Esti aici
Femeia.ro > Promo > Mancam cu intelepciune ca sa traim mai fericiti

Mancam cu intelepciune ca sa traim mai fericiti

In multe tari din Uniunea Europeana sunt realizate proiecte dedicate acestei teme, iar de aceasta data a venit rȃndul Romȃniei, unde se desfasoara pentru prima data campania „5 portii de legume, fructe sau suc de fructe”. Publicul tinta al acestui program sunt mamele care au copii aflati in primii ani de scoala.
 
Niciodata nu se poate vorbi de „prea multa educatie” 
Campania este un proiect informativ-educational cu caracter prosocial! Principalul sau scop este promovarea stilului de viata care consta, mai ales, intr-o alimentatie echilibrata, bogata in fructe si legume, consumate in proporţii adecvate. O portie este egala cu un fruct sau cu o leguma de marime mijlocie sau cu cateva bucati mai mici. Un aspect important al campaniei il reprezinta cresterea gradului de constientizare in rȃndul copiilor si adultilor cu privire la consumul de legume si fructe, precum si educatia in jurul acestei idei.
 
„In Romania, educatia nutritionala este aproape inexistenta. Rata de crestere a obezitatii si a altor boli metabolice este exploziva, asadar o campanie care urmareste promovarea unei alimentatii sanatoase nu poate fi decat binevenita. Din constatarile mele, dar si din studii efectuate in rȃndul populatiei, consumul de fructe si legume este deficitar in Romania, mai ales din cauza unei slabe informari in privinta beneficiilor pe care fructele si legumele le-ar aduce sanatatii noastre. Este important ca romanii sa inteleaga aceste aspecte si sa fie motivati sa isi modifice modul de alimentatie, ajungand la un consum de cel putin 400 g de fructe sau legume, impartite in cinci portii, in fiecare zi”, declara dr. Serban Damian, specialist in nutritie si medic sportiv.
 
Inainte de inceperea campaniei, organizatorii au cerut sa se realizeze studii care au masurat gradul de constientizare cu privire la consumul de fructe si legume, in randul mamelor cu copii cu vȃrste cuprinse intre 3 -10 ani. Rezultatul acestor studii arata necesitatea unei educatii a publicului larg in privinta consumului de legume si fructe.
 
Campania se va desfasura pe o perioada de trei ani, pana in septembrie 2014. Organizatorul ei este Uniunea Nationala a Producatorilor de Sucuri (KUPS). Proiectul este finantat din bugetul Uniunii Europene si al Republicii Polone, precum si din bugetul Fondului de Promovare a Fructelor si Legumelor, administrat de catre Agentia Pietei Agricole din Polonia. Acestei campanii s-au alaturat si Dana Nalbaru si Corina.
 

Comments

comments

Lasă un răspuns