Esti aici
Femeia.ro > Lifestyle > Cum să pornești motorul mașinii iarna

Cum să pornești motorul mașinii iarna

masina iarna

Temperaturile scăzute din sezonul rece pot influența negativ pornirea motorului mașinii tale. După ce ai îndurat frigul dimineților de iarnă, ai degivrat parbrizul sau ai deszăpezit automobilul, cea mai mare frustrare este să intri în mașină și să constați că nu pornește.

Este dovedit faptul că vremea rece și bateriile auto nu se împacă foarte bine. Dintre componentele mașinii, acumulatorul resimte cel mai mult șocul termic. Pentru a nu fi pus în situația de a rata o întâlnire importantă din cauza mașinii care nu pornește, îți prezentăm câteva dintre motivele pentru care motorul este pus în dificultate de vremea rea și sfaturi despre întreținerea autoturismului iarna. Alege dintr-o gamă variată de baterii Bosch auto de pe site-ul ePiesa.ro și poți beneficia de serviciul de livrare și montaj la domiciliu.

De ce nu pornește motorul?

Acumulatorii auto produc mai puțin curent electric la temperaturi negative. Întrucât o baterie rece produce mai puțină energie, acest lucru poate duce la dificultăți de pornire. Iarna, uleiul de motor devine mai gros și nu realizează aceeași ungere a componentelor ca în sezonul cald. Diferența de presiune o va resimți tot bateria, care devine suprasolicitată pentru pornirea motorului. Orice urmă de apă sau condens în circuitul combustibilului poate afecta manevra de pornire. După ce motorul ajunge să ruleze, alternatorul gestionează capacitatea electrică a mașinii, însă la pornire toată presiunea este pusă pe acumulator. De aceea este important ca iarna rezervorul de carburant să nu fie niciodată aproape gol.

Cum să eviți penele de curent ale mașinii?

Cea mai bună soluție pentru a trece cu bine peste sezonul rece este parcarea mașinii într-un garaj. Un garaj încălzit reprezintă varianta ideală. Dacă nu ai această posibilitate, încearcă să parchezi mașina la adăpostul unui perete sau unui copac, pentru a nu fi expusă gerului. Diferența dintre o mașină lăsată în aer liber și una adăpostită lângă un zid este de câteva grade. Majoritatea producătorilor scriu în manualul proprietarului ce fel de ulei trebuie utilizat în sezonul rece.

Dacă la schimbul de ulei din toamnă optezi pentru unul sintetic, vei obține o ungere superioară a componentelor motorului, lucru care eliberează bateria de o suprasolicitare la pornire. Simbolul „W” din indicativul înscris pe cutia de ulei de motor vine de la „winter”, iar cifra dinainte corespunde unei valori de temperatură la care își păstrează vâscozitatea standard. Uleiurile 0W dau randament până la -40 grade Celsius, iar cele 5W până la -30 grade Celsius. Cu toate acestea, normative sunt datele înscrise în manualul de utilizare a autoturismului. Poți ajuta bateria să-și concentreze întreaga putere pe pornirea motorului dacă înainte de a învârti cheia în contact oprești consumatorii de curent: faruri, încălzire, dezaburire sau sistemul audio.

Baterie auto descărcată – cum să remediezi situația

Un prim semn că ai o baterie auto aproape descărcată este atunci când motorul nu pornește la prima cheie. Redresarea acumulatorului este o soluție doar dacă este relativ nou și ai avut o pierdere involuntară de curent: faruri sau alți consumatori uitați aprinși cu motorul oprit. Dacă este vechi, singura soluție este înlocuirea bateriei. Curățarea bornelor bateriei de praf, oxizi sau alte impurități face parte din manevrele de întreținere periodică a mașinii. În caz că apelezi la un service specializat pentru ultima revizie înainte de începerea sezonului rece, un mecanic se va ocupa cu siguranță de verificarea bateriei și a circuitelor electrice.

Dacă te ocupi personal de acest aspect, asigură-te că toate contactele bornelor sunt curate, pentru a nu pierde curent din cauza coroziunii sau a murdăriei. Atunci când mașina nu pornește din cauza bateriei, o poți porni folosind cabluri de pornire sau un redresor. Este o soluție temporară, pentru a ajunge într-un centru de înlocuire. Cu cablurile de pornire poți primi curent de la un acumulator auto funcțional, montat pe altă mașină, cu bornele legate la același simbol (+ la + și – la –). Manevra se folosește doar pentru a porni motorul, apoi cablurile se deconectează, pentru a lăsa alternatorul să încarce bateria consumată. Încărcarea bateriei cu ajutorul redresorului presupune demontarea acesteia și conectarea la aparatul alimentat de o priză electrică, proces ce durează câteva ore.

Expunerea la temperaturi negative este resimțită mult mai puternic de acumulatorii auto vechi. Dacă bateria mașinii tale are mai mult de 5 ani și dă semne de oboseală, singura soluție rămâne înlocuirea înainte de venirea iernii. Pentru mai multă siguranță, nu uita de vizita la mecanic pentru revizia dinaintea sezonului rece.

 

 

Sursa: Digital WorkForce
Sursa foto: pexels

Comments

comments

Lasă un răspuns