Esti aici
Femeia.ro > Promo > Cum traversezi un atac de panica

Cum traversezi un atac de panica

Grija pentru responsabilitatile care te asteapta ar putea sa duca la depresie si chiar la atacuri de panica. Incearca asadar sa te linistesti si sa iti clarifici din timp sentimentele si gandurile.

Daca traversezi totusi un atac de panica, trebuie sa inveti sa te autosugestionezi, astfel incat sa ii diminuezi impactul. Important este sa iti dai seama care metoda te-ar putea ajuta cel mai bine si sa iti amintesti ce trebuie sa faci in momentul cand simti ca te cuprinde panica.

Consuma adrenalina
Senzatia de hiperventilatie si palpitatii vine dintr-un nivel crescut de adrenalina. Specialistii recomanda pentru calmare o plimbare scurta, sau miscare fizica, pentru relaxarea musculaturii.

Incetineste-ti respiratia
Atacul de panica inseamna respiratie accelerata, moment in care trebuie sa intervina constiinta si sa ii controlezi respiratia la 8-12 respiratii pe minut. Alta metoda ar fi sa tragi aer in piept, sa iti tii respiratia pana cand numeri pana la patru, apoi sa expiri incet.

Nu abandona situatia
Daca panica apare in momentul in care te intalnesti in mod repetat cu o situatie, nu o lasa nerezolvata. Acest lucru ar putea favoriza aparitia fobiilor. Dupa ce te detensionezi si depasesti momentul, revino pentru a clarifica, fie cu tine insati, fie cu cei din jur problema.

Distrage-ti atentia
In loc sa te concentrezi pe sentimentele care fac panica sa creasca, poti incepe sa vorbesti cu cel de langa tine sau sa privesti in jurul tau ori sa iti canalizezi atentia asupra respiratiei. Orice ar fi, distragerea atentiei este o modalitate buna de a depasi momentul. Totusi, ar fi bine sa nu lasi situatia nerezolvata si sa revii asupra temerilor, pentru a le invinge definitiv.

Comments

comments

Lasă un răspuns