Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 11 trucuri ca sa slabesti mai usor

11 trucuri ca sa slabesti mai usor

dieta

Cu mici schimbări în alimentație și în stilul de viață, vei reuși să scapi de surplusul de kilograme într-un mod mai puțin frustrant decât o dietă severă.

Te-ai săturat de înfometare, dietele complicate și greu de respectat, exercițiile fizice extenuante și de numărat caloriile din farfurie? Nicio problemă! Chiar dacă renunți la aceste bine-cunoscute metode de slăbit, asta nu înseamnă că vei fi obligată să trăiești toată viața cu coșmarul kilogramelor în plus. Există alte soluții, mai puțin frustrante și ușor de aplicat. Iată zece reguli pe care să le incluzi în rutina ta zilnică!

1. Uită de kilogramele în plus

Cu cât te obsedează mai mult ideea de a slăbi cu orice preț, cu atât mai greu vei scăpa de kilogramele pe care le ai în plus. Mentalul joacă un rol foarte important în procesele de slăbire şi îngrăşare. Dacă vrei cu adevărat să obţii rezultate, încearcă să nu mai opui atâta rezistență surplusului de greutate. Acceptă-te și iubește-te așa cum ești și vei vedea că organismul știe să se regleze singur!

2. Mănâncă puţin și des

Probabil că ai mai auzit acest sfat, dar oare chiar l-ai pus în aplicare? Mâncând puţin şi des, îţi stimulezi metabolismul. În plus, corpul procesează mai uşor mesele mici. Aşadar, în loc să iei trei mese mari pe zi, împarte-le în 5-6 mici. Este foarte important să nu ratezi micul dejun: mănâncă măcar un fruct, o felie de pâine prăjită cu ceai, câțiva biscuiți etc. Important e să nu pleci la serviciu cu stomacul gol. Nu aștepta să te lovească o foame de lup până să iei masa: mănâncă puțin și des în cursul zilei. Între mesele principale, ia câte o gustare: un fruct și o bucată de brânză sau un morcov și câteva nuci sau migdale.

3. Spune da aperitivelor

Înaintea meselor principale, mănâncă un aperitiv ușor, care poate fi o supă, o salată, un morcov. De ce te ajută acest lucru? Pentru că micile gustări sunt sărace în calorii și au marele avantaj că îți potolesc pofta de mâncare. Iar când vei avea în față felul principal, vei mânca mai puțin. E o modalitate sănătoasă și simplă de a consuma mai puține calorii pe zi.

4. Mărește porţia de proteine

Poate că nu știai, dar alimentele bogate în proteine sunt foarte sățioase. Dacă la o masă nu consumi suficiente proteine, ți se va face repede foame după aceea. Așadar, ai grijă ca proteinele să fie prezente la fiecare masă, iar la prânz și seara mănâncă cel puțin 100 g de carne (pui, pește, vită) sau două ouă sau 250 g de leguminoase (fasole, mazăre, linte), care sunt o sursă excelentă de proteine.

5. Nu te înfometa

Este una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți comite dacă intenționezi să slăbești. Înfometarea nu face decât să supună organismul unui stres inutil, iar ca să se apere, el va reacționa exact cum nu-ți dorești: va stoca fiecare calorie în plus. Mai mult, dacă te așezi la masă mult prea flămândă, categoric vei fi tentată să mănânci peste măsură. În concluzie, când apare senzația de foame, nu o ignora, fiindcă înfometarea nu-ți aduce decât dezavantaje.

6. Bea multă apă

Este important să bei multe lichide, în special apă: cel puțin opt pahare pe zi. Dacă este bine hidratat, organismul își poate îndeplini corect funcțiile, inclusiv pe cele metabolice. Cu 30 de minute înaintea meselor principale, bea o cană de ceai verde, recunoscut pentru proprietățile lui de a topi grăsimile.

7. Mergi mai mult pe jos

Dacă mergi la serviciu cu mijloacele de transport în comun, coboară cu o stație mai devreme și străbate restul distanței pe jos. De asemenea, ori de câte ori ai ocazia, ieși la o plimbare: te relaxezi și, în plus, într-o jumătate de oră scapi fără efort de 60 de calorii.
Uită de lift: urcând scările, consumi 50 de calorii în cinci minute.

8. Mănâncă încet

Mestecă mai încet decât obișnuiești, pentru că așa vei mânca mai puțin. Creierul transmite semnalul de sațietate abia la 20 de minute după ce ai început să iei masa. Dacă tu obișnuiești să înfuleci hrana în loc să savurezi fiecare îmbucătură, în cele 20 de minute vei mânca mai mult decât are nevoie cu adevărat organismul. Așadar, încetinește ritmul: mestecă încet, fără grabă. Dacă nu reușești, încearcă trucurile pe care ți le propunem. De exemplu, folosește mâna stângă, taie în bucăți mai mari ingredientele salatei ca să fii obligată să mesteci mai mult și încet, fă o pauză de 10-15 minute după ce ai terminat o jumătate de porție, nu lua masa singură.

9. Nu-ți refuza micile plăceri

Chiar dacă vrei să dai jos câteva kilograme, să nu mai mănânci deloc ciocolată sau prăjiturele este frustrant. Așadar, ocazional răsfață-te cu ceva dulce. De exemplu, savurează un croasant duminică dimineața, iar într-una din serile săptămânii, delectează-te cu o prăjitură cu ciocolată sau un cornet de înghețată.

10. Râzi în fiecare zi

Râsul te ajută să scapi de stres, depresie, tristețe și este, în același timp, un excelent exercițiu pentru plămâni, organele abdominale și sistemul cardiovascular. Mai mult, studii recente au dovedit că 10-15 minute de râs consumă 40 de calorii. Iar asta nu e tot: râsul limitează stocarea caloriilor. Asta înseamnă că poți slăbi fără să faci altceva decât să te amuzi copios. Cu cât mai mult, cu atât mai bine!

11. Dansul, aliatul siluetei

Sigur că nu ai chef de dans în fiecare zi, dar măcar în weekend poți găsi o oră liberă în care, alături de soț și de copii, să te distrezi exersând mișcări de tangou, samba, disco. Nu contează ce și cum dansezi: într-o oră de dănțuit, arzi în jur de 450 de calorii. Nu reziști o oră? E bine și dacă dansezi numai o jumătate de oră.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.39/2014
Autor: Angelica Cîlțan
Sursa foto: pixabay

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus