Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > Cinci retete pentru orice dieta

Cinci retete pentru orice dieta

In cursul dietelor nu poti manca numai salata si piept de pui la gratar. Pentru a colora perioadele de cura de slabire, inevitabile in aceasta perioada, pentru ca, nu-i asa, ne pregatim pentru vacanta de vara, avem cinci retete pentru orice dieta, gustoase si simple, cu putine calorii.

Suc de fructe in blender

Sucul acesta este ideal ca bautura sau la oricare din gustari. Pune in blender o ceasca de ceai verde, o mana de cuburi de gheata, apoi fructe la alegere, eventual taiate in bucatele daca sunt mai tari. Ideale sunt merele, fructele de padure, caisele, piersicile, citricele, perele si pepenele galben. Evita bananele. Omogenizeaza cu cateva impulsuri scurte si gata! Poti adauga ierburi aromate (menta), condimente (scortisoare, vanile, nucsaoara). Un pahar nu depaseste 100 de calorii.

Supa de vita

Ai nevoie de o bucata de 250 de grame de carne de vita macra. Taie carnea in bucatele cat nuca. Pune carnea intr-un vas impreuna cu o lingura de ulei si doua linguri de otet balsamic. Tine la foc mare pana ce lichidul se evapora si carnea se rumenste usor. Toaca o ceapa, un morcov si jumatate de telina. Pune legumele peste carne si acopera-le cu 1,5 litri de apa fierbinte. Adauga o frunza de dafin. Pune capac, lasa focul mic si fierbe circa 40 de minute. Cand carnea si legumele sunt facute, potriveste de sare. Ai doua portii satioase si consistente de supa de vita, cu carne, fiecare avand doar ceva mai mult de 250 de calorii. Adica o masa perfecta.

Supa de cartofi dulci

Pune o lingura de ulei de masline intr-o tigaie, adauga o ceapa mica tocata marunt, un catel de usturoi, o jumatate de telina tocata marunt, doi-trei ardei grasi tocati marunt, o cutie de rosii in suc proptru (cu rosiile maruntite), si un cartof dulce taiat in cuburi. Pune legumele pe rand, la interval de cateva minute. Adauga un litru de apa, acopera si lasa sa fiarba circa 20 de minute. Potriveste de sare, pune piper si o lingurita de cimbru uscat. Este foarte buna asa, dar poate fi facuta si crema, in blender. O portie are 150 de calorii.

Supa de legume cu pui la gratar

Este o mancare doi in unu, fara angoase calorice. Pune doua jumatati de piept de pui pe gratar pana prind culoare pe ambele parti. Taie bucatile de pui in fasii. Caleste intr-o lingura de ulei o ceapa, doi catei de ustori, doi morcovi si jumatate de telina. Stinge cu apa si lasa sa fiarba. Dupa ce clocoteste la foc mic, 15 minute pune carnea si continua sa fierbi alte 10 minute. Pune sare, patrunjel proaspat si un ardei iute rosu tocat marunt. Adauga o lingura de iaurt si sucul de la jumatate de lamaie. Delicios si simplu. O portie are circa 200 de calorii.

Chiftele de curcan

Toaca o jumatate de piept de carne de curcan. Adauga cimbru, sare, piper, un galbenus de ou, coaja rasa de la o jumatate de lamaie. Amesteca si formeaza chiftele mari. Pune-le pe o hartie de copt si lasa-le la rece. Dupa cel putin doua ore pune-le pe grill pana se rumensc bine, pe o parte, apoi intoarce-le. Sunt delicioasa cu salata verde. O chiftea are mai putin de 100 de calorii!

Analizeaza lista alimentelor cu zero calorii 

(Otilia Ignat)

 

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus