Esti aici
Femeia.ro > Lifestyle > 5 secrete ale oamenilor organizați

5 secrete ale oamenilor organizați

cum sa fii organizata

Cum reușesc oare acești oameni? Sunt mereu punctuali, mereu ordonați, termină întotdeauna totul când trebuie, ba dispun și de timp liber. Iată secretele lor!

Se spune că un birou dezordonat este un semn al creativității, dar o locuință dezordonată cauzează mai degrabă stres, nu intuiții creative. Cine este de obicei haotic și nu se împacă bine cu ordinea se va descurca greu când vine vorba de organizare. Ca o locuință ordonată, luminoasă și plăcută la privit să nu fie doar un vis frumos, am cercetat care sunt secretele oamenilor organizați. Ele te vor ajuta să păstrezi ordinea în orice condiții.

Fac liste

Oamenii organizați alcătuiesc deseori liste. Liste de cumpărături, liste cu sarcinile de la serviciu, liste cu activitățile dintr-o săptămână. Oamenii de acest fel nu doar că fac liste, ci își stabilesc prioritățile și știu mereu ce sarcini trebuie îndeplinite primele și care pot fi lăsate la urmă. Ce este cu adevărat urgent? Ce poate să mai aștepte? Ce poate fi amânat destul de mult? Cât reușesc să fac azi?

Citește și: Cum te menții organizată și motivată când lucrezi de acasă 

Mai mult, toate listele lor sunt realiste. Cine are o listă foarte lungă, greu de dus la capăt și de bifat integral va fi frustrat la finalul zilei. Sarcinile pe termen scurt, rapid de realizat nu vor fi amânate (de exemplu, spălarea hainelor). Sarcinile pe termen lung (de exemplu, redecorarea locuinței) necesită mai mult timp și trec pe lista proiectelor care au nevoie de o planificare mai amplă.

Iau decizii rapide

Cine este organizat trebuie să ia mereu decizii. Și anume rapid și clar. Adică începe cu ordonarea hainelor din dulap și termină cu cumpărăturile. Mulți dintre cei mai organizați oameni reușesc să ia decizii foarte rapid și să se țină de ele.

Important: decizia nu trebuie să fie perfectă; altfel, pierzi prea mult timp deliberând. Esențial este să iei o decizie care-ți convine și s-o urmezi. Timpul pe care, de obicei, îl pierzi deliberând și cântărind o mulțime de variante este astfel salvat, iar oamenii organizați îl folosesc eficient și profită de el. Rezolvă mai multe sarcini într-un timp mai scurt și apoi au la dispoziție mult mai mult timp liber.

Depozitarea este totul

Uiți deseori unde lași cheile? Sau nu-ți amintești unde este dosarul X sau dosarul Y? Soluția oamenilor organizați la aceste probleme este următoarea: orice lucru are un loc bine stabilit. Dacă îți lași mereu lucrurile împrăștiate, pierzi imaginea de ansamblu. Dacă nu ai stabilit deja locuri anume pentru diversele tale lucruri utile, începe chiar de azi. Știind unde se află obiectele pe care le cauți, economisești timp și nervi.

Mai puține obiecte inutile

Cine reușește să ia decizii clare va reuși și să se despartă de mulțimea imensă de lucruri inutile care, de obicei, încarcă o locuință și o fac să arate precum un târg de vechituri. Chiar avem nevoie de toate tricourile pe care le strângem pe rafturi? Oare nu cumva putem să renunțăm la câteva cărți pe care, cu siguranță, nu le vom citi a doua oară? Încearcă să te desparți de anumite lucruri din casă. Este vorba despre cele care nu te interesează, care nu-ți plac și de care, în mod sigur, nu mai ai nevoie.

Dacă îți este foarte greu să începi această muncă de sortare și debarasare, iată un sfat de la profesioniști: atârnă-ți invers în dulap umerașele cu haine. După ce porți anumite piese, atârnă-le corect. După un timp, vei vedea clar ce haine porți și ce nu. În felul acesta, te vei convinge mai ușor că nu ai ce face cu toate obiectele care se înghesuie în spațiile de depozitare.

Același lucru este valabil și pentru alte obiecte care ocupă loc inutil.

Citește și: Minimalismul este noul clasic

Apreciază timpul

Cum fac oamenii organizați? Pare că au timp pentru toate lucrurile, ba chiar au timp pentru și mai multe sarcini. Secretul este destul de simplu: își administrează mult mai bine sarcinile și se organizează inteligent, astfel încât să-și finalizeze proiectele la timp. A delega, în loc de a face totul singur, este doar una dintre soluții. Ei cer ajutor atunci când au nevoie. Sunt disciplinați și știu să-și stabilească foarte clar prioritățile. Înțeleg bine care este randamentul lor și își cunosc capacitățile și punctele slabe. Au o judecată bună când evaluează sarcinile noi și înțeleg rapid ce e de făcut și de cât timp au nevoie.

Timpul lor liber este sfânt și îl folosesc pentru relaxare, încărcarea bateriilor și acel dolce farniente care eliberează de stresul cotidian. Știu că timpul lor este prețios și nu-l irosesc în activități neplăcute sau cu oameni nepotriviți ori angajându-se în sarcini care nu-i interesează. Sunt pur și simplu niște buni manageri ai timpului, pe care-l prețuiesc și cu care se împacă foarte bine.

 

 

 

Text: Dana Verescu

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns