Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 24 de ore de energie

24 de ore de energie

Ti-am facut o strategie perfecta pentru 24 de ore de energie. Daca folosesti acest plan in fiecare zi, viata ta va fi perfecta!
7:00 A sunat ceasul şi eşti ruptă de oboseală? 
Apa te trezeşte instantaneu! Chiar dacă ultimul lucru pe care ţi-l doreşti este să intri în cadă pe jumătate adormită, o duşuială de numai cinci minute te înviorează cât ai clipi. Apa să fie mai mult rece, nicidecum fierbinte, numai bună pe temperaturile de afară. 
7:30 Ia un mic dejun săţios!
Ca să-ţi ridice tonusul, prima masă a zilei trebuie să includă proteine şi fibre. Un exemplu bun ar fi o felie de pâine integrală cu un ou fiert şi o porţie de legume crude. Energia din aceste alimente se eliberează lent şi-ţi ţine de foame o bună parte din zi.
7:45 Bea-ţi cafeaua!
Fără ea, mulţi dintre noi nici nu pot deschide bine ochii. Te trezeşte, te energizează, creşte puterea de concentrare şi îmbunătăţeşte memoria pe parcursul întregii zile. În plus, cafeaua produce căldură în organism, stimulând metabolismul.  De o regulă trebuie să ţii cont: cafeaua nu se bea pe stomacul gol – altfel, face mai mult rău.
9:00 Fă-ţi o listă de priorităţi!
Dacă începi să faci multe lucruri deodată, o să te simţi copleşită, iar de aici până la a te lăsa cuprinsă de oboseală nu este decât un pas. Pe măsură ce termini din sarcini, ia mici pauze (zece minute pe oră) în care să te relaxezi şi să faci puţină mişcare.
11:00 Arome tonice
Uleiurile esenţiale de lămâie, rozmarin, ghimbir şi lavandă au efect revigorant dacă pui câteva picături pe o batistă şi inspiri.
13:00 B delicios
Alimentele care conţin vitamina B cresc nivelul de energie. Mai ales când eşti stresată şi foarte ocupată, ai mare nevoie de un impuls în jurul prânzului. În funcţie de timpul de care dispui, poate fi vorba de o banană, un ou, lapte, ton, peşte, carne slabă, ciuperci sau de un pahar cu lapte. Pauza de masă nu este doar binemeritată, ci şi foarte necesară!
15:00 Oxigenează-te!
Este ora la care riscul de a te apuca somnul este cel mai mare. În acest sens, se recomandă câteva exerciţii simple de respiraţie pentru o mai bună oxigenare a creierului. Ce ai de făcut este să respiri alternativ pe câte o nară. Aşază-te pe scaun cu spatele drept, apasă nara dreaptă cu degetul mare şi inspiră adânc pe nara stângă rămasă liberă, numărând până la patru. Eliberează nara dreaptă şi expiră printr-un suflu rapid. Exact în acelaşi mod, inspiră pe nara stângă, acoperind-o pe cea dreaptă. Se repetă vreme de cinci minute. Dacă nu-ţi plac tehnicile de respiraţie, la fel de eficientă este o cană cu ceai de ginseng sau guarana.
16:00 Gustarea perfectă
Fructe proaspete sau uscate, alune-de-pădure, migdale, mieji de dovleac sau floarea-soarelui, toate sunt o alegere bună dacă nu mănânci mai mult decât cuprinzi într-un pumn.
18:00 Puţină mişcare
În jurul acestei ore este cel mai indicat să mergi la aerobic, înot sau să alergi prin parc. Nu doar că îţi sporeşti vitalitatea, dar îţi şi tonifici corpul, plus că elimini hormonii de stres care te-ar împiedica să te odihneşti bine noaptea.
20:00 Farfuria perfectă
O cină uşoară, care să conţină alimente bogate în triptofan, precum peştele, puiul, curcanul, dar şi avocado sau tofu, ajută organismul să producă serotonină, hormonul fericirii, dar şi al somnului ca de bebeluş. În schimb, nu te atinge de brânză, ciocolată, cârnăciori, şuncă, vinete!
21:30 Deconectează-te!
Fă o baie caldă, un masaj sau citeşte câteva pagini dintr-o carte. Astfel, te eliberezi de stres şi te pregăteşti de somn. 
22:30 Gustare somnoroasă
Cu o jumătate de oră înainte să te bagi în pat, poţi să te delectezi cu o linguriţă de miere sau cu 2-3 bucăţele de ţelină. Ambele te ajută să dormi.
23:00 Somn uşor!
Închide orice sursă de lumină ţi-ar distrage atenţia de la somn şi… vise plăcute!

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus