti se para un chin si fara sa numeri caloriile. Principiile dupa care sunt construite aceste combinatii sanatoase in post te ajuta sa jonglezi si cu alte alimente preferate.

1. Sarmale cu orez integral si ciuperci –
Carbohidratii buni din orezul complet in combinatie cu proteinele din ciuperci (sunt numite si carnea vegetala pentru continutul ridicat de proteine), la care se adauga vitaminele si mineralele din varza sunt o varianta sanatoasa de pranz sau cina, care iti furnizeaza combustibil si nici nu te ingrasa.

2. Zacusca cu paine integrala – vinetele sunt pline de fibre, sunt satioase si sunt frecvent recomandate in curele de detoxifiere. In combinatie cu rosiile si uleiul de masline (foloseste acest ulei pentru ca scade colesterolul rau) sunt o sursa de antioxidanti valorosi care cresc imunitatea. Conditia sa nu te ingrasi este sa le asociezi cu painea din cereale complete (secara, orz, ovaz).

3. Bors de legume sau supa crema de legume – o dieta sanatoasa include obligatoriu o supa, bors sau o ciorba. Te hidrateaza si te remineralizeaza, fara sa-ti aduca centimetri in talie. Exclude cartofii din ingrediente si nu o manca cu paine sau crutoane. Poti pune, insa, bucatele de branza tofu.

4. Mancare de dovlecei – o gatesti repede si e ideala daca ai probleme cu greutatea. Aceasta leguma, avand un indice glicemic scazut, antreneaza o glicemie mica, ceea ce impiedica depunerile de grasimi si te impiedica sa te ingrasi. Mai mult, daca suferi cu inima, dovleceii sunt recomandati pentru continutul de potasiu. Dovleceii sunt de baza in orice alte combinatii sanatoase in post.

5. Prajitura cu mere si nuci – din lista noastra nu puteau lipsi deserturile. Doar ca in acest caz situatia e delicata, fiindca nu vrem doar sa mancam sanatos, ci sa nu ne ingrasam. Solutia este ca in loc de „traditionala“ faina alba din compozitia aluatului sa folosesti faina de migdale, iar in loc de zahar pune un indulcitor sau multumeste-te cu gustul parfumat si dulce al marului. In ceea ce priveste nucile acestea sunt mereu binevenite in dieta.

Si uite asa am facut combinatii sanatoase in post!

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus