Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > 3 planuri sănătoase de aplicat rapid la început de an

3 planuri sănătoase de aplicat rapid la început de an

planuri sanatoase

Obiceiul de a-ți stabili anumite obiective pentru noul an nu este deloc atât de recent pe cât te-ai aștepta. Se spune că tradiția se trage din vechea Babilonie de acum 4000 de ani, când anul nou venea cu echinocțiul de primăvară. Dacă și tu începi noul an cu planuri mărețe, noi îți urăm să ți le îndeplinești pe cât mai multe, ba chiar adăugăm și noi pe lista ta încă 3 idei benefice.   

  1. Programează-te la doctor

Majoritatea specialiștilor, fie că sunt endocrinologi, ginecologi sau chiar stomatologi, ne recomandă controale de rutină anuale sau bianuale. Dacă tot introduci obiceiuri noi la început de an sau îți dorești să te asiguri că nu vor apărea neplăceri pe parcursul său, programează-te la doctor, în funcție de anumite simptome sau probleme la care ești predispusă sau gândindu-te la afecțiunile pe care ai putea să le dezvolți, în urma obiceiurilor tale. Spre exemplu, având în vedere că perioada sărbătorilor este una încununată cu un festin culinar care, adesea, se transformă chiar într-un abuz alimentar, prima noastră recomandare este să îți faci o programare la unul dintre medicii foarte buni cu specializarea gastroenterologie, pe care îl poți găsi la Centrul Medical Matei Basarab.  

Un gastroenterolog este un medic cu pregătire dedicată și o experientă unică în gestionarea bolilor tractului gastrointestinal și ale ficatului. Gastroenterologia este studiul funcției normale și a bolilor esofagului, stomacului, intestinului subțire, colonului și rectului, pancreasului, vezicii biliare, conductelor biliare și a ficatului. Aceasta implică o înțelegere detaliată a acțiunii normale (fiziologia) organelor gastrointestinale, incluzând mișcarea alimentelor prin stomac și intestin, digestia și absorbția nutrienților în organism, îndepărtarea deșeurilor din sistem și funcția ficatului că organ digestiv.  Explică afecțiuni importante, cum ar fi polipi și cancer de colon, hepatită, reflux gastroesofagian (arsuri la stomac), boli ulceroase peptice, colită, boală vezicii biliare și ale tractului biliar, probleme nutriționale, sindromul intestinului iritabil (IBS) și pancreatită. În esență, toată activitatea normală și boala organelor digestive fac parte din studiul gastroenterologiei.

2. Optimizează-ți alimentația

Deși a-ți face timp pentru sortarea alimentelor și prepararea meselor poate părea o corvoadă, poate fi una dintre cele mai importante chei pentru succesul obiectivelor tale de sănătate. Dacă gătești acasă iar acest lucru pare copleșitor, nu îți face griji. Cu cât mai frecvent folosești anumite trucuri, cu atât planificarea meselor îți va lua mai puțin. Iată câteva sugestii:

  • Nu te complica. În loc să urmezi o dietă cu multe reguli, menține rutina sănătoasă a alimentației echilibrate. Consumă mâncăruri cât mai puțin procesate, care trebuie să conțină în majoritate plante cu multă culoare. Adaugă la fiecare masă proteine ​​de înaltă calitate, cum ar fi carnea slabă, tofu sau fasole, precum și carbohidrații complecși, ca orezul brun, cartofii, quinoa, și grăsimile sănătoase, cum ar fi avocado, nuci, semințe și ulei de măsline.
  • Nu aduce alimente nesănătoase în casă. Dacă te simți atrasă de chipsuri, prăjiturele și înghețată, nu le depozita acasă. Acest truc simplu face ca alimentația sănătoasă să fie mai ușoară. Ochii care nu se văd se uită.
  • Mănâncă mai multe grăsimi. Dar grăsimi sănătoase. Oamenii care aleg gustări cu grăsimi sănătoase precum migdalele consumă mai puține calorii pe parcursul zilei, deoarece senzația de saturație persistă multă vreme.
  • Planifica prânzul cu o seară înainte. Poți chiar găti prânzul cu o seară înainte, pentru a nu te mai lovi de scuza că nu ai timp sau inspirație pentru a te decide rapid asupra ingredientelor.
  • Ține la îndemână o sticlă de apă. Deoarece hidratarea este o parte vitală a sănătății, fă o prioritate din a avea mereu la tine o sticlă de apă, pe care să o reumpli pe parcursul zilei.  
  • Fă-ți un program de alimentație, astfel încât și stomacului îi va fi mai ușor și nu va mai cere mâncare, în afara orelor în care primește, în mod obișnuit.  

3. Fii mai comunicativă

Poate că te așteptai să deschidem subiectul mișcării, însă considerăm comunicarea la fel de importantă, cu reale beneficii asupra sănătății. Cu cât ești mai deschisă și comunici cu cei apropiați sau cu cei din jurul tău, cu atât te eliberezi de emoțiile negative și te descarci.  

Adesea, vorbind cu cineva, câștigi o perspectivă diferită care te poate ajută să privești lucrurile într-un mod diferit sau să găsești soluții. Comunicarea poate ajuta la diminuarea îngrijorării și te asigură că există o cale mai bună sau diferită, atunci când te preocupă ceva. Servește o ceașcă de ceai cu cineva de care îți pasă sau dă-i un telefon și întreabă-l ce a mai făcut în ultima vreme. Este important să rămâi conectată cu oamenii care contează.

Nu aștepta să te sune sau să te invite alții, pentru a face schimb de noutăți. Preia inițiativa și discută lucruri în mod natural, axează-te pe discuții firești. Găsește momentul potrivit pentru conversație și nu întrerupe. S-ar putea ca discuțiile să decurgă mai bine, atunci când sunteți implicați într-o activitate: luați masa împreună sau mergeți la plimbare.

Iată 3 planuri tocmai bune de aplicat rapid, cu efecte benefice asupra vieții tale, pe termen lung. Fă primul pas chiar astăzi.

 

 

Sursa foto: Unsplash

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus