Esti aici
Femeia.ro > Promo > (P) Siluetă și confort digestiv

(P) Siluetă și confort digestiv

optifibre

Am fi mult mai voioşi şi sănătoşi dacă hrana cu care ne ospătăm ar consta mai puţin în produse rafinate și mai mult în alimente bogate în fibre, susţin, bazându-se pe rezultatele multor studii, nutriționiștii.

Înţelegem prin fibre alimentare acea parte din alimentele de origine vegetală – fructe, legume, cereale integrale şi derivatele lor – pe care organismul nu o poate digera sau absorbi. Şi totuşi, chiar dacă doar traversează aproape intacte stomacul, intestinul subţire şi colonul, pe acest traseu absorb tot felul de „inamici“ – colesterol, săruri ale metalelor grele, toxine –, pe care ulterior îi evacuează, jucând, aşadar, un rol major în menţinerea stării de sănătate.

Digestie dificilă?

La nivel global, aproximativ 30% din populație suferă de probleme ale tractului intestinal, iar femeile sunt mai afectate decât bărbații. Dintre acestea, cele mai cunoscute sunt constipația, balonarea, arsurile digestive, greața, diareea. Mâncatul pe fugă sau combinațiile alimentare nefericite, fumatul, sedentarismul, consumul deficitar de lichide, stresul sunt doar câteva dintre motivele pentru care e posibil să ne simțim veșnic balonați, să avem crampe sau arsuri. Acestora li se mai poate adăuga vreo intoleranță alimentară nedescoperită ori cine știe ce dezechilibru la nivelul florei bacteriene care colonizează tractul digestiv.

femeie mananca salata

În momentul în care simptomele nu apar doar periodic, ci devin obișnuință, este timpul să se facă o serie de schimbări în privința dietei. Bea cel puțin doi litri de lichide pe zi, mănâncă mai multe fructe, legume, cereale integrale și alte alimente bogate în fibre!

Avantajele fibrelor, de neegalat

Fibrele alimentare îmbunătăţesc digestia, cresc viteza de trecere a alimentelor prin tractul gastrointestinal, stimulează peristaltismul, curăţă colonul de reziduurile stagnante, eliberând de toxine nu doar aparatul digestiv, ci şi sistemul limfatic.

Necesarul zilnic

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, pentru un stil de viață echilibrat, este indicat să consumi zilnic între 20 și 35 de grame de fibre.

Cerealele, cum ar fi ovăzul, grâul și orzul, conțin o cantitate mare de fibre. Dintre legume, broccoli, vinetele, roșiile și sfecla reprezintă surse bogate în fibre. Fructele cu pulpă (mere, pere și piersici) sunt, în general, surse bune de fibre solubile. Toate fructele cu coajă lemnoasă sunt bogate în fibre insolubile.

Alimentele crude, față de cele gătite, alimentele cu coajă (merele, de exemplu), față de cele fără coajă, produsele din cereale integrale (de exemplu, grâul, orzul și orezul), față de cele rafinate (albe), conțin mai multe fibre.

Ca să-ţi faci o idee despre cum să acoperi acest necesar, află că, spre exemplu, un măr conține 4g de fibre, o pară – 5 g, o banană – 3 g, 100 g de morcovi – 3 g, o cană cu fasole ori de linte – 15 g, o ceşcuţă cu zmeură – 7 g.

Mereu la îndemână!

optifibre

OptiFibre poate fi soluția pentru a echilibra tranzitul intestinal, mai ales atunci când situația nu ne permite să ne luăm fibrele din alimente, deoarece mâncăm pe fugă sau nu reușim să facem mișcare.

OptiFibre® conține gumă de guar parțial hidrolizată, 100% fibre solubile obținute din boabe de guar, cu efect prebiotic, care ajută la reglarea tranzitului intestinal în mod natural. Este o soluție vegetală, solubilă în apă, nu este vâscoasă ori gelatinoasă, nu are gust sau miros.

Utilizare: cu apă rece, apă caldă sau adăugat în alimente semisolide, fără a altera textura sau gustul în niciun fel.
Beneficii: Ajută la mișcările intestinale, în caz de constipații ocazionale sau constipație cronică, balonare, gaze, dureri abdominale etc.

OptiFibre poate fi utilizat și de copii cu vârsta mai mare de 3 ani, femei însărcinate sau care alăptează și care suferă de constipație.

Află mai multe despre OptiFibre aici: www.nestlehealthscience.ro/optifibre.

Comments

comments

Lasă un răspuns