Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > Bunatati cu pere

Bunatati cu pere

 

O pară are circa 5,5 grame de fibre în fiecare fruct, cele mai multe solubile, ceea ce ţine colestrolul la nivel scăzut şi conferă senzaţie de saţietate. Perele, minunatele fructe ale toamnei nu trebuie să lipsească din dietă în aceasta perioadă. Spre diversitate şi pentru provocarea gustului iată câteva bunătăţi cu pere, inedite şi speciale.

Ininte mai trebuie spus că perele fac parte din categoria fructelor pe care inimă le iubeşte, că urmare a conţinutului mare de potasiu. Perele sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamină C, vitamină K şi fitonutrienti care protejează împotrivă radicalilor liberi şi tonifica pielea.

Bunătăţi cu perehttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/09/21/id-10027449.jpg

Taie o pară în felii, unge fiecare felie cu un amestec făcut dintr-o lingură de ulei, două linguri de unt şi pune-le pe grătar timp de cinci minute, egal şi pe o parte şi pe altă, până se înmoaie. Adaugă feliile de pere într-o salată făcută din salată verde şi fenicul tăiat în peştişori. Pune deasupra bucăţele de brânză feta sau brânză albastră şi o mână de nuci mărunţite. Stropeşte totul cu un sos făcut din suc de lămâie, puţin ulei de măsline, sare şi piper. Este delicios şi foarte rafinat.

Perele sunt ideale că umplutura pentru pui sau curcan. Pur şi simplu îndeasă într-un pui întreg două-trei pere şi coace puiul întreg. Sau coace pere îmbrăcate în fâşii de piept de pui. Prinde cu o scobitoare şi pune totul la cuptor cu puţin ulei, sare, piper şi cimbru. Adaugă şi un pic de vin alb spre final.

Fierbe perele întregi sau în bucăţi în suc de mere, în suc de roşie sau ceai din condimente. Ceaiul de condimente înseamnă un … ceai făcut din apa, ghimbir râs, suc de lămâie, vanile şi anason. Fierbe perele cinci minute în suc cât să le acopere. O să ai o simfonie de arome. Serveşte perele cu sos de vanilie sau sirop de fructe rosii, ori cu frişcă.

Perele sunt perfecte la micul dejun. Iată o idee: pune într-un vas rezistent la temperatură trei linguri de fulgi de ovăz, o linguriţă de zahăr brun, o linguriţă de făină de grâu integral, o linguriţă de unt şi scotisoara. Amestecă şi adaugă o pară tăiată în bucăţele mari. Pune totul în cuptorul cu microunde timp de două minute, amestecând o data la jumăƒtatea timpului de preparare. După asta adaugă peste cerealele caramelizate iaurt simplu, o lingură cu nuci tocate şi un strop de miere. Ai un mic dejun de vis cu aromă şi gust de deşert rafinat.

 


Lasă un răspuns

Sus