Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > 3 metode chinezesti antistres

3 metode chinezesti antistres

Poate ti-au atras atentia imagini filmate in parcuri din China, la ora 6 dimineata. Sute de oameni de toate varstele executa miscari aparent bizare, in grup sau fiecare in legea lui. Aceasta gimnastica de sanatate cu miscari unduitoare, cursive, este pentru ei un mod de viata, o mostenire ancestrala.

Eternitatea Universului si ritmurile permanentelor sale transformari a indus ideea ca si omul poate deveni nemuritor, daca se adapteaza si se aliniaza perfect acestor ritmuri. Tai Chi Chuan reprezinta o punere in practica a excelentei armonizari intre latura subtila a omului (retea de meridiane energetice, control mental, evolutie spirituala) si cea fizica (muschi, tendoane, articulatii, oase, vase de sange si inima).

Miscarile – in majoritate lente – permit eliberarea tuturor meridianelor energetice ale practicantului si curgerea neintrerupta a chi-ului (energia vitala) pe toate ramificatiile. Pornind de la celebrul principiu taoist al unitatii contrariilor yin-yang, exercitiul cultiva prin incetineala miscarilor (yin) cresterea resurselor de forta si reactii extrem de rapide (yang).

Daca te simti obosita fizic si intelectual, Tai Chi Chuan iti da posibilitatea ca in cateva minute sa-ti recapeti tonusul, sa te simti tanara si optimista. Practicarea zilnica a „dansului miraculos” iti va consolida un edificiu adesea devenit fragil: increderea in fortele tale. Ce mai castigi daca inveti si practici Tai Chi? N-ai sa mai transpiri excesiv, inima va functiona mai bine si tensiunea arteriala se va stabiliza la valori normale.

Menopauza va intarzia sa se instaleze, efectele ei vor fi mult diminuate si nu te mai paste riscul osteoporozei. Sexul devine o ocazie de a te armoniza cu iubitul tau, provocandu-i cele mai neasteptate trairi spirituale si extazul desavarsit. Tai Chi Chuan este o disciplina fondata pe armonie, pe dezvoltarea si stapanirea energiei interne Chi. Trei silabe si o arta ce poate reda trupului tau armonia, supletea si energia.

Tui Na este o terapie orientala care s-a dezvoltat in China cu peste doua mii de ani in urma. Ea actioneaza direct asupra sistemului energetic al corpului. Asemenea acupuncturii, masajul Tui Na lucreaza cu energia Chi a persoanei pentru a-i echilibra starea de sanatate, insa nu foloseste ace.

Intre afectiunile pe care le trateaza cu succes se numara problemele musculoscheletale si tulburarile digestive, respiratorii si ale sistemului reproducator provocate de stres cronic. Spre deosebire de alte tipuri de masaj clasic, masajul Tui Na se concentreaza direct asupra persoanei si a starii sale de spirit si nu se limiteaza la simpla aplicare a unei tehnici pe corp.

Terapeutul invata sa diagnosticheze pacientul simtindu-i pulsul, care il ajuta sa-si dea seama care meridiane au nevoie de stimulare si care trebuie „supuse” pentru a-i imbunatati starea generala. Scopul lui este acela de a stabili un flux mai armonios al Chi-ului prin sistemul de meridiane, permitind trupului sa se vindece de la sine.

Metodele Tui Na includ tehnicile de masaj asupra muschilor si tendoanelor, cele de acupresura pentru influentarea directa a fluxului energiei si tehnicile de manipulare pentru imbunatatirea relatiilor musculoscheletale si ligamentoase.

Uneori, pentru grabirea vindecarii, se folosesc si diverse ierburi chinezesti cu efecte benefice recunoscute. Masajul Tui Na e studiat ca disciplina de sine statatoare in cadrul marilor universitati de medicina din China si e folosit in spitale alaturi de alte terapii traditionale.

Trei discipline chineze antice – Chi Kung, Tai Chi si masajul Tui Na – te invata cum sa lupti cu succes impotriva „umbrelor” care-ti ameninta sanatatea si vigoarea.

Chi Kung – arta armonizarii interioare

E un sistem filozofic chinez vechi de cel putin 5000 de ani; a rezistat probei timpului si acum, la inceputul secolului 21, cunoaste o revenire uimitoare. Aceasta ,,arta a energiei vitale” e cea mai complexa si avansata metoda de imbunatatire a sanatatii si longevitatii, conferind sentimentul armoniei cu sine si cu lumea inconjuratoare.

Practica Chi Kung contine patru principii de baza: mintea, ochii, miscarea si respiratia. Mintea este prezenta intentiei, ochii sunt concentrarea intentiei, miscarea e actiunea intentiei, iar respiratia, fluxul intentiei. Desigur, e nevoie de ani de practica pentru a ajunge sa le intelegi pe deplin si in profunzime dinamica.

Practicarea Chi Kung dezvolta prin exercitii mentale si fizice o admirabila stare de sanatate, optimism si echilibru psihic. Are o multime de beneficii, ce pot fi impartite in cinci mari categorii:

  • vindecarea bolilor si imbunatatirea starii de sanatate
  • sporirea vitalitatii si dezvoltarea fortei interne
  • prelungirea tineretii
  • cultivarea mintii si a intelectului
  • inaltarea spirituala

Potrivit medicinii chineze, numeroase boli au drept cauza excesul de sentimente precum furia, supararea, sau durerea si deficitul de bucurie, compasiune, optimism. Acesti factori, alaturi de o alimentatia defectuoasa si conditiile potrivnice de mediu, pot face ca Chi-ul (energia vitala) sa fie prezent in cantitate prea mica in corp, sa se blocheze sau sa stagneze in anumite zone ale corpului.

Prin practicarea cu perseverenta a Chi Kung, vei deveni mai constienta de ceea ce se intampla in interiorul tau si vei reusi sa-ti construiesti un sistem defensiv imbatabil impotriva dezechilibrelor si blocajelor care iti afecteaza Chi-ul, forta ce integreaza relatia dintre trup (materie, structura) si minte (proces, functie).

Armonia respiratiei si agilitatea obtinute fara brutalitate pe parcursul sedintelor, in ritm propriu, permit o mai buna concentrare, o recuperare mai rapida in fata stresului si a oboselii, invitand la meditatie.

Citeste si: Ce ravagii face stresul /Casa curata, tratament antistres /Top 15 sfaturi antistres /


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus