Esti aici
Femeia.ro > Promo > Dieta pentru cresterea fertilitatii

Dieta pentru cresterea fertilitatii

Cu mult timp inainte ca specialistii in nutritie sa existe, oamenii faceau conexiuni intre fertilitate si dieta. Unele mancaruri erau preferate pentru ca aveau forme ale organelor genitale, in timp ce altele cresteau temperatura corpului.

Alimentatia influenteaza atat pozitiv, cat si negativ posibilitatea de a concepe un bebe. O dieta prea stricta care conduce la pierderea drastica a kilogramelor poate afecta ovulatia la femei si poate reduce formarea spermei la barbati. Stridiile au parca o putere miraculoasa cand vine vorba de a face copii datorita continutului bogat in zinc. La fel de importante pentru calitatea spermei sunt si vitamina E, calciul si vitamina D. Cafeaua si alcoolul la femei scad sansele de a ramane insarcinata cu pana la 50%, in timp ce o ceasca de cafea inainte de sex pentru partener este mai mult decat benefica.

Dincolo de aceste sfaturi generale, avem si cateva sugestii in ceea ce priveste un meniu care favorizeaza conceperea unui bebe atunci cand tu si partenerul tau va doriti acest lucru.

MIC DEJUN

  • Fulgi de ovaz cu doua lingurite de germeni de grau
  • Lapte degresat sau iaurt
  • Fructe prosapete sau suc de portocale

PRANZ

Varianta 1

  • Sandvis din paine de grau cu branza prajit la gratar
  • Salata de spanac si zmeura

Varianta 2

  • Rulada de curcan cu legume
  • Fructe
  • Lapte degresat

CINA

Varianta 1

  • Curcan cu fulgi de ovaz
  • Sos de ghinde
  • Mazare
  • Ceai de ierburi

Varianta 2

  • Supa de linte
  • Felii de rosie si avocado
  • Paine cu cereale
  • Iaurt

Varianta 3

  • Carne de vita
  • Piure de cartofi cu usturoi
  • Salata verde cu seminte de dovleac

In plus, tineti minte ca sunt recomandate alimentele bogate in vitamina E (ulei de masline, germeni de grau) si ca trebuie sa renuntati amandoi la alcool, cofeina si tutun. Barbatilor li se recomanda totodata 15 mg de zinc si 1000 mg de calciu zilnic.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns